ARKADAŞINA GÖNDER
Sürüş İzlenimi: Lexus LC 500h
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

HABERLER

Sürüş İzlenimi: Lexus LC 500h

14.04.2016 Perşembe
SÜRÜŞ İZLENİMİ: LEXUS LC 500H

Lexus LC 500h, sahip olduğu yeniliklerle birlikte Lexus ürün gamının “amiral gemisi” olmaya hazırlanıyor. Hollanda’da lansmanı yapılan ve Lexus’un kendini yenilemesinin bir sonraki adımı olarak gösterilen yeni coupe LC 500h, ilk kez 2012’de tanıtılan LF-FC konseptinden ilham alınarak tasarlanmış.

Klasik coupe dinamizmini, tasarım ödülü kazanan LF-FC konseptiyle birleştiren LC 500h, bunu gerçeğe yansıtarak dikkat çekici bir tasarım ortaya koyuyor. LC 500h, 2.870 mm dingil mesafesi, 920 mm ön ve 970 mm arka tampon-tekerlek mesafeleriyle sportif ölçülere sahip. Lexus'a özgü yeniden yorumlanan ön panjur, 20 inç veya 21 inç arasında seçim yapılabilen büyük jantlar, geniş ön ve arka spoylerler otomobile zarif ve dinamik bir görünüm kazandırıyor. Otomobilin stop grubu da karoserin geri kalanı gibi L motiflerini kullanılıyor. LC 500h'nin çekici tasarımının arkasında fonksiyonel aerodinamik özellikler yer alıyor. Ön ve arka çamurluklardaki hava kanalları, arka difüzör ve aktif arka spoyler performans sürüşlerinde hava akımını kontrol ediyor.

Tamamen yeni kabin tasarımına sahip LC 500h, dinamik dış tasarımını içeride de devam ettiriyor. Ön yolcu bölümü konforlu ve geniş bir alan sunuyor. Sürüş pozisyonu ise, sezgisel kontrollerle ve sürücüye heyecanlı bir sürüş ve güven verecek şekilde oluşturulmuş. Sürücünün oturduğu kısım, coupe'nin ağırlık merkezine yakın olacak şekilde tasarlandı. Aynı şekilde direksiyon tasarımına da özel bir önem gösterilmiş. Deri direksiyon ve magnezyum alaşım vites kulakçıkları sportif sürüş hissini artırıyor. Araç içerisinde yer alan tüm bilgi ekranları, sürücünün görüş alanında yer alacak şekilde yerleştirilmiş. Göstergeler LFA'dan alınan ve ortası hareket eden halka kısmına ve orta konsolu yöneten yeni nesil dokunmatik uzaktan kumandalı ara yüze sahip.

LC500h'da yer alan Multi Stage Hybrid Sistemi, performans otomobilleri için özel olarak tasarlanmış hibrit güç ünitesinin yeni neslini temsil ediyor. Sistemin üç amacı bulunuyor: Daha fazla güç ve tork, daha yüksek verimlilik ve daha fazla sürüş zevki. Bu sistem, güç ve yakıt tüketimi arasındaki optimum dengeyi sağlarken, aynı zamanda daha sportif ve keyif verici bir sürüş deneyimi için gaz pedalının sürücüye verdiği tepkinin de motor devriyle uyum içerisinde olmasını sağlıyor. LC 500h'de güçlü bir elektrik motoru, lityum iyon yeni bir batarya ve 3,5 litrelik V6 benzinli motor yer alıyor. Bu araçla birlikte bir hibrit araçta ilk defa CVT (sürekli değişken oranlı) otomatik şanzıman yerine tam otomatik, çok kademeli şanzıman kullanılıyor. Fiziksel vites dişlilerinin yerleştirilmesi, sürücünün ihtiyaç duyduğu motor devirleriyle daha iyi uyum sağlanmasına imkan veriyor. Elektrik motorunun yüksek torku, gaz pedalına basıldığı anda doğrudan alınabilir. Ayrıca ilk kez bir Lexus hibrit modelinde M yani manuel modu bulunuyor. Manuel vitese yakın tepkimeleri olan 'M' modu ile birlikte ilk kez bir hibrit araçta kullanıcının vites seçmesine olanak tanınıyor. Aracın sahip olduğu yeni Multi Stage Hybrid Sistemi ve birlikte son derece uyumlu çalışan yeni şanzıman ile bir hibrit araçta ulaşılabilen en performanslı sürüşlerden birine erişilmiş. Bu yeni sistem, benzinli motor çalışmazken bile azami torku verebilen elektrik motorunun tüm performansı sergilemesine izin veriyor. Bu sayede konvansiyonel bir benzinli motorlu aracın vermiş olduğu tepkileri verebiliyor. LC500h'in 100 km/s hızlanması ise 5 saniyenin altına inerek dikkat çekiyor.

LC 500h, markanın tamamen yeni, arkadan itişli platformunu kullanan ilk Lexus modeli olmuş. Bu yeni coupe'nin altyapısı, ileride üretilecek olan önden motorlu/arkadan itişli Lexus modelleri için de bir örnek teşkil edecek. LC 500h'nin ağırlık merkezi alüminyum kaput ve çamurluk, karbon fiber kapılar ve alüminyum kaplamalar, ultra kompakt LED farlar, alüminyum alaşım jantlar ve karbon fiber tavan gibi parçaların kullanımı ile yere yaklaştırılmış. Buna ek olarak belirli noktalarda kullanılan yüksek dayanımlı çelikten yapılmış gövde parçaları sayesinde ağırlığın azaltılması, gövde rijitliğinin artması ve aynı zamanda ağırlık dağılımının daha iyi bir şekilde gerçekleştirilmesi sağlanmış. Tüm bunların sonucu olarak LC 500h'nin yoldaki dengesinin ve direksiyon hakimiyetinin üst seviyeye çıkması amaçlanmış. Yeni LC 500h, tasarımı ve performansıyla olduğu kadar güvenlik özellikleriyle de etkileyici. Araçta standart olarak yer sunulan Lexus Safety System+, yeni geliştirilen çarpışma önleyici sistemlerine sahip. Milimetrik hassasiyetteki radar kamerasıyla yayaları tanıma özelliğine sahip Ön-Çarpışma Sistemi (PCS), tüm hızlarda çalışan Adaptif Hız Sabitleme Sistemi, Şerit Takip Asistanı (LKA) ve Otomatik Uzun Far Asistanı (AHB) ile birlikte LC 500h üst düzey güvenlik sistemleri sunuyor.

Yazı: Onno Usta - Amsterdam, Hollanda

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN