ARKADAŞINA GÖNDER
Aynı torku üreten otomobil ve kamyon motorlarının hacimleri neden farklı?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

HABERLER

Aynı torku üreten otomobil ve kamyon motorlarının hacimleri neden farklı?

09.02.2017 Perşembe
AYNI TORKU ÜRETEN OTOMOBİL VE KAMYON MOTORLARININ  HACİMLERİ NEDEN FARKLI?

Onno Usta, sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.

Mercedes E 250 CDI'da görev yapan 2,2 lt'lik dizel motorun ürettiği güç ve tork değeri, 12 ton kapasiteli 5,0-6,0 lt'lik dizel motorunkiyle eşit. Fabrika verilerine güç ve tork verilerinin bilgilerine eşit olması, Mercedes E 250 CDI'ın kamyonla aynı işi yapabileceğini mi gösteriyor. Diğer tarafta kamyonlardaki silindir hacmi neden daha yüksek?

Oktay Mazlumoğlu

Sayın Oktay Mazlumoğlu,

Bir dizel motorun özelliği, kullanım alanına göre değişiyor. Motor gücü veya tork değeri bir motosiklette, otomobilde veya hafif ticari araçta aynı olabilir. Ancak motorun iç yapısı, piston, piston kolu, krank, silindir bloğu ve daha birçok parçanın malzeme yapısıyla mukavemeti farklıdır. Sorunuzdaki örnek içinde aynı konu geçerli. Mercedes'in 2,2 lt'lik CDI motoru otomobilin 1 ton çekmesini sağlar ama 15 tonluk bir yükü uzun yıllar sorunsuz taşıyabilmesi için çeşitli özelliklere sahip olması gerekir. Bir dizel motorun düşük motor devrinde ürettiği yüksek tork kadar şanzıman yapısı, vites oranları, son dişli oranı da önemli. Üstelik kamyonun yakıt tüketimi ve emisyon değerlerini de hesaba katarsak kamyon için kamyon motoru, otomobil için otomobil motoru vardır. Burada motor gücü ve tork değeri sizi kandırmasın.

BİZE ULAŞIN