ARKADAŞINA GÖNDER
Audi'nin Çin reklamına tepki yağdı
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

HABERLER

Audi'nin Çin reklamına tepki yağdı

20.07.2017 Perşembe
AUDİ'NİN ÇİN REKLAMINA TEPKİ YAĞDI

Audi'nin Çin reklamı kadınları ikinci el otomobile benzeterek küçük düşürmek ve cinsiyetçi olmakla suçlandı. Reklam geri çekilirken Audi de açıklama yaptı.

Audi'nin yayınladığı bir televizyon reklamı Çin'de olay yarattı. Alman otomobil üreticisi Audi'nin kadınları ikinci el arabaya benzeten reklamı sonrasında Çin'in Twitter'ı olarak bilinen Weibo'da binlerce kadın markaya tepki yağdırdı ve boykota varan çağrılar yaptı. 2017 yılının ilk yarısında Çin satışları yüzde 15 düşen Audi için bu hiç de iyi bir gelişme değil. Tartışma yaratan reklamdaki akış şöyle gelişiyor:

Audi reklamında evlenmek üzere bir çiftle açılıyor ve nikah töreni esnasında damadın annesi "Bir dakika bekleyin!" diyerek aniden ortaya çıkıyor. Gelini süzmeye başlayan müstakbel kaynana, önce gelinin burnunu çekiyor, ardından kulaklarının arkasını kontrol ediyor ve son olarak genç kadının ağzını açarak dişlerine bakıyor.

İşini bitirdikten sonra yerine dönerek ağır adımlarla ilerleyen kayınvalide, son bir hamleyle genç çifte dönerek 'tamamdır' işareti yaparak onay veriyor ancak bu kez de gelinin göğüslerine gözü takılıyor ve memnuniyetsiz bir bakış atıyor. Sahne değiştikten sonra ise caddede ilerleyen bir Audi araç ekranda beliriyor ve dış ses "Önemli kararlar dikkatli verilmelidir." mesajını iletiyor.

Audi protestolardan sonra açıklama yaptı

Çinli kadınlar başta olmak üzere pek çok tüketici reklamı cinsiyetçi bulurken aralarında Audi'ye boykot çağrısı yapanlar dahi oldu. Çin'in önde gelen feminist aktivistlerinden Li Maizi "Çoğu şirket ve Çinli yetkililer de cinsiyet eşitliği kavramını anlamıyor." diyerek tepki gösterdi.

Şangaylı moda editörü Guo Zimeng ise "Çin'in güçlü kadınları potansiyel birer Audi müşterisi ve Audi alıcılarına böyle mi mesaj gönderiyor?" demekle yetindi. Weibo üzerindeki "Audi ikinci el araç" ismiyle açılan konu başlığı 500 bin kezden fazla görüntülendi. İnsanların geneli reklam için "iğrenç" yorumları yapınca Audi'nin Çin'deki kurumsal iletişim ofisi Michael Wilkes aracılığıyla resmi açıklama yayımlamak zorunda kaldı.

Kaynak: Habertürk

BİZE ULAŞIN