ARKADAŞINA GÖNDER
otohaber Dergisi Nostalji Testi
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

NOSTALJİ

otohaber Dergisi Nostalji Testi

17.06.2013 Pazartesi
OTOHABER DERGİSİ NOSTALJİ TESTİ

7 Haziran 1993 tarihli otohaber Dergisi'nin test konuğu 1993 model Renault Broadway idi.


Testimizi dönemin anlatımıyla sizlere aktarıyoruz.

"Uzun yolda testlerini gerçekleştirdiğimiz 9 ; ekonomik kullanımı,sağlamlığı ve yerli imalat olması nedeni ile büyük bir müşteri potansiyelini üzerinde topladı.

1397 cm3'lük motoru, Broadway'i ekenomik sınıfın iyi temsilcileri arasına almayı başarıyor.

Boyunuz uzun ise, Broadway'in koltuklarını ayarlarken zamanın nasıl geçtiğini anlamıyorsunuz. Sonunda, rahat edeceğiniz koltuk ayarına kavuşamadan, bu uğraşınızdan vazgeçebilirsiniz. Başınızın tavana değmesine, hemen hemen 4 parmak bir mesafe kalıyor.

Dashboard'daki göstergeler,rahatça görülebilecek bir şekilde dizayn edilip yerleştirilmiş. Gösterge tablosuna baktığınızda, in genel durumunu hep bir anda kontrol edebiliyorsunuz. Direksiyonu, rahat ve ele tam oturuyor. Ancak, çok hassas bir direksiyon sistemine sahip. En ufak bir direksiyon hareketiniz, aynı şekilde seri olarak tekerlere aksetmekte. Çok kesin ve kısa direksiyon hareketlerini sevmeyen Broadway'i, yolda tehlikesizce tutmak için, direksiyonu yavaş hareketler ile çevirmesi gerekiyor.

Otomobilin iç tasarımından söz etmek gerekirse; radyonun bulunduğu bölüme erişmek, biraz problemli. Eğer radyo-teybiniz kızaklı ise, bulunduğu yerden çıkarmak için, vites kolunu 2'nci veya 4'üncü vites konumuna almanız gerekebilir. Aynı şekilde sigaranızı silkmek ve küllüğü temizlemekte problem. Orta konsoldaki kontrol düğmeleri, çok güzel ve karmaşık olmayan bir şekilde yerleştirilmiş.

Dashboard'da imalat kalitesi kendini hemen hissetiriyor. Bozuk yollarda dahi, ses gelmeyen bu kısım ve tavan kaplaması, çağdaş bir tasarımı yansıtmakta. Ön camların otomatik kontrol düğmelerinin, konsola monte edilmesi yıllarca Renault 9 doğduğundan beri, zaten hep tartışılmıştır. Ben , şahsen cam açma düğmelerinin kapıda olmasını savunanlardanım. Saniyelik bir bakış bile olsa, konsantre kullanmakta dikkati dağıtmaya yeter.

Broadway ile yaptığımız uzun yol testinde, 100 km/s sürate kadar rüzgar sesi, bizi rahatsız etmedi. 110 km/s süratte rüzgarın hafif homurtusu, 120 km/s süratte ise motor sesi olarak kabinin içinde belirgin olarak duyulmaya başlandı. Bu uğultu, 120 km/s ve üzeri süratte bize eşlik etti.

400 metre akselerasyonu, 19.77 saniyede gerçekleştirdik. 0-100 km/s akselerasyonu ise, 15.29 saniye olarak belirledik ve bu süratte 276 metrede eriştik. 100-0 km/s frenaj testlerimizde ise, 100 km/s süratte seyrederken ani fren yaptığımızda 4.28 saniye sonra ve fren yaptıktan 55 metre sonra, tamamı ile durduk.

Motor kaputunu açma kolunu bulmak için, biraz uğraşmanız gerekiyor. Ön kaputu açtığınızda ona destek veren telin kuvveti ve ne derece fonksiyonel olduğu ise ayrı bir tartışma konusu.

Sonuç olarak, Türkiye yollarına uyum gösteren ve bize göre orta sınıf makul fiyatlı otomobiller arasında en birinci seçenek olan bu otomobilin yerden yüksekliği biraz daha az olsa ve daha kuvvetli bir süspansiyonla yol tutuş ve hakimiyeti biraz daha iyi olsa, düşünecek tek şey Batıda'ki çağdaş otomobillere göre emniyet eksikliği mukayesesi kalıyor.

Ölçülü benzin yakmasıyla denenmiş sağlamlığıyla ve doğal olarak prim yapmasıyla bu otomobili tercih etmemek için hiç bir sebep yok. Üstelik iyi oranlı şanzımanı, kolay geçen ve tutulabilen vitesi, şehir içinde çok başarılı direksiyon turu, rahat bagaj kapasitesi ve otomobilin kompaktlığı sayısız artı özelliklerinden bazıları. Sürücüler içinde torpido gözünün fonksiyonelliği dahil tüm konfor detaylarca düşünülmüş. Bize Renault 9'da hala antipatik gelen, çalıştırıldığı zaman dash-board'tan gelen su sesi. Bu ses herhalde radyotere bağlı, kaloriferle ilgili hortumların içinden geçen, suyun dolaşım sesi. Ama hangi çağdaş otomobilde kabin içindeki sürücü bundan haberdar olur?


Teknik Özellikleri

Silindir Hacmi

1397 cm3

Silindir Adedi

4

Aktarma Sistemi

Önden Çekişli

Maksimum Güç

83 HP,5750 d/d

Şanzıman

5 İleri

Ön süspansiyon

MacPherson,üçgen alt salıncak hidrolik ve teleskopik amortisörler ve yaylar.

Arka süspansiyon

Trailing salıncak kolu,bağımsız tekerlekler, eş merkezli yatay torsiyon çubukları, hidrolik ve teleskopik amortisörler.

Yakıt Tankı Kapasitesi

47 lt

0-100 km/s Hızlanma

-

Lastikler

175/70 R13


kalan karakter 2000

ABC ABC

SACI İNCE OLMASI HARİCİNDE MÜKEMMEL BİR ARABA

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır1
cevapla 04.12.2015 14:22
Bahattin Bahattin

Kolay kolay ariza yapmayan tas gibi araba ( sac kalinligi haric)
Arazide keci gibi
Elinde Brodvey i olan bence kıymetini bilsin derim

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır1
cevapla 04.06.2015 08:15
Kadir Salim KARAOĞLAN Kadir Salim KARAOĞLAN

Hoş bir Renaulttur . Renault 12 den sonra üretilen en tutulan modeldir R-9 . Seridir az yakar . Yağ değişiminden yağ değişimine sanayiye yorar sizi . Üzerine buji takın en kötü 30.000 km götürür. Alt takımı sağlamdır direksiyonu yumuşak döner.
Kendimin Renault 11 Rainbow'u var 1.6 , Broadwaye göre daha da seri ve uzun yolda az yakıyor.
Bu arabaya alternatif olarak korkmadan satın almanızı tavsiye ederim Renault 11 leri .
Neden derseniz , Broadway kadar fazla el değiştirmediği için yollarda harcanmamışlardır.

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 18.03.2014 00:13
zeki zeki

92 de o km olarak aldığımız broadway 'e 3 yıl biz bindik kalanını halen eniştem binmekte ama nasıl binme köy yayla arası, arka koltuklara insandan çok odun çuvalı oturmuştur halen taş gibi araba öyle dökük felanda değildir .Şimdiki teknolojıyle tabiki kıyaslanamaz o zamanki Avrupa araçlarlada kıyaslama yanlış olur ama şunu biliyorum ki o tarihlerdeki araçlarda insanların akıllarda kalan anıları çoktur .

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır2
cevapla 27.07.2013 16:47
Fatih Fatih

13 sene bindim ve bi kere olsun beni yolda bırakmadı arabanın periyodik bakımı 60 tl parça 20 tl işçilik 80 tl geçmiyordu 0-100 11 sn benim aracım benzinli ve daha 90.000 m deydi talihsiz bi kaza sonu satmak zorunda kaldım Renault'u Renault yapan bu arabalardır...

Aynı Görüşte misiniz?
evet13
hayır2
cevapla 26.06.2013 15:14
solaris solaris

cunku arabada bozulacak parca yoktu

Aynı Görüşte misiniz?
evet12
hayır8
cevapla 17.07.2013 12:33

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN