ARKADAŞINA GÖNDER
Anlayana, Kelepir!
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

HABERLER

Anlayana, Kelepir!

03.12.2013 Salı
ANLAYANA, KELEPİR!

Yeni C Serisi tasarımdan donanıma kadar lüks sembolü S Serisi’nden izler sunacak olmasıyla markanın amiral gemisinin aromasını orta sınıf tarifesiyle birleştirip gücü yetenler için kelepir bir teklif olarak 2014’te karşımıza çıkacak.

Motor kaputunda üç kollu yıldız taşıyan bir e sahip olmak pek çok insan için hayattaki amaç olmasa bile en azından bir hayal anlamına geliyor. -Benz ilk ürettiği otomobilden bu yana otomotivin kaymak tabakasıyla her zaman eşanlamlı olmuştur. İster küçük bir şehir otomobili, ister bir arazi aracı olsun, üç yıldızlı yıldızı taşıyan otomobiller sundukları özellikler arasında prestij de önemli bir yer tuttuğu için tercih ediliyorlar. A,B ve C harfleri Mercedes-Benz alfabesinin ilk üç adımını oluşturuyorlar.

Kompakt sınıftaki A ve B Serileri kendi sınıfları içinde rakiplerine karşı elbette ki prestij kozuna sahipler, ancak iş aile içindeki hiyerarşiye ve saygınlığa geldiğinde pek çok insan için Mercedes-Benz alfabesi C harfinden başlıyor. İlk nesli 1993 yılında, 190 Serisi'nin yerini alarak çıkan C Serisi'nde 2001 yılında ikinci nesil tanıtılırken Bugün emeklilik için gün sayan üçüncü nesilse 2007'de yollara çıkmıştı. 2014 yılı C Serisi'nde W205 kodlu dördüncü neslin gelişi anlamını taşırken, yeni nesilde C Serisi'ne dair bildiğimiz her şeyi en azından tasarım anlamında unutmamız gerekecek. 2014'ün ilk ayında Detroit Otomobil Fuarı'yla birlikte resmi tanıtımı gerçekleşecek olan yeni orta sınıf modeli, katalog çekimleri sırasında gerçek haliyle ilk kez objektiflere yakalanırken, Mercedes-Benz'in tasarım evrimi yeni C Serisi'nde de kendini gösteriyor.

Güncel neslin makyajsız halinden türetilmiş gibi duran farlarda versiyonuna göre tüm aydınlatma fonksiyonları için LED'ler kullanılıyor. Uzun yıllardan bu yana ön tasarımlarda daha sportif donanım paketlerinde özel detaylara yer veren Mercedes-Benz, bu geleneği yeni C Serisi'nde de sürdürüyor. Sportif donanım paketlerinde ön ızgarayı büyük bir Mercedes-Benz yıldızı ve AMG modellerinde olduğu gibi iki kalın krom çıta kullanılırken, daha geleneksel versiyonlarda ön ızgarayı daha ince üç krom çıta bölüyor. Yan cam yüzeylerde güncel neslin hatları korunurken, ön çamurluktan arka kapıya doğru uzanan iki kontur Mercedes-Benz'in kısa bir süre önce yollara çıkan amiral gemisi S Serisi'ni hatırlatıyor. Yeni C Serisi'ndeki S izleri arka bölümde kendini iyice belli ederken, bagaj kapağı, plakalık ve stopların tasarımı C ve S harflerinin birbirine karışmasına neden olabilecek kadar yakın.

Dış tasarımıyla sürücüsüne neredeyse S Serisi prestiji sunacak kadar iyi görünen yeni C Serisi, kabiniyle de göz kamaştırıcı bir otomobil olmaya aday. İşçilik ve malzeme kalitesi hakkında kesin bir yargı için araçla ilk randevumuzu beklememiz gerekse de, son neslin makyajla birlikte kavuştuğu yüksek kalite seviyesi bu konuda iyimser olmamız için fazlasıyla yeterli bir neden. Yeni kokpit tasarımında eğimli ön konsol göz kamaştırırken, yuvarlak havalandırma ızgaraları ve kapıları birbirine bağlar gibi duran kokpitin üst kısmı sürücünün kendine ait özel bir alanı olduğu hissini veriyor. Bugüne kadar Command isimli kumanda sistemiyle zaman zaman eleştirilen Mercedes-Benz, yeni C Serisi'nde orta konsolda dokunmatik bir panelle kullanımı kolaylaştırmayı amaçlamış.

Havalandırma ızgaralarının üstünde duran ve belki de iç mekanda gözü tırmalayan tek unsur diyebileceğimiz büyük bilgi ekranı dokunmatik panelle senkronize çalışıyor. Üst donanımlarda standart olarak sunulacak dokunmatik panel sayesinde ön konsoldaki düğme sayısı azaltılmış. Yeni C Serisi, sürücüsüne aynı zamanda bütün cümleleri anlayabilen bir sesli komut sistemi seçeneği de sunuyor. Head-Up Display sistemi yeni C Serisi'nde ilk kez gündeme gelirken, pek çok bilgi yüksek çözünürlüklü görüntülerle ön cama, sürücünün görüş açısının tam merkezine yansıtılıyor. Teknik verileri henüz açıklanmayan yeni C Serisi'nin boyutlarının selefine göre arttığı açıklanırken, bunun iki sebebi var. Birincisi hem yolcular hem de eşyaları için daha geniş alanlar sunmak, ikincisi de kompakt sedan CLA'nın 4.63 metre ile güncel C Serisi'nden 4 cm uzun olması. Artan boyutlara karşın yeni C Serisi'nde selefinde yüzde 9 olan karoserde alüminyum kullanım oranının yüzde 50'ye yakın olmasıyla yaklaşık 100 kg'lik ağırlık tasarrufu yapılacak.

Bu hafiflemeyle birlikte ortalama yakıt tüketiminde de yüzde 20'ye varan tasarruf ve daha dinamik sürüş özellikleri de vaat ediliyor. Yeni bir ön aks yapısının kullanıldığı C Serisi'nde standart süspansiyon sistemiyle dahi sınıfının en yüksek konfor seviyesinin sunulması ve bununla birlikte sürüş dinamizminin de referans olması hedefleniyor. Bu sınıfta ilk kez sunulan havalı süspansiyon sistemiyle ise konforu ön planda tutanlar bu opsiyonu tercih ederek S Serisi aromasını sürüş karakterine de geçirebilecekler. Motor cephesinden baktığımızda güncel nesilde 2009'da ilk kez sunulmaya başlayan 1.6 lt'lik benzinli motor seçeneğiyle o dönem Türkiye'nin en çok satılan orta sınıf otomobili olan C Serisi, yeni nesilde bu kez 1.6 lt avantajını dizel kullanıcılarına da sunacak. Renault orijinli 130 HP'lik dizelde otomatik şanzıman seçeneği de sunulacakken, bu versiyonun Türkiye'de C Serisi satışlarını uçuracağını tahmin etmek için kahin olmaya gerek yok.

Yazı: Eray Özgür


Yeni C Serisi'nde, Avantgarde donanım paketinde,ön ızgara ve tamponlar daha sportif bir hale bürünüyor.


Arka tampondaki iki egzoz çıkışı ve difüzör, müstakbel AMG versiyonun ön sunumu olarak kabul edilebilir.

Kokpitte, donanım seviyesiyle birlikte görsel kalite de artıyor.Yeni teknolojiler navigasyonla senkronize çalışan klima sistemi, yakıt tüketimini olumlu etkiliyor.


Head-Up Display ve dokunmatik panel, araçta ilk kez sunulan donanımlar arasında yer alıyor.


Mercedes-Benz 'in Amiral Gemisi S Serisi, aile büyüğü olarak, küçük kardeş C Serisi'ni de tasarım anlamında etkilemiş.

kalan karakter 2000

Can Can

Kim diyor bu C180 rampaları çıkamıyor.Yok gitmiyor. :)) Uydurmayın bir tarafınızdan , arkadaşlar yok öyle bir şey aracı bizzat kullandım.Yenisi gelsin yenisini alıcam inşAALLAH.Bu güvenlikte bu konforda bu yol tutuşda başka bir araç zor . Ve en önemli detay frenler 200 kmh le durdurabileceğiniz bir araç ...

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 20.02.2014 08:07
gkn gkn

C 180 kadar hantal araba görmedim renault clio bile karda yokuşta çıkarken bu kala kalıyor tavsiyem 1.6 yaa fazla yaklaşmayın...

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır10
cevapla 11.12.2013 10:47
bora bora

1.6 dizel otomatik versiyonunun 135-150 bin arlığında olması büyük ihtimal...bu parayada peynir ekmek gibi satılmaz bu araba...

Aynı Görüşte misiniz?
evet8
hayır2
cevapla 09.12.2013 09:02
ahmet ahmet

c220 cdi olarak vergi % 130 1.6 tdi olarak gelırse % 40 olarak gelıcek lux sınıfta boyle bı dıesel motor yok fıyatta max 130 olur oda amg si ;)

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır2
cevapla 19.12.2013 22:11
faruk faruk

güzel olmuş. 4 matic versiyonuda 1.6 versiyonunda istiyoruz arkadan itişlisi kışın rampaları zor çıkıyo r

Aynı Görüşte misiniz?
evet7
hayır7
cevapla 04.12.2013 13:09
Hüseyin Hüseyin

Arkası pek hoş değil. Ancak 1.6 Dizel C serisi araç eğer 100-120 bin tl arası satışa sunulursa tadından yenmez.

Aynı Görüşte misiniz?
evet12
hayır6
cevapla 03.12.2013 21:24

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.