otohaber_logo
Haberler
Gaza Geldi
Hem anavatanı Japonya’da hem de Amerika’da eşzamanlı fuar heyecanı yaşayan Nissan, çevreci konseptler bir yana Nismo dopingli sporcuları ve makyajlı GT-R nesliyle sportif bir tarzı seçmiş.
Gaza Geldi

Nissan biz de dahil olmak üzere pek çok ülkede daha çok Qashqai ya da Micra gibi şehir otomobilleriyle tanınsa da, Japonlar insanları şaşırtmayı da iyi biliyorlar. Mesela GT-R gibi bir canavarla. 2007'deki Tokyo Otomobil Fuarı'nda 3.8 lt'lik V8'iyle tanıtıldığından bu yana spor otomobil arenasında adeta bir mit haline gelen GT-R, 2013'te doğduğu topraklarda bu kez güncellenmiş haliyle sahnede. Tanıtıldığında 485 HP olan gücü bugün 550 HP'ye çıkan GT-R, 2014 yılı için yapılan revizyonda motora müdahale edilmezken, yeni LED farlar ve stoplarla birlikte ilk kez kullanılan altın efektli özel kırmızı renk karoseri daha çekici hale getirmiş. İç mekanda direksiyon ve koltuklar yenilenirken, süspansiyon, direksiyon, frenler ve şanzıman da elden geçirilerek daha dinamik bir sürüş hedeflenmiş.

GT-R, 2014 için makyajlanırken, Nissan'ın performans departmanı Nismo, ilk kez GT-R'a da müdahalelerde bulunmuş. GT-R Nismo'da turbo, yakıt pompası ve ateşleme sistemi gibi motor elemanları Nissan'ın yarış otomobillerinden geliştirilerek 550 HP'lik standart GT-R gücünün 600 HP'ye ulaşmasını sağlamış. Bilstein tarafından üretilen adaptif amortisörler yeniden programlanırken gövde salınımlarının azaltılması için de yürüyen aksam da elden geçirilmiş. Karoserde yeni tamponlar ve karbon arka spoylerle birlikte ağırlık merkezi daha alta çekilirken, 300 km/s hızda standart GT-R'a göre 100 kg daha fazla bastırma kuvveti oluşuyor.

Nissan'ın Nismo yenilikleri arasında GT-R Nismo dışında Los Angeles'ta tanıtılan iki model daha var. Bunlardan ilkini, bu hafta 38'inci sayfada testini okuyabileceğiniz Juke Nismo'nun R versiyonu oluşturuyor. 220 HP gücündeki Nismo R'la birlikte markanın denizaşırı pazarlarda satılan orta sınıf temsilcisi Sentra'nın da Nismo aromalı konsepti sahneye çıktı. 240 HP'nin üzerinde güç üreten 1.8 lt'lik turbo motor gücünü ön tekerleklere 6 ileri manuel şanzımanla gönderirken, ön aksta limitli kaydırmalı bir diferansiyel kilidi de var.

Karoserindeki sportif detaylar ve 19 inçlik alaşım jantlarla dikkat çeken Sentra Nismo konsepti, aslında seri üretime hazır bir model. Nissan'ın Tokyo'daki konseptleri arasında dikkati çeken IDx ikizleri, 1990 sonrasında doğan nesli hedefleyen sportif kitle otomobilini temsil ediyorlar. Üç boyutlu tipik bir coupe-sedan oranlarına sahip olan konseptlerin keskin hatları dikkat çekerken, ikizlerden IDx Freeflow olası bir seri üretimde aracın standart halini simgelerken, Nismo takılı versiyonsa sportif versiyonu temsil ediyor.

Yazı:Eray Özgür


Makyajlı GT-R'da yeni farlar özellikle gece sürüşlerinde araca karakter kazandırırken, yapılan yenilikler arasında Dunlop'un GT-R için ürettiği özel lastikler de var.


Bize uzak bir model olsa da Sentra Amerika'da ilgi gören ağırbaşlı bir otomobil. Ancak Nismo takviyesiyle sonuç daha agresif bir otomobil.


IDx konseptleri uzunluğu 4.1 metre civarında, şehirli spor otomobilleri simgelerken, tasarımda geçmişin sade güzelliği ön planda tutulmuş.


600 HP'lik Nismo'nun performansı henüz açıklanmasa da, 550 HP'lik versiyonun 2.8 saniyesinden iyi olması kesin!


Juke Nismo R'ın 20 HP'lik fazlasının getirisinin çok fazla olması beklenmiyor. Ama yine de tercih edilebilir!

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.