ARKADAŞINA GÖNDER
Ford Üç Yıldır Üst Üste Yılın Motoru Ödülünü Kazanıyor
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

HABERLER

Ford Üç Yıldır Üst Üste Yılın Motoru Ödülünü Kazanıyor

25.07.2014 Cuma
FORD ÜÇ YILDIR ÜST ÜSTE YILIN MOTORU ÖDÜLÜNÜ KAZANIYOR

Ford’un 1.0 litrelik 3 silindirli motoru Engine of the Year – Uluslararası Yılın Motoru organizasyonunda üst üste üçüncü kez ipi göğüsleyerek motor Oscar’ına ambargo koydu.

Avrupa'da emisyon oranlarıyla ilişkili olarak ödenen vergi oranları markaların, düşük hacimli ve verimli motorlara eğilmesine neden olurken, küçük hacimli motorlar da ön plana çıkıyor. Başlarda herkesin kafasında oluşan "bu kadar küçük motor mu olur?" sorusu, birbiri ardına üretilen küçük hacimli motorlarla cevaplanmış oldu. ise, 2011 yılında çalışmalarına başladığı ve tanıttığı 1.0 litrelik EcoBoost motoruyla ilk dönemlerinde rekabetin az olduğu ve daha sonra oldukça kızışan 1.0 litre ve altı kategorisine hızlı ve sağlam bir adım attı. Neden sağlam? Çünkü, üretimini takiben bir sonraki yıl katıldığı Engine Of the Year Awards'ta Yılın En İyi Motoru Ödülü'nü almayı başaran 1.0 litrelik 3 silindirli turbo ünite, gelecek yıllarda da ne denli iddialı olacağının sinyallerini verdi. O yıl Ford'un CEO'su Alan Mulally'nin EcoBoost motoru "öpmesi" belki de markanın bu motora ne kadar önem verdiğini gösterir nitelikteydi. Doğrudan yakıt enjeksiyonlu, turbo beslemeli ve değişken valf zamanlaması sayesinde pek çok büyük hacimli motorların ürettiği tork ve gücü yakalamayı başarabilen bu motor, aynı zamanda 1.6 litrelik benzinli bir üniteye göre yüzde 25'e kadar daha ekonomik.





1.0 Litrelik EcoBoost'un Başarı Hikayesi

2012 yılında ilk kez Yılın Motoru platformuna çıktığında 1.0 litrelik EcoBoost, 35 ülkeden 76 jüri üyesinin oy kullandığı organizasyonda rakip motorı geride bırakarak, hem "Yılın Motoru" hem de "1.0 litre ve Altı" kategorisinde ipi göğüslemeyi başardı. Bu, Ford'un 13 yıllık Engine Of the Year ödüllerindeki ilk zaferi anlamına geliyordu.

2013 yılına gelindiğinde ise, son iki yılın galibi 1.0 litre ve Altı kategorisinden çıktığı için bu yıl da EcoBoost'un zirvede olması sürpriz olmayacaktı. Yine 35 ülkeden 87 otomotiv gazetecisinin kullandığı oylar sonrasında, ikinci kez üst üste Ford'un 1.0 litrelik EcoBoost motoru "Yılın Motoru" ve "1.0 litre ve Altı" kategorisinde ilk sırada yer almayı başardı.

Yıl 2014'ü gösterdiğinde ise 1.0 litrelik EcoBoost'un karşısında oldukça iddialı rakipler vardı. Aralarında otohaber'den Halit Bolkan ve Volkan Demirkuşak'ın da bulunduğu 34 ülkeden 82 jüri üyesinin kullandığı oylar sonucunda Ford'un 1.0 litrelik EcoBoost'u bir kez daha ödüle uzanmayı başardı.





Halit Bolkan'ın Yorumu

International Engine of the Year Awards'ın dünyanın belirli bir bölgesiyle sınırlı olmaması, çok farklı ülkelerden gazeteciler tarafından verilen oylarla seçimlerin gerçekleştirilmesi ve motor teknolojilerinin çok daha önemli hale gelmesiyle, dünyanın en önemli ödüllerinin başında geldiğini düşünüyorum. Zaten son yıllarda ödül kazanan markaların bu ödüle özel ilanlar vermeye başlaması da farkındalık yaratıldığının kanıtı. 2006 yılından bu yana jüri üyesi olduğum International Engine of the Year Awards – Uluslararası Yılın Motoru Ödülleri organizasyonunda 2014 sonuçları beni pek de şaşırtmadı. Özellikle Ford 1.0 EcoBoost, bu ödülün gediklisi durumunda. Bu motor, son derece iyi mühendislik özellikleriyle koltuğunu korumayı başardı.

Volkan Demirkuşak'ın Yorumu

Motor Oscar'ı olarak bilinen ve uluslararası saygınlığı ve bilinirliğiyle sonuçları her yıl daha çok merak edilen International Engine Of The Year Uluslararası Yılın Motoru organizasyonunda kazanan bu yıl yine Ford olurken, 1.0 litrelik 3 silindirli motor bir rekora da imza attı. Hacim küçültmenin olmazsa olmaz olduğunu vurgulayan üçüncü birincilikle birlikte Ford'un rakiplerine de örnek olacağı aşikâr. Uluslararası gazetecilerin oylarıyla yılın en iyi motorlarını belirleyen Engine Of The Year Awards'ın en "genç" üyesi olarak Türkiye'deki markaların da bu ödüle verdiği değerin arttığını görüyor olmaktan da memnunum.

Daha Fazlası İçin Tıklayınız

İLANDIR

kalan karakter 2000

tanselbay tanselbay

Mühendisliği teknolojisi vs iyi ama bu motor hala atmosferik 1.6 kadar yada daha fazla tüketiyor(fiesta ve focus testlerine bakınız). downsizing'in birincil amacı daha düşük tüketimken fazla yakan bir motor nasıl yılın motoru seçilir anlamış değilim.

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır1
cevapla 27.07.2014 19:12

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN