ARKADAŞINA GÖNDER
Yıldönümü · Opel Test Merkezi
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

HABERLER

Yıldönümü · Opel Test Merkezi

01.12.2016 Perşembe
YILDÖNÜMÜ · OPEL TEST MERKEZİ

Otomobiller yollara çıkmadan hatta yollara çıktıktan sonra bile üreticinin testlerine tabi tutulur. Opel de test merkezi Dudenhofen’ın 50. yılını kutlarken Türkiye’den sadece otohaber oradaydı.

'in 50 yıldır testlerini gerçekleştirdiği Dudenhofen 'ni yıldönümünde ziyarete gittik. Opel'in Almanya'daki en büyük test merkezi olan tesiste Opel ve GM'in diğer markalarının araçları geliştiriliyor. 1966'nın Nisan ayında açılan merkez 2,6 kilometrekare ile başlayıp günümüzde toplam 33 km sokak ve yol alanlarına ulaşmış. 50 yıl önce yapılan test parkurlarının bir kısmı artık kullanılmıyor. Onlara ek olarak daha modern ve acımasız parkurlar inşa edilmiş. Bugün kullanılmayan test parkurlarıyla modern parkurlarda klasik ve yeni Opel modelleriyle yol aldık. Farklı zemin koşulları, normal ve hız pistleri ler hakkında önemli izlenimler edinilmesini sağlıyor. Bu pistlerde otomobilleri, test sürücüleri, makine mühendisleri, elektrik mühendisleri, mekanikerler, servis teknisyenleri ve kalibrasyon konusunda uzmanlaşan mühendisler geliştiriyor. Opel'in test sürücüleri günlük toplam 40 bin km'ye yakın araç kullanıyorlar. Aylık lastik tüketimi ise 500 adede ulaşıyor.

50 yıldır kendi test merkezine yatırım yapan ve bu konuda büyümeye devam eden Opel, mevcut modellerin testlerine hala devam ederken, yeni modelleri için de gece gündüz çalışıyor. Tesiste yakıt istasyonları, emisyon, motor ve dayanıklılık dinamometreleri, şasi ve lastik atölyeleri, araç performans atölyesi, -40 ile + 60 derece arasında iklimlendirme sağlayan odalar ve havayastığı geliştirme merkezleri yer alıyor.

Yeni yatırımları arasındaki yeni yakıt istasyonunda 16 farklı tipte yakıt bulunuyor. Bunun haricinde elektrikli otomobiller için de şarj istasyonları kurulmuş. Tesisin aydınlatmaları da LED'ler ile değiştirip daha az enerji tüketimi ve daha çevreci bir aydınlatma sağlanmış.

Yazı: Koray Kodal Dudenhofen/Almanya