ARKADAŞINA GÖNDER
Düğün Makyajı
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

HABERLER

Düğün Makyajı

06.09.2013 Cuma
DÜĞÜN MAKYAJI

Yaz mevsiminin son günlerine girdiğimiz şu günlerde düğünler hala devam ediyor. Telaşı da cabası. Volvo da yaz aylarına adeta düğün gibi hazırlandı ve 6 modelini düğün makyajına tabi tuttu. En önemli yenilikse V40 D2’ye gelen otomatik şanzıman oldu.

Bilindik şeyler insanları pek heyecanlandırmaz. En azından büyük bir bölümünü. Yani bu yazıda çok "güvenli" yazmanın ne siz ne de bizim açımızdan bir heyecanı yok. Fakat iş yeniliklere gelince heyecanımız artıyor. Mesela ne gibi diyenleriniz olacaktır. Sıkı bir takipçisiyseniz bundan birkaç ay önce daha yaz güneşi üstümüze çökmeden 'nun maalie makyajını, yeni motorlarını, güvenlik merkezini sizlere Göteborg'dan aktarmıştık. Şimdi sıra geldi bu ailenin Türkiye'ye ilk bakışına şahit olmaya. Volvo'nun 60 serisi diye adlandırdığı, S60, V60 ve XC60'da görsel tazelenme, iç mekanda ufak farklılıklar, tamponlar, farlarda yenilik, şık egzozlar olayın kısa bir özeti niteliğinde. Aynı makyajdan, S80, XC70 ve V70 gibi markanın sofistike adı altında topladığı grup da etkilenmiş. Ama bahsettiğim gibi bu makyaj öyle selef Volvo modellerine sahip müşterileri üzecek detayda değil. Ufak bir elden geçirme. Özellikle S60 ile markanın dinamik yüzü müşterilere yansımış ve 2009'da yüzde 2.9'luk payını 2013'te yüzde 13.4'lere çıkartmış olan marka bu sınıfta Audi A4'ün satışlarına yaklaşmış bile. Makyajlı S60 ile birlikte segmentten yüzde 13-14 oranında pay almayı hedefleyen markanın satış hedefi de 3.000-3.300 adet olarak açıklanıyor. Markanın çok satan bir diğer modeli de kompakt SUV temsilcisi XC60 olurken, ön kısmındaki yeni farlar, panele gizlenmiş radar sistemi, yeni tampon ve ızgara değişimin izleri. XC60 2009 yılında sınıfından yüzde 9.3 pay alırken 2013 yılında BMW X3'ü geride bırakıp yüzde 20.4'lük ciddi bir pay elde ediyor. Hedef de yüzde 20'ler civarında ve toplam 550 adetlik bir satış planlanıyor. Volvo'nun yeniliklerinden en önemlisi V40'taki çift kavramalı otomatik şanzıman alternatifi. Daha önce sadece manuel ile satılan V40 DRIVe sıfatını geride bırakarak D2 olarak satılmaya devam edecekken, 74.640 TL'lik lansman özel fiyatları kompakt HB sınıfında dizel otomatik alternatifi arayanları kendine çekmeye aday. Performanstan çok düşük tüketim hedefli olan çift kavramalı şanzımanla birlikte makul hızlanma değerleri hissettiren V40 D2, 6 kademeli şanzımanla sakin kullanım ve ara hızlanma hissi yaşatıyor.


Daha önce sadece manuel şanzımanla satılan V40 D2 rakiplerine oranla makul fiyatı ve donanımına güveniyor.


Blis sistemi geliştirilerek özellikle sollamalardaki riskin azaltılmasına yardımcı oluyor.


BİSİKLETLİLERE SAYGI

Türkiye'de ne kadar işe yarar bilinmez ama İskandinav kültüründe önemli bir yere sahip olan bisikletlileri de düşünen Volvo, yeni radar sistemiyle bisikletlileri de algılıyor. Radar sistemiyle donatılmış modeller 700 metreyi kadar tarayabiliyor.


40 METREYİ TARIYOR

Özellikle park manevralarında sürücülerin yaşadığı temel sıkıntılardan birine çözüm bulan Volvo mühendisleri,aracı çapraz olarak yaklaşık 40 metre tarayan radar sistemini geliştirdiler.Yeni sistem sağdan veya soldan araç gelmesi durumunda sesli olarak sürücüyü uyarıyor.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN