ARKADAŞINA GÖNDER
"Yeni Tempra ve Tipo"
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

NOSTALJİ

"Yeni Tempra ve Tipo"

30.04.2013 Salı
YENİ TEMPRA VE TİPO

otohaber’in 26 Nisan 1993 tarihli 75’inci sayısında, Fiat’ın bir döneme damgasını vuran Tempra ve Tipo modellerinin “yeni” versiyonlarını kullanmıştık.

1993 senesinde kullandığımız Tipo'nun 5 ve yeni 3 kapılı modellerinin dizaynlarını modern bulmuştuk. Tipo'nun o dönem alıcı kitlesi olarak genç, bekar, kadın ve çocuksuz aileler olarak belirlenmişti. Bu yüzden in dizaynında yumuşak ve sportif çizgiler kullanıldı. Tipo'ya ilk baktığımızda değişen panjuru ve logosu dikkat çekiyordu. Üç kapılı da kullanılan bazı estetik ve fonksiyonel özellikler, 5 kapılılar da uygulanmıştı. Üç kapılı Tipo'nun kapı ve camları daha geniş iken 5 kapılınınkiler daha dardı. 3 kapılının ise farları daha dar yapılmıştı. Bir de 16V'lı Tipo, yanlardaki geniş etekleriyle o dönem diğerlerinden hemen ayrılabiliyordu.

1993 yılında Torino'da kullandığımız 'da yapılan değişiklikler ise, önceki modelinde görülen eksikliklerin tamamlanması şeklinde olmuştu. mühendisleri, aerodinamiği arttırılan otomobilin bu haliyle mükemmel duruma geldiğini belirtmişlerdi. Aynı değişiklikler, stationwagon'ununda da gerçekleştirilmişti. Tipo'da olduğu gibi Tempra'nın da panjuru yenilenmişti.

Konforun ön planda tutulmuş olduğu her iki modelinde geniş kabinlerinde; koltuklar ve ön konsol yenilenmişti. Ayrıca standart aksesuarları arttırılmıştı. Göstergeleri analog olan otomobillerin kliması ile radyo kaset çalarları oldukça başarılıydı. Her iki modelin tüm tiplerinde kilitli torpido bulunuyordu. 4 çıkışlı direksiyon çok yumuşaktı. Yalnız, direksiyonun üzerinde bulunan kornasını çalmak için bir kadının yumruk atması gerekiyordu. Çünkü oldukça sertti. Ayarlanabilir koltukları da yeterince konforluydu. Her ne kadar izalasyonunun arttırıldığı söylense de , o dönem Tipo'yu kullandığımız yol boyunca rüzgar sesini içeriye almıştı.

kalan karakter 2000

ahmet yunus ahmet yunus

merhaba arkadaşlar benim aracım 94 model TEMPRA S. daha önce şahinim vardı o bunun tozu olamaz. 130 140 la girdiğim virajlarda gaz kesmeye bile gerek duymuyorum. yol tutuşu, yakıtı, konforu, bagaj ve iç genişliği herşeyiyle on numara.haaa birde yakışıklı hayvan yaa :)

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 05.01.2016 23:04
Tempra S'imiz  vardı bir zamanlar Tempra S'imiz vardı bir zamanlar

Bence bu aracın yerini Marea bile tam olarak dolduramadı, belki iyi araçlar geldi ancak hiçbiri Tofaş ın bu sınıfta bu kadar sükse yapmasına yetmedi, gelir düzeyi yüksek kişilerin Tofaş ta en çok rağbet ettiği araba Tempra idi.

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır0
cevapla 06.11.2015 09:35
m.s. m.s.

tempra sx.a.k.a.c versiyonu kullanıyorum .otomatik klima,deri koltuk,elektrikli dikiz aynalar vs...vs...

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 20.04.2015 17:14
Atakan Atakan

bende 93 tempra sxa kullanıcısıyım.daha önce aracım 99 model dogan s ti.ikisini karşılaştırdığım zaman tempra konforunu ve sürüş rahatlıgını hiçbir şeye değişmen.özellikle uzun yoldaki sürüş rahatlıgı bence 93 model bi araca göre çokta iyi diyebilirim.Bir de herkesin şikayet edip kötülediği elektronik gösterge panelide ayrıcalıgı olsa gerek.Fiatlarda klasik bi sıkıntı olan yağ eksitme olayını çözseler çokta kötü araclar değil kullanılabilir

Aynı Görüşte misiniz?
evet10
hayır0
cevapla 14.03.2014 10:55
yunus yunus

Sayin arkadaslar bende oldum olasi bi tempra tutkunuyum bu araca kim ne derse desin hic katilmiyorum bu araba bence bi efsane benim deyimmile yerli mercedes yol tutusu on numara virajlarda savurma yok en onemlisi sadece lasdik sesini duya bilirsin keske sifir olarak uretilse bende 98sxa modeli var on numara saygilar

Aynı Görüşte misiniz?
evet14
hayır1
cevapla 17.11.2013 14:56

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN