otohaber_logo
Haberler
Zorlu Sınavda Beş Yıldız Alan Olmadı
Euro NCAP, üç modelin güvenlik testi sonuçlarını açıkladı.
Zorlu Sınavda Beş Yıldız Alan Olmadı

Merkezi Belçika'da bulunan EuroNCAP, Renault Trafic, yine Renault'nun temsil ettiği Opel Vivaro ve Audi TT'nin güvenlik sonuçlarını açıkladı. En son 2012 yılında EuroNCAP'te teste giren Renault Trafic 2 yıldız almıştı. Geçen yıl değişen standartlarla yıldız almanın zorlaştığı EuroNCAP'te bu yıl 3 yıldız alan Trafic, geçen yıllarda ilerleme kaydettiğini ortaya koydu. Audi TT ise en son 2003 yılında üç yıldız aldığı EuroNCAP'ten dört yıldızla ayrıldı. Renault Trafic ile kardeş model olan Opel Vivaro'da aynı Trafic gibi üç yıldız aldı.

Renault Trafic

Önden çarpışmalarda kabin yapısı sağlamlığını korudu. Ön bölümde hava yastıkları standart olarak sunulurken, aracın Cargo versiyonunda opsiyon listesinde yer alması nedeniyle bu bölüm testin içerisinde yer alamadı. Çarpışmalarda gösterge panelinin göğse ortalama düzeyde zarar verdiği kaydedilirken, ön bölümdeki iki koltuk oturan yolcular için paneldeki parçaların diz ve uyluk kemiğine zarar verdiği görüldü. Bariyer testinde maksimum koruma sunan Renault Trafic, sürücünün kapı tarafındaki hava yastığını standart olarak sunmaması nedeniyle direk testine tabi tutulamadı. Kamçı testinde ise kabinin geometrik yapısı sayesinde ön koltuklarda iyi bir koruma sağlanırken, arka koltuklarda ise düşük seviyede koruma elde edildi. Renault Trafic, 3 yaşında ve 18 aylık çocuk korumasında maksimum puan almayı başardı. Yaya koruması konusunda ise tamponlar yayaların bacaklarına iyi bir koruma sağlasa da diğer bölgeler için aynı veriler elde edilemedi. ESC sisteminin standart olarak sunulduğu modelde, emniyet kemeri uyarıcının yalnızca sürücü koltuğunda sunulması eksi bir puan olarak kayda geçti.

Audi TT

Önden çarpışmalarda kabin sağlamlığını korurken, diz ve uyluk kemiğine iyi koruma sağlandığı kayda geçti. Bariyer testinde ise Audi TT maksimum puan almayı başardı. Direk testinde de iyi koruma sağlayan TT, Birleşik Krallık'ta standart olarak sunulmayan Alkantara koltuklarıyla kamçı testinde iyi koruma sağlayarak geçmeyi başardı. Modelde otonom frenleme sisteminin bulunmaması da eksi bir puan olarak kayda geçti. Audi TT'nin arkasında çocuklar için yeterli alan bulunmadığı için koltuklar öne çekildi. Hareketli testlerde 3 yaşındaki çocuklar için maksimum puan almayı başaran TT, bariyer testinde ise kafa korumasında iyi sonuçlar elde etti. Audi TT, yaya korumasında da iyi sonuçlar elde etmeyi başardı.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.