ARKADAŞINA GÖNDER
Mutluluk Çığlığı
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

HABERLER

Mutluluk Çığlığı

06.10.2016 Perşembe
MUTLULUK ÇIĞLIĞI

Turbo motorlu bir Ferrari. Evet, bu ilk değil. Daha önce de vardı. Ancak 458 Italia'nın 488 GTB'de işbaşı yapan 3,9 Itılik çift turbo V8, Ferrari'nin bugüne kadar ürettiği en iyi motorlar listesine girmeyi hak ediyor.

Her şey yeni. Hatta bize yıllarca adrenalinin rengi olarak eşlik eden Kırmızısı bile eskisi gibi değil: Rosso Corsa Metallic. 458 Italia'nın selefi olarak yollara çıkan 488 GTB'de kırmızının yeni adı işte bu. Ferrari'nin geçmişi 40 yıldan fazlaya dayanan ortadan V8 motorlu sporcu serisinin en yenisi olan 488 GTB, 308 ile başlayan efsanevi ve aynı zamanda da eşine nadir rastlanan hassas sürüşe sahip lerin bugününü temsil ediyor. Hazır geçmişe gitmişken ortadan V8 motorlu Ferrarileri de sırasıyla hatırlayalım: 328, 348, F355, 360 Modena, F430 ve 458 Italia. Bu otomobillerin her biri kendi dönemine damgasını vurdu.

Üç sihirli harf GTB'nin dirilişi beklentileri de canlandırıyor. Bu harfl er Gran Turismo Berlinetta'yı simgeliyor. 488 sayısıysa her bir silindirin hacmine işaret ediyor. Bir önceki model 458 Italia'daysa 45 ile 4,5 lt'lik toplam silindir hacmi, 8 ile de motorun silindir sayısı simgeleniyordu. Bu kadar isim dersi yeter. 90 derecelik V8 konfigürasyonunda geleneklere sadık kalınmış.

488 GTB'de şasi yapısı ve karakteristik tavan çizgisi dışında yerini aldığı 458 Italia ile pek de fazla benzerlik yok. Italia'nın muhteşem performansını ve büyüsünü bilenler ilk başta bu duruma üzülebilirler. Ancak buna hiç gerek yok. Yeni 488 GTB ile yuvası Maranello'da yapılan kısa bir gezintinin ve Fiorano Pisti'ndeki turların sonrasında ortaya çıkan his şaşkınlık ve hayranlık karışımı bir duygu. Sürüş dinamikleriyle ilgili beklentiler çok yükseliyor ve otomobilin yaşattığı heyecan damarlarında benzin akanlar için sınırları adeta yeniden belirliyor. Hızlı, çok hızlı bir otomobil söz konusu olduğunda insanın aklına otomobil üreticileri için adeta bir onur meselesi haline gelmiş olan Nürburgring geliyor. Yeni Ferrari acaba orada ne yapabilir? Italia bundan beş yıl önce Nordschleife'yi 7 dakika 38 saniyede dönmüştü. Artık geçmiş hakkında bu kadar konuşmak yeter, sıra yenide. Acaba Ferrari çevrecilik kaygısıyla mı yüksek hacimli atmosferik motorlardan nispeten düşük hacimli turbo motorlara geçiş yaptı? Tutucu Ferrari hayranları tarafından "davaya ihanet" olarak da görülebilecek bu riskli değişim gerçekten sadece çevreyi koruma amaçlı olabilir mi?

Bu nasıl bir soru? Evet, çevre önemli ama bir Ferrari'de yeni bir motora geçiliyorsa bunun öncelikli tek bir nedeni olabilir: Daha fazla güç! 3,9 lt'lik bir çift turbo V8 tarafından ateşlenen 488 GTB'de, 458 Italia'ya göre fazladan 100 "beygir" var. Daha net olmak gerekirse: 488 GTB tam 670 HP gücünde. Flat Plane olarak adlandırılan krank mili, 458 Italia'ya göre 240 Nm daha fazla torkla haşır neşir oluyor. Yeni Ferrari 0-100 km/s için 3,0 saniyeye ve 0-200 km/s için de 8,3 saniyeye ihtiyaç duyuyor. Italia ise aynı disiplinleri sırasıyla 3,4 saniyede ve 10,5 saniyede tamamlıyor. Selefinde 326 km/s olarak açıklanan maksimum hız 488 GTB'de ise daha gizemli bir hale gelmiş: İtalyanlar maksimum hızı "330 km/s'den fazla" şeklinde açıklıyor. Ferrari'nin kendi test pisti olan Fiorano'da 488 GTB, 1:23 ile 458'den 2 saniye daha hızlı. Çıplak gözle bakıldığında anlaşılmasa da GTB'nin aerodinamik dengesi daha iyi: 200 km/s'de elde edilen 2005 kilogramlık yere basma kuvveti Italia'dan 68 kg daha fazla.

Atmosferikten turboya geçiş yüzünden Ferrari fanatiklerinin üzülmesine gerek var mı? Çift turbo V8, bir Ferrari V8'inin sesini sunuyor mu? Atmosferik V8'in fantastik tepkileri turboya kurban mı edildi? Bu üç hayati sorunun da cevabı çok net bir hayır.

Ferrari, şimdiye kadar üretilmiş en doğal turbo motoru üretmiş olmanın iddiasında. Ve bu iddia kesinlikle boş değil: Yeni motor en ufak bir gecikme olmadan sürücüsünün emirlerine yanıt verirken insan hem aklı hem de kalbiyle atmosferik bir motorun çalıştığına inanıyor. Yüksek frekanslı tonları sevenler için de motor bir turbo olduğunu gizliyor.

Ateşli ve keskin 8 silindir melodileri tipik Ferrari çizgisinde. Orta devir bandının üstüne doğru ortaya çıkan tonun bir oktav derinden gelmesi ve yüksek frekanslı çığlıkların biraz maskelenmiş olması kimileri için bir üzüntü sebebi olarak görülebilir. Ama buna hiç gerek yok. Yaşanan bir ton kaybı değil, aksine repertuavara eklenen yeni bir hit. Motorun yapay olmayan sesi 488 GTB'nin karakterini de yansıtıyor: Genel anlamda bakıldığında otomobil teknolojisinin en ileri örneklerinden biri, özeline inildiğindeyse en etkileyicisinden bir spor otomobil harikası.

488 GTB'nin yönlendirilme karakteri, limitinin sonuna ulaştığında dahi ne önden ne de arkadan kayma eğilimi göstermemesi inanılmaz. LaFerrari'den alınan fren sistemi görsel olarak bile nasıl bir potansiyeli olduğunu belli ediyor. Unutmadan: 488 GTB'yi bildiğimiz Ferrari Kırmızısı'yla satın almak hala mümkün. Üstelik bunun için bir fark da istenmiyor.

Yazı: Horst von Saurma-Eray Özgür

Teknik Veriler
Ferrari 488 GTB
Motor tipi ve konumu: V, ortada
Yakıt tipi: Benzin
Silindir/supap sayısı: 8/32
Silindir hacmi: 3902 cc
Maksimum güç: 493/670 kW/HP 8000 d/d
Maksimum tork: 760 Nm 3000 d/d
0-100 km/s hızlanma: 3,0 sn
Maksimum hız: 330 km/s'den fazla
Şanzıman: 7 ileri otomatik
Aktarma: Arkadan itişli
Ortalama yakıt tüketimi: 11,4 lt/100 km
CO2 (g/km): 260
Ağırlık: 1475 kg
Boyutlar, kapasiteler
Uzunluk/genişlik/yükseklik:
4568 mm/1952 mm/1213 mm
Dingil mesafesi: 2650 mm
Bagaj hacmi: 230 lt
Depo kapasitesi: 78 lt
Lastikler: Ön 245/35 ZR20 arka 305/30 ZR20,

SONUÇ: Büyüleyici tasarım, yüksek
güç, inanılmaz ses, yakıcı kırmızı ve
en dinamiğinden bir sürüş. Bunlar yıllardır
bizi etkileyen Ferrari gelenekleri.
488 GTB bunlara ek olarak muhteşem
tanımını hak eden bir hediye de sunuyor:
çift turbo V8. Birinci sınıf yol
tutuş özellikleri de eklendiğinde 488
GTB için rüya otomobili demek yeterli.