otohaber_logo
Haberler
AMG GT Paris'te Tanıtıldı
Mercedes-Benz'in yeni süpersporcusu 114'üncü Paris Otomobil Fuarı'nda sahne aldı.
AMG GT Paris'te Tanıtıldı

Aylardır süren Mercedes-AMG GT bilmecesi sonunda bitti. Casus fotoğraflar ve teaserların ardından Stuttgartlı üretici, SLS AMG'nin izinden gidecek yeni süpersporcusu AMG GT'yi Paris'te gün yüzüe çıkardı Modelle ilgili ilk dikkat çekici detay, isminin Mercedes-Benz ile başlamaması… Bu otomobil Mercedes-AMG GT olarak adlandırılıyor. Genel itibariyle SLS AMG'ye benzeyen AMG GT'nin yüzünde önemli detaylar yer alıyor. Mercedes'in önceki sporcularından tanıdığımız dikkat çekici ızgara, iki adet büyük hava girişi ve yepyeni LED'li farlar aracın çarpıcı görünümü ortaya koyuyor. Gelelim bu Alman sporcunun arka tarafına… Tasarım anlamında gerçekten bir mucize yaratılmış. Geniş arka cam, yine LED'li stoplar, dikkat çekici tampon ve kan dolaşımını hızlandıracak iki egzoz AMG GT'nin arkadan görünümünü hem şık hem de eşsiz bir hale getiriyor. 19 inç hafif alaşım jantların standart olarak sunulduğu AMG GT'de yine 19 inç ve 20 inç olmak üzere iki farklı seçenek de tercihe göre satın alınabiliyor.

İç mekanın görselleri ise bundan aylar önce yine basına servis edilmişti. SL ve SLS modellerine göre daha sportif ve şık bir kabine sahip otomobilin iki renk tonlu spor deri koltukları, yeni spor direksiyon simidi ve karbon fiber süslemeleri dikkat çekiyor. Orta konsolda metalik renkteki aksan, dokunmatik kontrol butonu ve 5 farklı seçeneği olan AMG sürüş kontrol düğmesi göze çarpıyor. Ayrıca araçta 8.4 inç boyutundaki dokunmatik multimedya ekranı da AMG GT'nin iç mekandaki imzaları arasında…

Mühendisler AMG GT'yi tutabildikleri kadar hafif tutmaya çalışmış. Alüminyum, çelik ve magnezyum gibi maddeleri birlikte kullanarak aracın ağırlığını 1540 kg'a kadar düşürmeyi başarmışlar.

Gelelim herkesin merak ettiği AMG GT'nin kaputunun altındaki kalp atışlarını hızlandıran motora… Modelin giriş versiyonunda 4.0 litrelik V8 ikiz turbo motor yer alırken, 462 HP güç ve 600 Nm'lik bir tork değerine sahip.7 kademeli çift kavramalı otomatik şanzımanla birleşen bu motor, AMG GT'nin 0'dan 100 km/s hıza 4.0 saniyede çıkmasını sağlıyor. Elektronik olarak sınırlandırılsa da aracın maksimum hızı ise 304 km/s olarak açıklanıyor.

Bu güç bana yetmez diyenler için Alman üretici AMG GT S modelini öneriyor. Yine 4.0 litrelik V8 ikiz turbo motorun eşlik ettiği otomobil, 510 HP güç ve 650 Nm tork üretiyor. Bu seçenekle AMG GT S, 0'dan 100 km/s hıza bir roket misali 3.8 saniyede ulaşıyor. Yine elektronik olarak sınırlandırılmış maksimum hız bu versiyonda 310 km/s.

AMG GT'de mekanik arka diferansiyel kilidi bulunurken, AMG GT S'de ise elektronik arka diferansiyel kilidi yer alıyor. Elektronik kontrollü amortisör ve "Comfort", "Sport" ve "Sport+" olmak üzere üç farklı sürüş seçeneği olan AMG RIDE CONTROL spor süspansiyon sistemi AMG GT'de sunuluyor.

Sürüş konforunu arttıran ve yoldaki titreşimleri en aza indirgeyen özel olarak yapılan amortisör iki versiyonda da sunulurken, AMG GT S modelinde daha dinamik bir motor ve şanzımanın sunulduğu AMG DYNAMIC PLUS paketi opsiyon olarak tercih edilebiliyor.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.