ARKADAŞINA GÖNDER
Sevdiğimiz Rakamlar
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

HABERLER

Sevdiğimiz Rakamlar

15.09.2014 Pazartesi
SEVDİĞİMİZ RAKAMLAR

Herkesin uğurlu rakamı vardır. Çocukken 6’nın bana uğur getirdiğine inanırdım. Bir de hayranı olduğum Michael Jordan’ın 23 numaralı forması… Rakamların dilinden konuşmak ve BMW’nin 6 ve 7 serilerini Almanya’da bir kez daha kullanmak üzere yollara çıktık.

Bir otomobil tutkun açısından adeta cennet bahçesi… Elime tutuşturulan otomobil listesindeki en sakin motorlu otomobil 730d. Ben de bu listeyi görür görmez, bayram parasıyla oyuncakçıya dalmış çocuk heyecanıyla Instagram hesabımda paylaştım. Tabii bu biraz kulaklarımın çınlamasına neden oldu, hatta Almanya'dan dönüşte hasta yatmamın sebebini şimdi daha iyi anlıyorum. 6 Serisi Coupe'yi kullanmam konusundaki "mahalle baskısına" dayanamadım ve kendimi 640d'nin direksiyonu başına attım. Aslında gözüm 650i'ydeydi fakat, yabancı meslektaşlarım çoktan bileklerini direksiyona kelepçelemişlerdi. 6 Serisi'ni daha önce İstanbul'da da kullanmıştım. Dikkatli bakışlar, övgüler, sevgiler, tampon sıyıranlar, "Gran Coupe alsaydın" diyenler, hepsine şahidim. Almanya'da bu ortama girme şansımız olmadı, araçları alır almaz otobandan yollar ve hız limitleri elverdiğince gazladık. 6 silindirli 3.0 litrelik 313 HP gücündeki TwinPower dizel makineyle yüzümdeki gülümsemenin dozu artarken öte yandan Türkiye'deki 588.291 TL'lik başlangıç fiyatı geldi aklıma. "Tam alan düşünsün" diyordum ki Almanya'daki 75.300 Euro'luk ( yaklaşık 215.000 TL) fiyatı görünce "dostlar sağolsun" çıktı ağzımdan. Yani Türkiye'de yaşıyor ve otomobilleri seviyor olmanın dayanılmaz hazzını hissedip gazı kökledim.

Türkiye'de bolca kullandığım Eco modu yerine Sport veya Sport + ile otobanları aşarken, bu konumda göstergedeki değişimden pek etkilenmediğimi de fark ettim. Sanki analog görüntülü hız göstergesi dijital hız göstergesinden daha sıcak bana göre. Dizel motorların da fazlasıyla performanslı olduğunu söylemeye gerek yokken, 8 kademeli ZF şanzımanın her vites düşürdüğünde vücudu sıkı sıkı saran koltuklara sırtını teslim etmek keyifli. Ben genelde vitesleri direksiyonun arkasındaki kulakçıklarla değiştirdiğim için sürüşe daha hâkim hissettim kendimi. Birbiri ardına geçilen Almanya köylerinin virajları da xDrive aktarma için işi keyfe dönüştürüyor. Emirlere itaat eden direksiyonun nubuk karışımı kaplaması "sevgilinin elini tutmak gibi".

Onu sevince ona da size cevap veriyor. 630 Nm'lik tork işin asıl püf noktası, her an ayağınızın altında bu gücün bulunduğunu bilmek yemeğe lezzet katıyor. Fabrika verilerine göre 5.7 lt/100 km'lik ortalama yakıt tüketimimiz tüm zorlamalarıma rağmen 6.5-7.0 lt/100 km civarlarında kaldı. Yaklaşık 200 km'lik bol tırmanışlı ve otobanlı yolculuğumuzda 640d'nin tadını çıkartırken araç değişim sırası geldiğinde kendimi konforlu 730d'nin koltuğuna bıraktım. Aslında gönlümden geçen 6 Serisi'nden hiç inmemekti ama 7'ye de hayır denemezdi. En önemli rakibi Mercedes-Benz S Serisi'nin yeni yüzünden sonra gözden düşen 7 Serisi, yine de sınıfının en iddialılarından. Kişiselleştirme seçeneklerinin, konforun, lüksün hatta lüks ötesinin talep olarak gördüğü bu sınıfta çıta çok yüksek. Bu nedenle 7 Serisi'nin de yakında bir operasyona tabi tutulacağını ve bu operasyonun hızlı olacağını söyleyebiliriz. Peki mevcut 7 Serisi'nin elinde neler var? Oldukça iyi bir iç mekan, bu sınıfa göre dinamizmi yüksek bir sürüş becerisi, beklendiği gibi kusursuz bir yalıtım. Tüketimi düşük başarılı motorlar. Dediğim gibi rakip hızlı BMW'nin de bu rekabette altta kalmaya niyetinin olmadığı diğer sınıflardaki modellerinden belli.

Volkan Demirkuşak Münih/Almanya

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.