otohaber_logo
Haberler
VTEC'e Turbo Kattılar
Honda’nın merakla beklenen yeni nesil Civic Type R’ının, gün be gün sırları açıklanırken, artık caddelerin ateşli hatchback’inde sadece VTEC değil, turbo besleme ve direkt enjeksiyona da görev verilecek. Honda’daki yenilikler bu 2.0 lt’lik motorla sınırlı
VTEC'e Turbo Kattılar

Son dönemde sürekli yaygınlaşan "downsizing" (Hacmi küçültülmüş), yani aşırı beslemeli sistemler sayesinde "küçük" hacimden "büyük" güç üreten motorların akımına Honda da katılıyor. Japon üretici bu sefer, yıllardır kullandığı VTEC teknolojisini, turbo ve direkt püskürtmeli yakıt sistemiyle birleştirerek, 1.0, 1.5 ve 2.0 lt hacmindeki benzinli motorları geliştirdi. Bu motorlar, özellikle Avrupa pazarı için geliştirilirken Euro 6 emisyon standartlarını şimdiden karşılıyor. Bu motorların yakıt tüketimi ve emisyon değerleri, güncel versiyonlara nazaran azalırken, performans artışı da sağlanacak.

Honda'nın Jazz veya City gibi küçük sınıftaki modellerinde kullanmayı planladığı, 3 silindirli 1.0 lt'lik motorun 90 ile 110 HP arasında güç üretmesi planlanırken, 180 Nm maksimum tork sunulacak.

Bir diğer motor olan 1.5 lt'liğin ise 150 HP güç üreteceği belirtiliyor. Bu ünite öncelikle Civic Tourer'da, ardından kompakt sınıf modellerde görev yapacak. Bu noktada önemli olan yeniliklerden bir diğerinin ucu Türkiye'ye de dokunuyor olabilir. Tokyo Motor Show 2013'te, Vezel ismiyle tanıtılan crossover, CR-V'nin altına konumlandırılacak ve Honda'nın Gebze'deki Fabrikası, Avrupa üretimi için adaylardan bir tanesi. Tokyo'da tanıtılan Vezel Hybrid'de, benzinli motor olarak bu 1.5 lt'lik üniteye yer veriliyor. Aracın Avrupa pazarı için adının değiştirilmesi ise yüksek ihtimal dahilinde…

Bu serinin en iddialı motoru ise Civic Type R'da görev yapacak olan 2.0 lt'lik VTEC Turbo! Maksimum gücü 280 HP olan bu ünite önce 2015'te Civic Type R'da, İngiltere'de üretilecek, ardından Accord ile CR-V gibi modellere de entegre edilecek. Motoru kadar görünümüyle de iddialı bir model olan Civic Type R, şişkin çamurlukları, dev spoylerleri, büyük difüzörleri, ikisi sağda ve ikisi de solda bulunan 4 egzoz çıkışı, 235/35 ZR19 ebadındaki lastikleri, kırmızı renkli Brembo marka fren kaliperleri ve kocaman fren diskleriyle standart Civic HB'ten ayrılacak. Bu heybetli görünümlü araç, Almanya'daki Nürburgring Pisti'nde, Honda'nın WTCC sürücüsü Gabriele Tarquini tarafından test edildi.

Son bir yorum olarak; Honda fanatiklerinin yeniden sahalara dönüşü olarak müjdeleyebileceğimiz bu yenilikler, aslında Japon markanın da artık silkelenip, 2008 krizinden sıyrıldığının göstergesi adeta!

Yazı: Baturhan Boyacılar


Bir dönem sokak yarışçılarının en çok arzuladığı modellerde VTEC uzantısı olurdu. Bakalım VTEC Turbo nasıl olacak?


2014 Civic Type R'da dört egzoz çıkışı, aracın iddiasının ne denli arttığına bir işaret, 280 HP'lik turbo beslemeli 2.0 lt'lik motorun yarattığı ivmeyi yere bastırma görevini devasa bir spoyler üstlenecek.


Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.