otohaber_logo
Haberler
Seat’ın Cupra Serisi 20 Yaşında
SEAT’ın Leon ve Ibiza modellerinde sunduğu yüksek performanslı CUPRA versiyonu, 20’inci yaşını kutluyor.
Seat’ın Cupra Serisi 20 Yaşında
EAT, 1996 yılında, Ibiza Kit Car ile iki litre kategorisinde Dünya Ralli Şampiyonası'nı kazanmasının ardından yarış tutkusunu daha da ileriye taşımaya karar verdi. Bu tutku, tüketicilere gerçek bir spor otomobil performansına sahip yol otomobili sunmayı amaçlayan ve devrim niteliğinde bir girişim olan CUPRA konseptini hayata geçirdi. Bu girişime, Cup (Kupa) ve Racing (Yarış) konseptlerinin birleşiminden türetilen bir isim verildi. Ve CUPRA, SEAT'ın sportif karakterini belirleyen temsilcisi haline geldi.
2016 yılında, yeni Leon CUPRA 290'ın tanıtımıyla eş zamanlı olarak bu konsept de 20. yılına giriyor. 192 beygir gücündeki Ibiza CUPRA 1.8 TSI gibi CUPRA ailesinin bütün üyeleri; dinamik yol tutuşu, azami performans, çekici tasarım ve tüm bunların ötesinde sportifliği vurgulayan CUPRA formülüne sadık kalarak üretiliyor.
SEAT Başkanı Luca de Meo'ya göre, "CUPRA konsepti şirket kimliğimizin ayrılmaz bir parçası olan sportif duruşla eş anlamlı hale geldi. CUPRA'da direksiyon başına geçen tüketiciler, üstün performansın keyfini çıkarıyor. Yıllar içerisinde bu konsepti ileriye taşıyan otomobiller, SEAT'ın verdiği sözü tutmayı başardığının en iyi kanıtı oldu ve ileride de böyle olmaya devam edecek."
CUPRA konsepti, 20 yıllık dönem içerisindeki en büyük atılımını tarihi bir başarıyla yaptı. 18 Ekim 2014'te, SEAT pilotu Jordi Gené'nin kullandığı Leon CUPRA Performance Pack, Almanya'daki efsanevi Nu¨rburgring Nordschleife yarış pistinde önden çekişli bir seri üretim otomobilinin o zamana kadarki en iyi derecesini elde etti. 7:58.44'lük bu performans, mekaniker, mühendis ve destek ekibinden oluşan yaklaşık 15 kişilik bir ekibin yoğun çalışmalarını da taçlandırmış oldu. Otomobilin gereksiz ağırlığın tamamı ortadan kaldırılarak, Leon Cupra, Tiegarten düzlüğünde saatte 242 kilometreye ulaştı.
SEAT ve CUPRA konsepti, yarış tarihinde iz bırakmaya devam etti. 2015 yılında bir Leon ST CUPRA, yine direksiyonda Jordi Gené ile Nürburgring'de 7:58.12 ile küçük kardeşine kıyasla çok daha hızlı bir
şekilde tur aldı.
CUPRA'NIN 20 YILI
IBIZA
Ibiza CUPRA 2.0 16V 150 HP (1996 – İkinci nesil)
CUPRA adını taşıyan ilk SEAT modeli, SEAT'ın Ibiza Kit Car ile 2 litre kategorisinde Dünya Ralli Şampiyonası'nda kupayı kaldırmasını kutlamak amacıyla 1996 yılında piyasaya sunuldu. 150 HP gücüne sahip motorun kullanıldığı Kit Car, çekici tasarımı ve güçlendirilmiş sportifliğiyle dikkat çekmeyi başardı. 0'dan 100 km/s hıza 8,3 saniyede ulaşıyordu ve maksimum hızı da 216 km/s'ti.
Ibiza CUPRA 1.8 20VT 156 HP (2000 – İkinci nesil)
SEAT, 0-100 km/s hızlanmasını 7,9 saniyede tamamlayan ve 218 km/s maksimum hıza sahip olan bu versiyonu 156 HP gücündeki motorla 2000 yılında piyasaya sundu. Farklı dış ve iç tasarımıyla dikkat çeken bu modeldeki en büyük yenilik, ilk kez bu sınıfta ESC (elektronik stabilite kontrolü) sisteminin kullanılması oldu.
Ibiza CUPRA R 1.8 20VT 180 HP (2000 – İkinci nesil)
Bu model, showroom'lardaki yerini 2000 yılında aldı. Markanın motor sporları birimi SEAT Sport tarafından geliştirilen ilk tüketici binek otomobili olmasından dolayı benzersizdi ve yalnızca 200 adet üretildi. Bu CUPRA versiyonu 180 HP güce ve 225 km/s maksimum hıza sahipti, ayrıca 0-100 km/s hızlanması yalnızca 7,2 saniye sürüyordu.
Ibiza CUPRA 1.9 TDI 160 HP (2004 – Üçüncü nesil)
2004 yılında piyasaya sunulan Ibiza CUPRA'nın dördüncü versiyonu, segmentinin en güçlü dizel modeli oldu ve kült otomobil mertebesine ulaştı. Bu yeni CUPRA, 160 HP gücündeki motoruyla en üst düzey performans sunarak, maksimum 220 km/s hıza ulaşıyor ve 0'dan 100 km/s'ye 7,6 saniyede çıkıyordu.
Ibiza CUPRA 1.8 20VT 180 HP (2004 – Üçüncü nesil)
2004 yılında piyasaya sunulan bu versiyon, çok hızlı, yüksek istikrara sahip ve kullanımı kolay bir model oldu. 180 HP gücünde motora sahip olan bu model, 0'dan 100 km/s hıza yalnızca 7,3 saniyede ulaşarak sınıfının en hızlı otomobili oldu. Maksimum hızı da 230 km/s'ti.
Ibiza CUPRA 1.4 TSI 180 HP (2009 – Dördüncü nesil)
2009 yılında satışa sunulan bu modelin en büyük özelliği yüksek performanslı 180 HP gücündeki benzinli turbo motor ve yedi vitesli DSG otomatik şanzıman oldu. Maksimum hızı 225 km/s olan modelin 0-100 km/s hızlanması ise 7,2 saniye sürüyordu.
Ibiza CUPRA 1.8 TSI 192 HP (2015 – Dördüncü nesil)
2015 yılında sunulan bu en yeni Ibiza CUPRA, SEAT'ın sportif özelliklerinin tamamını içinde barındırıyor. 192 HP güce sahip motor ile Ibiza Cupra'nın 0'dan 100 km/s hıza ulaşma süresi yalnızca 6,7 saniye ve maksimum hızı da saatte 235 kilometre.
LEON
Leon CUPRA 2.8 V6 4 204 HP (2000 – Birinci nesil)
Bu model 2000 yılında piyasaya sunuldu ve SEAT için çok özel bir model haline geldi. Atmosferik V6 motora sahip ilk model, 200 beygir gücüne ulaşan ilk seri üretim modeli ve 6 ileri vitesli şanzımanın kullanıldığı ilk Leon oldu. 204 HP gücündeki olağanüstü güç üretimi sayesinde maksimum 235 km/s hıza ulaşabiliyor ve 0'dan 100 km/s hıza ise yalnızca 7,3 saniyede çıkıyordu. İç mekanda standart donanım olarak Recaro koltuklar kullanıldı.
Leon CUPRA R 1.8 20VT 210 HP (2002 – Birinci nesil)
2002 yılında sunulan Leon CUPRA'nın ikinci versiyonu, SEAT Sport tarafından geliştirilen ilk Leon oldu ve döneminin en hızlı otomobillerinden biri olma özelliğini kazandı. Dört tekerlekten çekiş sistemini kullanmasıyla öne çıktı. 210 HP gücündeki motor sayesinde maksimum hızı 237 km/s ve 0-100 km/s hızlanma süresi ise 7,2 saniye olarak gerçekleşiyordu.
Leon CUPRA R 1.8 20VT 225 HP (2003 – Birinci nesil)
2003 yılında sunulan bu modelde 225 HP gücüne sahip 1.8 20 VT motor kullanıldı. Maksimum hızı 242 km/s ve 0-100 km/s hızlanma süresi ise 6,9 saniye.
Leon CUPRA 2.0 TSI 240 HP (2006 – İkinci nesil)
240 HP gücüne sahip 2.0 TSI motorun 0'dan 100 km/s hıza ulaşma süresi 6,4 saniye, maksimum hızı da 250 km/s. CUPRA R'nin 2009 yılındaki lansmanına kadar en hızlı SEAT seri üretim modeli olma unvanını taşıdı.
Leon CUPRA R 2.0 TSI 265 HP (2009 – İkinci nesil)
Piyasaya sunulduğu 2009 yılında bu 265 HP gücündeki model, SEAT tarihinin en güçlüsü oldu. Özel tasarımı, geniş standart donanımı, XDS (elektronik diferansiyel kilidi) sayesinde mükemmel yol tutuşu, 250 km/s'lik maksimum hızı ve 0'dan 100 km/s hıza sadece 6,2 saniyede ulaşabilmesiyle tam bir spor otomobil karakteri taşıyordu.
Leon CUPRA 2.0 TSI 265/280 HP (2014 – Üçüncü nesil)
İlk etapta 265 ve 280 HP gücüne sahip versiyonlarla gelen üçüncü nesil Leon CUPRA, başarılı İspanyol kompakt serinin tartışmasız amiral gemisi oldu. Leon CUPRA'nın yüksek potansiyelinin arkasında, çift enjeksiyon, değişken valf zamanlaması, 2.0 TSI motor, DCC adaptif şasi kontrol, ön diferansiyel kilidi, progresif direksiyon, CUPRA Sürüş Profili ve standart full LED farlar gibi en gelişmiş teknolojiler yatıyor. Bunlara ek olarak DSG otomatik şanzıman seçeneği sunuluyor.
Leon CUPRA 2.0 TSI 290 HP (2016 – Üçüncü nesil)
İlave 10 HP gücü ve CUPRA modellerinin sportifliği, özellikleri ve performansına ek olarak yeni sportif egzoz sistemi ve daha geniş tork aralığı sayesinde Leon, özellikle de SEAT'ın bugüne kadarki en güçlü seri üretim modeli olmasıyla çekiciliğini devam ettiriyor.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.