ARKADAŞINA GÖNDER
Eğlenceli Otomobil
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

NOSTALJİ

Eğlenceli Otomobil

01.10.2013 Salı
EĞLENCELİ OTOMOBİL

Sorunsuz, pratik, ekonomik ve sağlam bir otomobil olma özelliği sayesinde Suzuki’nin en çok satılan modellerinden biri olan Swift, Japonya’da “En Eğlenceli Otomobil” ödülünün de sahibi olurken artık 30’uncu yaşını kutluyor.

Model sayısı, seçenekleri, pratikliği ve fiyatlarıyla, küçük sınıf otomobil pazarı her zaman kalabalık ve tercih etmekte zorlanılan bir grup olmaya devam ediyor.
Bu sınıfta yer alan modeller her yaştan sürücüye hitap etse de, özellikle ilk otomobilini almak isteyen öğrenciler ya da otomobil kullanmaya yeni başlayanlar için genellikle ilk adres oluyor. Yeni bir otomobil satın alacakların ilk akıllarına gelen ya da onlara tavsiye edilen seçeneklerin başlarındaysa Suzuki Swift yer alır.
Bu sempatik model, 30 yıl boyunca çizgisinden çıkmazken, Suzuki tarihinde önemli bir yere sahiptir. Japon üretici, 1980'lerin başlarında 4x4 araçlarda ve küçük hafif ticari modellerde uzmanlaşırken, küçük binek otomobillerde (O dönemde yeni tanıtılan Alto hariç) yeteri kadar iddialı değildi. Bu sınıfta pazar payını arttırmak isteyen Suzuki, ilk Swift modelini 1983 yılında Tokyo Otomobil Fuarı'nda tanıttı. Birinci nesil Swift'te 3 silindirli 1.0 lt'lik karbüratörlü motor görev yaparken, 3.5 metrelik uzunluk söz konusuydu. Bu araca ertesi yıl 5 kapı seçeneği de eklendi.
1986 yılında katalizatörlü benzinli motorlarla satılmaya başlanan Swift'lerde sunulan Swift GTi sayesinde, Suzuki'de "GTI" akımına katıldı. 1987'de Swift, diğer adı olan Cultus ismiyle Kolombiya'da üretilmeye başlandı. Birinci nesil Swift başarılı olmuştu ancak 1989'da üretilmeye başlanacak olan Swift, adeta "efsane" olacaktı. Başlangıçta HB olarak üretilen Swift'te 2 benzinli motor seçeneği vardı. 1992'de ise sedan ve cabrio seçenekleri eklenen Swift'te, Swift GS'ye ek olarak, 100 HP gücündeki Swift GTi ile aile tamamlandı. Bu neslin en dikkat çekici özelliğiyse, Suzuki ile General Motors'un yaptığı anlaşma sonucu, Amerika pazarında Geo, Uzakdoğu ve Latin Amerika ülkelerinin bazılarında ise Chevrolet markasıyla satılmaya başlamasıydı. 1995'te Baleno modelini sunan Suzuki, Swift'i Macaristan'da bulunan fabrikasında, Subaru Justy adıyla da ekleyerek üretmeye devam etti. Avrupalı Swift'e, 4 tekerlekten çekişli aktarma da eklenirken her iki model, 2003'e kadar aynı bantlardan indi. İkinci nesil Swift, karoserinde birkaç farklı logoyla rastlanan modellerden biri olarak tarihe geçti.
Suzuki, tamamen yeni bir nesil için 2005'e kadar bekledi. Aslında arada bir Swift versiyonu daha olsa da bu model Avrupa'da pazarlanmadı. Bu yeni model, büyüyen tasarımıyla değişimin en büyük göstergesi olurken dizel motor ve 4 tekerlekten çekiş gibi seçenekleri vardı. Swift, 2005 ve 2006 arasında Japonya'nın "En Eğlenceli Otomobili" ödülünü aldı. 2006 yılında General Motors'un Suzuki'deki hisseleri, yüzde 20'den yüzde 3'e düştü. Swift Sport ise Swift GTi'dan devraldığı bayrağı 125 HP'lik motoruyla sürdürüyordu.
2009'da tanıtılan dördüncü nesil Swift'in çizgileri, selefini andırırken, boyutlar büyütülmüştü ve artık Euro NCAP'ten de 5 yıldız alınmıştı. Geçtiğimiz hafta Frankfurt Otomobil Fuarı'nda tanıtılan ve Avrupa'da satışa sunulan makyajlı versiyon ile beraber "30'uncu Yıl Özel Seri" Swift ile yola devam ediliyor. Toplam üretimi 3 milyonu aşkın olan Swift'in bir sonraki nesliyse tahminen 2016'da gelecek.
Yazı: Baturhan Boyacılar

Ekonomik sağlam ve sempatik tasarımdan vazgeçmeyen Swift, bugün 30 yaşını kutlarken 4 nesil bir arada yer alıyor.


İkinci nesil Swift ailesi,her bütçeye hitap ediyordu. Özellikle GS performanslı GTi ise Swift'in en performanslı modelleriydi.


İkinci nesil Swift, farklı karoser tipleriyle müşteri profilini arttırmayı başardı.


İkinci nesil Swift'in üretimi tam bitti derken Macaristan'da kurulan üretim tesisleriyle birlikte hem bu model, hem de sonrakiler Avrupalı oldu.


Japon üreticinin elektrikli araç geliştirme ve üretme çalışmalarına Swift Plug-in Hybrid güncel bir örnek oluyor.

kalan karakter 2000

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN