ARKADAŞINA GÖNDER
VTEC'e Turbo Kattılar
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

HABERLER

VTEC'e Turbo Kattılar

04.12.2013 Çarşamba
VTEC'E TURBO KATTILAR

Honda’nın merakla beklenen yeni nesil Civic Type R’ının, gün be gün sırları açıklanırken, artık caddelerin ateşli hatchback’inde sadece VTEC değil, turbo besleme ve direkt enjeksiyona da görev verilecek. Honda’daki yenilikler bu 2.0 lt’lik motorla sınırlı değil, 1.0 ve 1.5 lt’lik yeni VTEC’ler de turbo desteğini arkasına alıyor.

Son dönemde sürekli yaygınlaşan "downsizing" (Hacmi küçültülmüş), yani aşırı beslemeli sistemler sayesinde "küçük" hacimden "büyük" güç üreten motorların akımına da katılıyor. Japon üretici bu sefer, yıllardır kullandığı VTEC teknolojisini, ve direkt püskürtmeli yakıt sistemiyle birleştirerek, 1.0, 1.5 ve 2.0 lt hacmindeki benzinli motorları geliştirdi. Bu motorlar, özellikle Avrupa pazarı için geliştirilirken Euro 6 emisyon standartlarını şimdiden karşılıyor. Bu motorların yakıt tüketimi ve emisyon değerleri, güncel versiyonlara nazaran azalırken, performans artışı da sağlanacak.

Honda'nın Jazz veya City gibi küçük sınıftaki modellerinde kullanmayı planladığı, 3 silindirli 1.0 lt'lik motorun 90 ile 110 HP arasında güç üretmesi planlanırken, 180 Nm maksimum tork sunulacak.

Bir diğer motor olan 1.5 lt'liğin ise 150 HP güç üreteceği belirtiliyor. Bu ünite öncelikle Civic Tourer'da, ardından kompakt sınıf modellerde görev yapacak. Bu noktada önemli olan yeniliklerden bir diğerinin ucu Türkiye'ye de dokunuyor olabilir. Tokyo Motor Show 2013'te, Vezel ismiyle tanıtılan crossover, CR-V'nin altına konumlandırılacak ve Honda'nın Gebze'deki Fabrikası, Avrupa üretimi için adaylardan bir tanesi. Tokyo'da tanıtılan Vezel Hybrid'de, benzinli motor olarak bu 1.5 lt'lik üniteye yer veriliyor. Aracın Avrupa pazarı için adının değiştirilmesi ise yüksek ihtimal dahilinde…

Bu serinin en iddialı motoru ise Civic Type R'da görev yapacak olan 2.0 lt'lik VTEC Turbo! Maksimum gücü 280 HP olan bu ünite önce 2015'te Civic Type R'da, İngiltere'de üretilecek, ardından Accord ile CR-V gibi modellere de entegre edilecek. Motoru kadar görünümüyle de iddialı bir model olan Civic Type R, şişkin çamurlukları, dev spoylerleri, büyük difüzörleri, ikisi sağda ve ikisi de solda bulunan 4 egzoz çıkışı, 235/35 ZR19 ebadındaki lastikleri, kırmızı renkli Brembo marka fren kaliperleri ve kocaman fren diskleriyle standart Civic HB'ten ayrılacak. Bu heybetli görünümlü araç, Almanya'daki Nürburgring Pisti'nde, Honda'nın WTCC sürücüsü Gabriele Tarquini tarafından test edildi.

Son bir yorum olarak; Honda fanatiklerinin yeniden sahalara dönüşü olarak müjdeleyebileceğimiz bu yenilikler, aslında Japon markanın da artık silkelenip, 2008 krizinden sıyrıldığının göstergesi adeta!

Yazı: Baturhan Boyacılar


Bir dönem sokak yarışçılarının en çok arzuladığı modellerde VTEC uzantısı olurdu. Bakalım VTEC Turbo nasıl olacak?


2014 Civic Type R'da dört egzoz çıkışı, aracın iddiasının ne denli arttığına bir işaret, 280 HP'lik turbo beslemeli 2.0 lt'lik motorun yarattığı ivmeyi yere bastırma görevini devasa bir spoyler üstlenecek.


kalan karakter 2000

metin metin

türkiye için çok geç kalındı honda ve toyota acilen turbo motor işini geliştirmeli ki türkiye entegre edip bizi opel ve vw kullanmaya mecbur bırakmasınlar

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır1
cevapla 12.08.2015 17:47
14K 14K

arkası çok tipsiz aracın

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır0
cevapla 20.02.2015 14:24
turan turan

ya iyi güzel arabada performans da yükselmiş keşke birazcık tasarım geliştirilseydi,özellikle arka kapı tararafı...

Aynı Görüşte misiniz?
evet13
hayır4
cevapla 05.12.2013 23:33
Tarık TEZCAN Tarık TEZCAN

@ismini vermek istemeyen izleyici
1. Verdiğin bilgiler için teşekkürler.
2.Honda cw olanı kesin getirmeyeceğiz demişti bir tara googlede bir sürü beyanı var.
3. dediğin dizel motorlar Türkiyede hangi modelde var bilmiyorum hoş olsa dahi 2.2 nedir arkadaşım araba taksiti öder gibi mtv mi verelim söz konusu olan 1.6 dizeldir.
4. Dct tork konvertörlü bir çift kavramadır demişin de kaynak ne tork konvertörlü bir çift kavrama kulağa hoş gelse de mühendilik açısından mümkün mü bilmiyorum.
5. yeni civic cvt ile gelirse ne yapacağız yazdıklarını? :)

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır3
cevapla 05.12.2013 22:58
ismini vermek istemeyen izleyici ismini vermek istemeyen izleyici

@Tarık TERCAN
1-Zaten Honda'nın 1.6 ve 2.2 lt olmak üzere 2 tane dizel ünitesi var daha ne kadar arttıracak 1.2 dizel mi yapsın?Önce saçma sapan vergi sistemi değişsin.
2-Hyundai gibi 6 ileri tam otomatik getirsin de benzinli gibi mi yaksın dizel araba. Ayrıca DCT şanzıman çift kavramalı tork konvertörlü bir şanzıman VW DSG'si gibi patlamaz merak etmeyin.
3-Türkiye'de en çok sattığı araç civic ve SEDAN sw da Avrupa'da en çok tercih edilen karoser tipi. HB de üretiyor SW zaten gelecek. Civic Coupe var o gelmiyor sadece Türkiye'ye. Gelse de ne kadar satacağı aşikar zaten Türkiye'de kaç tane coupe araç satıldı ki ?

Aynı Görüşte misiniz?
evet13
hayır1
cevapla 05.12.2013 15:35

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.