otohaber_logo
Haberler
Yamaha, motosiklette kişiselleşmeyi destekliyor
İlk çalışma; BUNKER CUSTOMS imzası ile YAMAHA XSR700
Yamaha, motosiklette kişiselleşmeyi destekliyor

Bunker Customs kurucularından Can ve Mert Uzer kardeşler, Yamaha Motor'un dünyaca ünlü 'Yard Built' projesi kapsamında, XSR700'ün hafifliğini ve gücünü sadece asfaltta değil daha bozuk yol koşullarında da tadını çıkartabilecek bir hale getirmek için tam 3 ay boyunca gece gündüz çalıştılar. Bu uzun ve heyecanlı süreç sonunda Tracker Tarzı XSR700 'ü ortaya çıkardılar. 'Faster Sons' felsefesinin yaşayan örneği gerçek konsept motosiklet XSR700'ün retro ve sokak tarzına kişisel yorumunu katan Bunker Customs, kişiselleştirme felsefesinin tüm dinamiklerini sonuna kadar kullandı.

Motosiklet kullanıcısı farklılaşmak, kendine özel olmak istiyor…

Amerika'dan başlayıp ardından da Avrupa'ya yayılan ve tüketici tercihlerini değiştiren bir akım "Retro" tarz olarak da adlandırabilecek bu akım sadece motosiklet için değil birçok tüketim alanında hissedilir şekilde ortaya çıkıyor. Henüz Türkiye'de çok yeni olan Retro akımı motosiklet dünyasında, kişiselleştirme ve geçmişten belirli bir dönemin izlerini yansıtma olarak tanımlanıyor. Yamaha Motor Türkiye olarak bu akımın motosiklette yaygınlaşması için çaba sarf edeceğiz diyen Yamaha Motor Türkiye Satış & Pazarlama Müdürü Nihat Çadırcı, bu konuda öncü olmak istediklerini söylüyor ve sözlerine şöyle devam ediyor; "motosiklet tüketicisi, herkesin bulup satın alabileceği standart bir üründen ortaya çıkarılan kişiselleştirilmiş ya da bol aksesuar içeren bir motosikletle, farklılaşma, farkındalık yaratma ve kendine özel olma gibi duygulardan oldukça keyif alıyor. Yamaha olarak Yard Built projesinde bizim de çıkış noktamız bu". Bunker'in Türkiye'de custom motosiklet alanında profesyonel işler çıkaran özel bir yeri olduğunu belirten Çadırcı, işbirlikleri sonunda ortaya üst seviyede bir ürün çıktığını ve Bunker Customs elinde kişiselleşen Tracker Tarzı XSR700'ün Yamaha Avrupa'da da beğenilerek 'Yard Built' projesi kapsamında lanse edildiğini belirtti.

Custom (kişiye özel) dünyasının peşinden koştuğu proje; Yamaha Yard Built

Dünyada custom (kişiye özel) motosiklet yaratma peşinde koşan, sunulan kalıplara sığmak istemeyen özgür ruhlara fırsat veren Yamaha Yard Built projesi, motosiklet camiasında bir ilk… Yamaha'nın üstün teknolojisine sahip yepyeni modeller, yetenekli custom (kişiye özel) yaratıcıları tarafından özgün modellere dönüşürken, bu modeller sonrasında custom (kişiye özel) motosiklet sürmek isteyen Yamaha kullanıcılarına satışa sunuluyor. Hem yaratıcının hem de kullanıcının hayallerini gerçekleştiren 'Yard Bult' projesi tüm dünyada hızla yayılıyor…

Bunker Customs kurucularından Can Uzer "geçtiğimiz on yıla baktığımızda başlarda tüketici tasarlanmış hazır birkaç paketten birinde karar kılıyor ve yatırımını o ürüne yapıyordu. Son yıllarda durum çok değişti. Artık markalar ürün yelpazelerinde yüzlerce ekstra aksesuar ve parça sunmaya başladılar. Yamaha'nın bu yöndeki atılımı bizi çok heyecanlandırıyor. Yamaha kişiselleştirme anlamında tüm dünyada yaşanan bu dönüşümü öngörerek adapte oldu ve şu anda kişiselleştirme konusunda diğer markalarda olmadığı kadar olanak sunuyor" diyor.

Tracker Tarzı XSR700 Bunker Customs'ın elinde nasıl hayat buldu?

Bunker Customs, Sport Heritage modelinde kendi Tracker tarzı yorumunu yaratmak için, seleyi yükseltti ve ön kısımda sürücünün hareket edebileceği daha fazla alan açtı. Aynı zamanda, egzozun konumunu değiştirerek ve ön tekerlek için her arazide sürüşe uygun 19" boyutunda bir jant seçerek, motosikletin yerden yüksekliğini artırdı.

Motosiklete o gerçek Bunker görünümünü kazandırmak için, yakıt deposu korumaları, yan paneller, ön ve arka çamurluk, radyatör korumaları ve sele plakası da dahil olmak üzere tüm gövde panelleri, el yapımı 2 mm alüminyum parçalar ile değiştirildi. Yakıt deposu korumalarını taşıyan CNC ile işlenmiş alüminyum omurga da üstten bakıldığında çarpıcı bir görünüm yaratmak için zımparalandı ve parlatıldı. Renthal çubukları, yeni sürüş pozisyonu için yeterli yüksekliği sağlıyor ve bunun sonucunda sele 6 cm daha yüksek. Bunun için, fabrikadan çıkan her XSR700 modelinin kadrosuna takılabilecek cıvatalı bir uzatma kullanıldı. Süet deri döşeme, seleye orijinal kilitleme mekanizmasını da koruyan bir tarz ekliyor.

Bozuk yollarda dahi iyi görünümü korurken konfordan ve pratiklikten taviz vermemek için, özel motosiklette standart çatallar yerine MT-09 Tracer modelinin ters üniteleri kullanıldı. Standart jantların yerine de havalı Super Ténére telli jantlar ve bu jantlarla birlikte Goldentypre GT201 lastikler tercih edildi; önde 19" ve arkada 17".

Her arazide sürüş pratikliği için, susturucunun ve egzoz manifoldunun yerleri değiştirilerek yerden yükseklik 14cm'den 20cm'ye çıkarıldı. Egzoz sistemi, paslanmaz çelik malzemeden el ile işlenerek yapıldı ve susturucunun ve 2 kanalı birleştiren parçanın kesiştiği noktada bir Akrapovic katalitik konverter bulunuyor.

Bunker Customs, bu özel motosikleti sepet kavrama ve fren kolları, ayak dayamaları ve yan ayaklar gibi çok sayıda orijinal Yamaha aksesuarı ile donattı ve 80'lerden ilham alan basit ve sade, fakat son derece güzel bir boya ile kapladı.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.