ARKADAŞINA GÖNDER
Yüksek Giriş
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

HABERLER

Yüksek Giriş

23.08.2013 Cuma
YÜKSEK GİRİŞ

Mercedes-Benz’in üçüncü nesil A Serisi’yle birlikte yepyeni bir tarza bürünen kompakt sınıf ailesinin en yeni üyesi crossover GLA olurken, tasarımdan donanıma kadar neredeyse her detay A Serisi’nden alınmış.

Yerden yükselmek dünyasında üreticiler için daha fazla para kazanmak, tüketiciler içinse daha fazla prestije kavuşmak anlamına geliyor. Yani ortada iki taraf için de karlı ve keyifli bir anlaşma var. Bir taraf daha fazla kazanırken karşı taraf ödediği fazla paranın karşılığında toplumdaki statüsünü yükseltiyor. Geçmişte bu anlaşma için daha çok büyük modelleri tercih etmek zorunda kalan tüketiciler özellikle son 10 yılda SUV trendini kompakt sınıfa doğru yönlendirirken, bu akımın en yeni takipçisi -Benz'den geliyor. G Serisi gibi gerçek bir arazi canavarından lüks dev GL'ye kadar hali hazırda 4 yerden yüksek model sunan Almanlar şimdi de sırayı kompakt sınıfta GLA'ya veriyorlar. Markanın halen A, B ve CLA Serileri'nde kullandığı kompakt sınıf platformunda üretilecek olan GLA, tasarım konusunda özellikle A Serisi'ne sadık kalırken aracın boyutlarında A Serisi'ne göre belirgin değişiklikler var. 4417 mm ile A Serisi'nden 125 mm uzun olan GLK'nın 1494 mm'lik yüksekliği de hathcback kardeşinden 61 mm fazla. Opsiyonel olarak sunulan elektrikli bagaj kapağının ardında 421 ile 1235 litre arasında değişen bir bagaj hacmi sunan GLA'nın arka koltuklarında sırtlık eğiminin ayarlanabilmesi sayesinde hacmi ihtiyaçlara uygun olarak anlık değiştirmek de mümkün. Frankfurt Otomobil Fuarı'nda ilk sunumu yapılacak olan GLA Serisi Mart 2014'te Almanya'da yollarla buluşacak. Türkiye'ye de önümüzdeki ilkbaharda gelmesi beklenen GLA'da ilk etapta A Serisi'nden tanıdığımız iki benzinli iki de dizel motor görev yapıyor. 1.6 lt 156 HP ve 2.0 lt 211 HP'lik benzinlilere 2.1 lt 136 ve 170 HP'lik dizeller eşlik ediyor. Standart olarak tüm motor seçeneklerinde güç sadece ön tekerleklere aktartılırken, en güçlü iki motorda 4 tekerlekten çekiş seçeneği de mevcut.

Yazı: Eray Özgür


Aracın Almanya fiyatının 30.000 Euro'dan başlaması beklenirken, Türkiye için CLA 200 civarında bir etiket mantıklı.


Audi Q3 ve BMW X1'le rekabet edecek olan GLA'da tarz ön planda tutulurken, arazi yeteneği için çok da büyük beklentilere girmemekte fayda var.


Önce B, sonrasında sırasıyla, A ve CLA Serisi derken şık kokpit bu kez karşımıza GLA Serisi'nde çıkıyor.


kalan karakter 2000

çevreci çevreci

hiç suva benzemiyor geniş yanak lastik takılmış a serisi gibi yerden yüksek bile deyil

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır2
cevapla 05.09.2013 11:46
nedim korcan nedim korcan

Mercedes sıkıcı tasarımlardan kurtulmuş.Gerçekten çok iyi bir tasarım yapmışlar.

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır0
cevapla 03.09.2013 11:42
Fatih Fatih

Yere cok yakin. O acidan, bir SUV gorunumu vermiyor.

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır2
cevapla 01.09.2013 13:47
elçin tanır elçin tanır

şimdiye kadar yapılan en güzel mercedes tasarımı.

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır1
cevapla 29.08.2013 14:32
ahmet zeki nessar ahmet zeki nessar

mükemmel bir tasarım. çok estetik.bravo

Aynı Görüşte misiniz?
evet9
hayır1
cevapla 27.08.2013 13:39

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN