ARKADAŞINA GÖNDER
F1'de Turbo Bekleyişi
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

MOTORSPORLARI

F1'de Turbo Bekleyişi

12.12.2013 Perşembe
F1'DE TURBO BEKLEYİŞİ

Takımların yeni araçlarını tanıtmaya başladığı şu günlerde kesinlikle en büyük endişe 2014’de kullanılması zorunlu olan 1.6 turbo motorların Formula 1’e etkisi.

Dünya Sporları Federasyonu (FIA) geçtiğimiz yılın sonunda 'de yapacağı radikal değişiklikleri açıkladığında yer yerinden oynamıştı. Zira bu değişikliklerin Formula 1'de değerleri kökten değiştireceği ortadaydı. Geçtiğimiz haftalarda Brezilya'da koşulan 2013'ün son yarışından sonra tartışmalar ve farklı görüşler yine gündemdeki yerini aldı. Kural değişikliklerini bir kenara alırsak motor değişikliği 2014'ün temel problemini oluşturuyor diyebiliriz.

Doğrudan enjeksiyonlu turbo şarjlı motorlar, pilotların ve takımların en çok kafa yorduğu konulardan biri. İyi yanları yok mu; tabi ki var. önce bu noktaları ortaya koyalım. Bir kere yeni motorun maksimum gücü mevcut V8 F1 motorların çıkış gücünü aşacak; ayrıca yakıt verimliliği ciddi şekilde iyileştirilmiş olacak. Sadece 100 kg'a izin verilen yarışlarda bu yeni motorlar seleflerine oranla yüzde 35 daha az yakıt tüketecek. Bu da çevrecilik açısından önemli. Bunun yanında o kadar soru işareti var ki çevrecilik konusu kaybolup gidecek. 1.6 lt'lik motorlar öncelikle ses açısından tam bir hayal kırıklığı olacak.

Ralliden de bildiğimiz gibi o gümbür gümbür tok ses yerini bir vızıltıya bırakacak. Yeni motorlar sürüş stilini de kökten değiştirecek. Zira turbo motorlara alışmak kolay olmayacak. Yeni pilotlar buna daha kolay alışacak gibi, daha eski ve tecrübeli pilotlar ne kadar zorlanacak, yaşayıp göreceğiz. Bu sene motor arızaları daha sık çıkacak karşımıza. Turbo kit, kolayca arıza çıkarabiliyor, bunu biliyoruz. Ayrıca yeni kurallara göre karşımıza çıkan test sınırlaması ve bir takımın bir sezon boyunca kullanabileceği motor sayısının düşürülmesi de takımları kara kara düşündürüyor. Burada herşey zincirleme olarak birbirini etkiliyor.

Pirelli'nin yeni lastikleri, Brezilya'da bu lastiklerin test edilememesi, yeni motorlara göre değişen sürüş şeklinin lastik aşınmalarını nasıl etkileyeceği gibi soruların cevaplarını bulması sezonun ilk yarısını bulur gibi gözüküyor. Ancak dengelerin değişeceğini görmek için de o kadar beklememize gerek yok. 2013'de Red Bull'un üstünlüğü sayesinde yaşadığımız sıkıcı yarışlar yerini aksiyona ve bilinmeyene bırakacak gibi. Formula 1 bu motorlarla bir çeşit 'Cup Yarışı'na dönecek belki ama biraz da hareket gelecek.

Yazı : Banu Hasırcıoğlu


1.6 turbo motorlar yakın dönemde WRC'de de kullanılmaya başlandı.


Testlerin kısıtlı olması ve turbo kullanım alışkanlığı oyunun kurallarını değiştirebilir.


Bu yıl bolca turbo sistemi nedeniyle bozulan otomobil karesi görmeye hazırlanın!

kalan karakter 2000

Driver Driver

Yıllardan beri F1 de yapılan değişiklikler bir sindirme politikası, yavaş yavaş bitiriyorlar. Ve bu motor değişikliğinden anlayacağınız petrol rezervleri tükenmek üzere, 2-3 yıl sonrada hybrit motorları verip 10 yıl içinde elektrikli motorlara geçiş yapacak...

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır1
cevapla 03.01.2014 09:13
seha seha

haberdeki resimler cıkmıyor sitede arıza var galiba

Aynı Görüşte misiniz?
evet7
hayır0
cevapla 27.12.2013 08:17
selami selami

iyi olmuş zaten yarışın adı formula 1, yani üstün teknoloiji formülünde 1 numara. Buda demek oluyorki

yüksek motor hacminde gücü herkez üretmeye başladı marifet küçük hacimden güç üretmekte

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır1
cevapla 13.12.2013 12:07
saane saane

f1 diye birşey kalmadı benim için nerde v8 li günler

Aynı Görüşte misiniz?
evet6
hayır5
cevapla 12.12.2013 19:40

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.