ARKADAŞINA GÖNDER
Sıkıcı Sensin
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

HABERLER

Sıkıcı Sensin

24.07.2014 Perşembe
SIKICI SENSİN

Genelde çocukların kavgalarında söylenen sözdür “sensin o”. Günümüz koşullarına göre kibar bir cevap. İşte Mercedes-Benz C Serisi Estate’in “stationlar sıkıcıdır” diyenlere cevabı da bu zariflikte.

Yeni C Serisi ile Stutgartlı markanın rakipleri üzerine saldığı korku, tüketicilerden aldığı iyi geri dönüşler ve başarılı satış rakamları gösteriyor ki daha şık tasarımlı Mercedes-Benz modellerini bekleyen sayısı çokmuş. Hem rakipler hem de kullanıcılar bu şıklığa alışmış gibi gözüküyorlar. Özellikle, ülkemizde 1.6 litrelik 156 HP gücündeki turbo beslemeli motorla birlikte satışlarını hem C hem de E Serileri'nde arttıran markanın daha çok Avrupa pazarı için geliştirdiği station C Serisi selefine göre çok daha detaylı ve ince işlenmiş gibi gözüküyor. Frankfurt Havalimanı'ndan test araçlarını teslim alırken arka tasarımlarına dikkatle baktığım C Estate, LED'leri, şık tasarlanan egzoz ve arka tamponuyla sedandan daha şık gözüküyor. Türkiye gibi, bagajı büyük olsun, içi geniş olsun, konforlu olsun beklentilerine "ama station olmasın, onlar ticari gibi" çelişkisini yaşayan ülkelerde stationların satış rakamları çok az kalsa da Avrupa yıllardır stationlar ile yatıp kalkıyor. Tabii burada hobi alışkanlıkları ve gelir dağılımı gibi sosyolojik konular var ki buna fazla dalmıyoruz.

Direksiyonu başına geçtiğimiz 2.143 cc'lik 250 BlueTEC, 204 HP güç ve 500 Nm'lik torkuyla sportif bir station hissi uyandırırken, ayarlanabilir sürüş ve süspansiyon seçenekleriyle de konforlu ve sportif sürüşlere de imkan tanıyor. Direksiyonun ardındaki kulakçıklarla kumanda edilebilen 7 kademeli 7-G DCT çift kavramalı otomatik şanzımanıyla uyumlu olan motor, bu sportif station'ı 6.9 saniyede 0'dan 100 km/s hıza ulaştırıyor. Ortalama yakıt tüketiminin 4.5 lt/100 km olması ve maksimum 241 km/s hız yapabiliyor olması da bizler gibi Almanya'nın hız limiti olmayan otobanlarını sevenleri mutlu edecektir. 2007 yılından bu yana 400.000 adet C Estate'in satılmış olması da daha şık tasarımlı yeni modelin umutlarını arttırıyor. Selefine göre yüzde 20 verimli Euro 6 motorları kullanan Estate, alüminyum kullanımı sayesinde 65 kg hafifleyerek de kilo avantajını lehine çevirmiş. Dokunmatik ekran, evdeki televizyon kalitesi hissini veren TV ve pek çok donanımıyla aile babalarını memnun edecek gibi gözüken C Estate'in asıl hüneri 490 litre (selefi 485 litre) ve 1510 litre arasında değişen bagaj hacmi. Arka koltukların bagaj içerisindeki tek bir butonla elektronik olarak yatırılmasıyla oluşan alan oldukça geniş. Elektronik bagaj kapağı yine tek tuşla kapanırken, elleriniz doluysa tamponun altına ayağınız götürmeniz de bagajın açılması için yeterli. Selefe göre 80 mm'lik dingil mesafesi artışıyla arka koltuklarda oturanlar için de ferah bir alan var. Araç içerisinde 23.9 litrelik küçük eşya gözleri de fonksiyonelliğin yansıması.

Güvenlik konusunda yine oldukça donanımlı bir otomobille karşı karşıyayız. Neredeyse her noktasında radar veya sensörle bezeli olan C Estate'te, start stop sistemi, DISTRONIC PLUS, Fren asistanı ve PRE SAFE Plus gibi donanımlar var. Kör nokta uyarıcısı, yaya güvenlik koruması ve şehir içi güvenlik ekipmanları da bir aile otomobilin beklentilerini fazlasıyla karşılıyor.

AIRMATIC süspansiyon sistemi, 4MATIC aktarma, Connect me multimedya sistemi gibi pek çok opsiyonla birlikte Türkiye'ye sadece siparişle gelecek olan C Serisi Estate'in yakın dönem planları arasında 1.6 litrelik motor olmasa da umudu korumak şart.

C Serisi'nde Türk Eli

Yaklaşık 7 yıldır Almanya'da görev yapan mühendis Gülden Kaynak , hem C Serisi sedan hem de C Serisi Estate'in aerodinamisi ve akustiğinden sorumlu. Ayda 2-3 gününü geliştirilen araçların aerodinamik özelliklerini iyileştirmek ve daha iyi rüzgar direnç katsayıları yakalamak için rüzgar tünelinde geçirdiğini ifade eden Kaynak, 30 kişilik bir ekibin önemli oyuncularından. Almanya doğumlu olan Kaynak C Estate'in aerodinamisi için çok yoğun çalıştıklarını ve ortaya iyi bir sonucun çıktığını söyledi. Özellikle erkeklerin ağırlıklı olduğu mühendislik alanında çalışmaktan büyük keyif aldığını dile getiren Kaynak özellikle C Serisi'nde konfor odaklı olarak iç mekandaki yalıtım üzerinde yoğunlaştıklarını dile getirdi. Selefine göre daha sessiz ve rüzgar gürültüsünden arınmış bir iç mekan için çalıştıklarını söyleyen Kaynak, yeni modeller üzerinde çalışmalarını sürdürmeye devam ediyor.

Volkan Demirkuşak/Deidesheim-Almanya

kalan karakter 2000

C4 1,6 VTİ CONFORT 2012 C4 1,6 VTİ CONFORT 2012

C180 BİNDİM SMART FORWO DAHA İYİ

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 22.01.2015 10:29

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.