ARKADAŞINA GÖNDER
Sürüş izlenimi · Opel Mokka X
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

HABERLER

Sürüş izlenimi · Opel Mokka X

09.11.2016 Çarşamba
X FAKTÖRÜ

Makyajlanan Mokka, X takısı aldı. Opel'İN SUV/Crossover sınıfındaki tüm modellerinde artık X takısı olacak. Mokka'da makyaj sonrasında isim dışındaki değişiklikleri mercek altına alıyoruz.

Makyajlanan Mokka artık Mokka X olarak adlandırılıyor. Yeni bir ön panjur, motor kaputu, tampon ve farlara kavuşan Mokka X modern bir yüze sahip. Profildeki çizgileri korunurken arkaya doğru geçildiğinde stoplardaki aydınlatmaların da yenilendiği fark ediliyor. Farlarda olduğu gibi stopların da içerisinde LED aydınlatmaya yer verilmiş.

Mokka'nın BiXenon AFL+ farları yerini Mokka X'te AFL LED olanlara bıraktı. Artık hareketli parçalar kullanılmayan farlarda daha hızlı tepkiler ve etkili bir aydınlatma sağlanmış. Karşıdaki ışığa, hıza ve direksiyon açısına göre kendini ayarlayan farlar karşıdan gelen araç sürücülerinin de rahatsız olmaması için çalışıyor.

Otomobilin içerisine geçtiğimizde genel hatların değiştirilmediği görülüyor. Daha büyük, 8 inçlik bir multimedya ekranına kavuşan Mokka X'in bu konudaki içeriği de zenginleştirilmiş. Özellikle mobil telefonun ekranını multimedya sistemine taşıyan CarPlay sistemi çok kullanışlı.

Mokka X, Opel Eye isimli ön kamera, trafik işaret takibi, şerit takip uyarısı, takip mesafesi göstergesi ve ön çarpışma uyarı sistemleriyle daha güvenli. Opsiyonel olarak sunulan, elektronik kontrollü, çok plakalı kavramaya sahip 4x4 sistemi de gerektiğinde torku arka tekerleklere yüzde 50 oranında ileterek sürüş güvenliğini arttırıyor.

Mokka X'in direksiyonuna geçmek üzere Edinburg'a gittik. Sağdan direksiyonlu Mokka X 1.6 CDTi 4x4'lerle yola çıktık. Rotamızda şehiriçi yollarda olsa çoğunlukla orman yollarını içeren bir güzergahta ilerledik. Birçok noktada hızlı virajların olması Mokka X'in dinamiğini bir kez daha deneyimlememizi sağladı. Direksiyon ve süspansiyon sistemi sürücüye itaat ediyor. Hızlı girilen virajlarda ve ani ağırlık transferlerinde karoser salınımları kontrol altında. Süspansiyon konforu pürüzsüz asfaltta sorun yaşatmıyor. Zemin bozulduğunda ise özellikle arkadan sert darbeler kabin içerisine yansıyabiliyor. Sürüş organizasyonunda bulunan 1,6 litre 136 HP'lik turbo dizel ve manuel şanzıman kombinasyonu makul bir hızlanma performansı sunabiliyordu.Alt devirler biraz cansız olsa da devir biraz yükseltildiğinde tatminkar bir hızlanma elde edilebiliyor. Motor sesi ve titreşiminin kabine çok yansımaması konforu koruyor.

Daha güçlü motor istenilirse Mokka'da benzinli motorlara yönelmek gerekecek. 1,4 litre 140 HP ve 152 HP'lik turbo benzinli motorlar Mokka X ile alınabiliyor. Her ikisinde de otomatik şanzıman seçeneği sunulurken 152 HP'lik olanda 4x4 opsiyonu bulunuyor. Hem otomatik şanzıman hem de 4x4 seçeneği sadece bu motorla alınabiliyor.

Mokka X'in satılmasına çok kısa bir süre var. Siz bu satırları okurken, Ekim ayında Mokka X'lere de ulaşabileceksiniz.Enjoy, Design ve Excellence donanım paketleriyle satılacak Mokka X'lerde 1,4 litre benzinli ve 1,6 litrelik turbo dizel seçenekler alınabilecek. Benzinli motorla Mokka X'in başlangıç fiyatı 73.600 TL olarak belirlenirken, dizel motora 88.600 TL'den ulaşılabilecek. Serinin en çok ilgi görmesi beklenen dizel motor ve otomatik şanzıman ikilisinin başlangıç fiyatı ise 92 bin TL olarak açıklandı.

Opsiyonel olarak sunulacak olan 4x4 seçeneği için ise benzinli motorlar için 10 bin TL, dizel motorlar için 6 bin TL fiyat farkı belirlenmiş.

Yazı: Koray Kodal Edinburgh/İskoçya

BİZE ULAŞIN