otohaber_logo
Haberler
Yıldızlar Geçidinden Notlar
Bu yıl 84’üncüsü düzenlenen ve Avrupa’nın en prestijli fuarlarının başında gelen Cenevre Otomobil Fuarı’nı yerinde inceleyen Volkan Demirkuşak’tan fuar notları.
Yıldızlar Geçidinden Notlar

Fuarın ilk günü COTY'de Yılın Otomobili ödülünü alan Peugeot 308 fuarın en motive şirketiydi. Standlarında bulunan minik sınıf 108 de, Türkiye'nin sedan sevgisinden ötürü çok satamayacak şirin bir otomobil olarak aklımda kaldı.

Toyota standında da bir diğer minik sınıf Aygo vardı. Türkiye'ye getirilmeyeceği açıklanan Aygo için "keşke gelse" dedim.

Standlar arasında gezinirken Koç Holding Onursal Başkanı Rahmi Koç'u 5.0 litrelik Mustang Cabrio'nun başında görünce Golf aracının keyiflisi diye düşündüm.

Cenevre'nin kesinlikle en çok ilgi çeken konsepti Volvo Concept Estate'di. Gazetecilerin yoğun ilgisine maruz kalan şık konsept özellikle iç mekanındaki yeniliklerle bir dakika boş bırakılmadı. Volvo'nun meşhur kahve standı da yine tıpkı konsept gibi bir dakika boş kalmadı.

Arkadan motorlu arkadan itişli Twingo da Türkiye'ye gelmeyecekler listesine katılanlardan oldu.

Genelde Frankfurt Fuarı'nda esip gürleyen ve beyaz stand alanıyla "göz açan" Volkswagen makyajlı Polo ve Scirocco ile fuarda olsa da, VW Türkiye yönetim kadrosu bu modeller karşısında sessiz kalmayı tercih etti.

Jeep markası açısından Renegade'in 1.4 litrelik benzinli ve 1.6 litrelik dizellerle satışa sunuluyor olması hatta 1.4 litrelik versiyonda otomatik şanzımanın da varoluşu memnuniyet verici bir gelişmeydi.

Fuarın en zor adım atılan standlarından olan Ferrari'de, İtalyan markanın gelecekteki turbo öngörüsünün ışığı California T vardı. 550.000 Euro'luk fiyatıyla şimdiden alıcıları hazırdı.

Ford açısından Focus ve Mustang önemli modellerdi. Ford'un yeni verimli 1.5 litrelik benzinli ve dizel motorlarının Türkiye'ye geliyor oluşu Focus'un elini güçlendirecek gibi gözüküyor.

Hyundai'nin Intrado konsepti, Koreli markanın kısa sürede crossover sınıfındaki boşluğu dolduracağına işaretti.

Mazda'nın Hazumi konseptinin aynalarını, kapı kollarını değiştirip caddelere çıkmayı düşündüm. Mazda2'nin geleceği çok parlak gözüküyor.

Mercedes-Benz C Serisi'yle uzun süredir bu sınıfta özellikle dinamik tasarımıyla gölgesinde kaldığını düşündüğüm BMW'yi fazlasıyla zorlayacak gibi. S Coupe ise farklı olmayı isteyenlere.

BMW tarafında 2 Serisi Active Tourer, önden çekişli BMW'lere merhaba derken, markanın da alıcı kitlesini geliştirecek.

Citroen açısından C4 Cactus ve C1, fuarın dikkat çekenleri olurken, minik sınıftaki C1 2014'ün son çeyreğinde Türkiye'de satılacak. Cactus ise ekimde geliyor.

Cenevre Otomobil Fuarı Fotoğrafları için Tıklayınız bit.ly/1gkbs2l

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.