ARKADAŞINA GÖNDER
İsim Eski Tasarım Yeni
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

HABERLER

İsim Eski Tasarım Yeni

04.09.2013 Çarşamba
İSİM ESKİ TASARIM YENİ

Adam, Mokka derken yeni bir tasarım dili konuşmaya başlayan Opel, yolculuğunun yönünü geçmişten gelen bir isim olan Monza’yla sergilemek için Frankfurt Otomobil Fuarı’nı bekliyor.

Frankfurt Fuarı Alman markalar için ayrı bir önem taşıyor. Kendi evlerinde güç gösterisi yapmak isteyen bu markalardan biri olan de Almanya'nın finans merkezinde çarpıcı bir konsepti sahneye çıkartıyor. Adını markanın 70'lerin sonundan 80'lerin ikinci yarısına kadar üretilen büyük coupesinden alan Monza konseptinde, farklı türleri bir arada sunan karoser dikkat çekiyor. Büyük hava girişleri ve şık marka ızgarasıyla dikkat çeken ön tasarımda zarif farlar da Opel'in son dönemdeki büyük far tasarımına tezat bir yapıda. 4.69 metre uzunluğundaki konsept 1.31 metrelik yüksekliğiyle spor otomobillere yakın bir değer sunsa da, kabinde geleneksel otomobilleri aratmayan bir baş mesafesi iddia ediliyor. Martı kanat tek parça kapılardan 4 kişilik kabine iniş-binişlerin kolay olması amaçlanmış. Shooting brake tarzına yakın olan bagaj kapağının ardında sunulan 500 litrelik hacim 4 kişi için yeterli görünüyor. Tasarım, bilgi-eğlence ve modülerlik konularında Opel'in geleceğini yansıtan konseptin ütü izli motor kaputunun altındaysa yakın gelecekten, daha doğrusu yarından bir motor var. Markanın Frankfurt Otomobil Fuarı'nda ilk kez tanıtacağı 3 silindirli 1.0 lt'lik yeni nesil SIDI motoru Monza'da benzin yerine CNG (sıkıştırılmış doğalgaz) ile çalışacak bir hale getirilmiş.

Yazı: Eray Özgür


Devasa kanatlar Monza'nın bir şov otomobili olduğunun en büyük kanıtları arasında yer alıyor.


Adını bir Coupe'den alan konseptte farklı otomobil türlerinden izler sunulurken, seri üretim modellerinde konseptten izler taşıyor.


Dört kişilik kabinde minimalist çizgiler dikkat çekiyor.


Kokpitin tamamını dijital ekranlar kaplıyor. Yeni nesil bilgi-eğlence sistemlerinin bir provasının yapıldığı uçuk kokpitteki direksiyon simidi ilk Monza'nın zamanından kalmış gibi.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN