ARKADAŞINA GÖNDER
Nostalji Test | Toyota RAV4 5k Otm Extra 2003
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

NOSTALJİ

Nostalji Test | Toyota RAV4 5k Otm Extra 2003

09.11.2016 Çarşamba

2004 model yılı için makyajlanan Toyota’nın hafif arazi aracı RAV4, uygun fiyatının yanında ekonomik ve performanslı motoruyla, 4x4 sevenlere günlük kullanım için ideal bir alternatif.

İlk kez 1994'teki Cenevre Otomobil fuarı'nda tanıtılan RAV4, küçük boyutlarına rağmen sunduğu performansla, kadın-erkek, genç-yaşlı, birçok kesimden insanın dikkatini çekmeyi başarmıştı.Bu aracı n başarısından sonra birçok otomobil firması, RAV4 tarzında otomobiller üretmeye başladı- lar. RAV4'ü kendi sınışının mucidi olarak adlandırabilmek mümkün. 2000 yılında, eskiyen yüzünü daha modern bir hale getirmek amacıyla makyaj gören RAV4, bu değişimin meyvelerini almayı başlardı. 2000 yılında 28 bin adet olan satış rakamları, 2002 yılının sonunda 95 bine ulaştı. Bu rakamlar, onu Avrupa'nı n en çok satan SUV'u yaptı. Satışlar dikkate alındığında Toyota ürün gamının yüzde 13'ünü oluşturan RAV4, yeni modelle birlikte, Avrupa satış rakamı nın 100 bini geçmesini hedefliyor. Türkiye'de en büyük rakibi Honda CR-V'yle satış rakamları konusunda çekime yaşayan Toyota, yeni modelle bu konuda da gelişme hedefliyor. RAV4'te, 3 ve 5 kapılı karoser seçeneklerinin her biri için 1.8 lt 125 HP, 2.0 lt 150 HP benzinli ve 2.0 lt 116 HP dizel olmak üzere üç şarklı motor bulunuyor. Türkiye'deyse şu an için sadece 2.0 lt 150 HP benzinli motora sahip 5 kapılı bir RAV4'e sahip olunabiliyor. Bu otomobildeki seçeneklerse, otomatik şanzıman ve test otomobilimizde de bulunan "Extra" donanım paketi. Fiyatları 39 bin 200 Euro'dan başlayan RAV4'lerin en pahalısı, 45 bin 300 Euro'luk etiket fiyatı yla bu sayfalarda gördüğünüz otomatik şanzımanlı ve "Extra" donanım paketli versiyon. Bu otomobile sahip olabilmek için 700 milyon TL tutarındaki vergileri de ödemek gerekiyor.

Tasarım ve iç mekan

Segment mucidi RAV4'ün makyajlı modelindeki değişiklikler, çok köklü gibi görünmese de aslında bir hayli fazla. Özellikle ön şarlar, dış hatları aynı gibi görünse de şarklı, üç haneli iç yapıya sahip. İrileşen ön havalandırma ızgarasının ortasındaki Toyota logosu da otomobilin özellikleri gibi büyümüş. Formu bir önceki neslin aynı gibi görünen ön tampondaki havalandırma ızgaraları değişirken, köşeli sis farları da yerlerini yuvarlak olanlara bırakmış. Tampon yapılarındaki değişiklikler nedeniyle 4245 mm'lik toplam uzunluk da 20 mm artarak 4265 mm'ye ulaşmış. Bunun yanında dingil mesafesinin ve genişliğinin aynı kalması, otomobilin yandan görünüşünde herhangi bir değişikliğe gidilmemiş olduğunun bir göstergesi olarak kabul edilebilir. Tabi yüksekliğin 1670'den 1705 mm'ye çıkmış olmasını da gözardı etmemek gerekir. RAV4'ün arkasında çok fazla bir çalışma gerçekleştirmeyen Toyota tasarım mühendisleri, sadece stop farlarını değiştirmeyi uygun görmüşler. Buna ek olarak arka stepne kapağında da biraz değişikliğe gidilmiş olduğu hissediliyor. RAV4'ün iç mekanında daha yoğun bir çalışma yapıldığı belli oluyor. Yenilenen orta konsol ve gösterge tablosu bunun en açık kanıtları. Ortada ve öne doğru çıkıntılı olarak konumlandırılmış devir saati, bu sayede soluna aldığı hız ve sağındaki hararet ve yakıt göstergelerine göre ön plana çıkıyor. Üç kollu ve küçük çaplı sportif direksiyon simidi, üstünde bulunan ses kontrol butonları yla CD'li müzik sistemine kumanda etmeyi kolaylaştırıyor. Yuvarlak bir zemin üstünde, her iki yanında krom kaplamalarla sınırlandırılmış radyo-CD çalar ve hemen altında yer alan elektronik klima RAV4'teki yeniliklerden. Yanal destekleri kuvvetli sportif deri koltukların ısıtma butonları da orta konsolun altında yerini almış.

RAV4'ün arkasındaki değişiklikler, stop farları ve stepne kaplamasıyla sınırlı

RAV4, 400 lt'yle rakiplerine göre geniş bir bagaj hacmi sunuyor. Yana doğru açılan bagaj kapağı ve rulo tarzında açılıp kapanan pandizot, kullanımı kolaylaştırıyor. Otomobilin arka koltukların tam olarak yatırılmasıyla 970 lt'ye kadar genişleyebilen bagaj, otomobile yeterli taşıma kapasitesini sunuyor.

Donanım

Makyajlı RAV4, bayrağı devraldığı modelden daha zengin bir donanım paketine sahip. Bu pakette; çift kademeli olarak açılan sürücü ve yolcu havayastıkları, yan havayastıkları, ön ve arka yolcular için perde havayastıkları, ABS, aktif gergili ön emniyet kemerleri, WIL (boyun zedeleme riskini en aza indiren koltuk yapısı), ISOŞIX, elektronik klima, yol bilgisayarı, kendiliğinden kararan iç ayna, radyo- CD çalar ve dört hoparlör, direksiyondan kumandalı müzik sistemi, deri direksiyon simidi ve vites topuzu, uzaktan kumandalı merkezi kilit, elektrikli camlar, yükseklik ayarlı direksiyon simidi, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, katlanabilir, çıkartılabilir ve öne kayabilir arka koltuklar, sürücü ve yolcu ışıklı makyaj aynası, ön ve arka bardaklıklar, alaşım jantlar, elektrikli açılır tavan, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, şar yıkama, ön sis farı, raylı portbagaj, bagaj şilesi ve önde-arkada 120W güç kaynağı sunuluyor. Bunun yanı nda test otomobilimizde bulunan "Extra" donanım paketiyle; VSC (araç denge kontrol sistemi), TRC (elektronik çekiş kontrol sistemi), fren destek sistemi, deri ve ısıtmalı ön koltuklar ile hız sabitleme sistemine sahip olmak mümkün.

Performans

Toyota RAV4'ün motorunda hiçbir değişiklik yer almıyor. Daha önceki modelle birlikte Avensis'te de küçük değişikliklerle sunulan 1998 cc hacmindeki 4 silindirli motor, VVT-i teknolojisinin sunduğu bir özellik olan supap zamanlamasını ayarlayabilme sayesinde hem ekonomik hem de performanslı bir kullanım sağlıyor. Maksimum gücü olan 150 HP'yi 6000 d/d'de, 192 Nm'lik maksimum torkunuysa 4000 d/d'de sunan VVT-i motor, bu sayede cüssesine göre hafif olan RAV4'ü (1390 kg), otomatik şanzımana rağmen 10.8 saniyede 100 km/s hıza çıkarabiliyor. Otomobilin ulaşabildiği maksimum hızsa 175 km/s olarak belirlenmiş. Farklı koşullarda test etme olanağı bulduğumuz RAV4'le yaptığımız ölçümler doğrultusunda otomobilin maksimum hızını 190 km/s, 0-100 km/s hızlanmasını 10.7 sn olarak belirledik. Bu değerler, RAV4'ün fabrika verilerinden daha da başarılı olduğunu gösteriyor. Bunun yanında aracın ortalama 9.3 lt/100 km olan yakıt tüketimi de, bizimle geçirdiği süre boyunca, 9.8 lt/100 km olarak belirledik. 57 litrelik bir yakıt deposuna sahip olan RAV4, bu sayede 581 km'lik bir menzil vaat ediyor.

Sürüş özellikleri

RAV4'ü, hem bir arazi aracı gibi hem de bir otomobil olarak değerlendirebilmek mümkün. Bu kanıyı, aracın her iki koşulda da sunduğu performansa göre elde ettik. Çünkü asfaltta aynen bir otomobil gibi rahat kullanım sunan ve biraz yüksek olmasına rağmen otomobil tepkileri sunan RAV4, araziye çıkıldığında hiç de yabana atılmayacak bir performans sunabiliyor. Aracın süspansiyonu çok başarılı. Bu segmentte daha önce kullandığımız birçok araca göre daha rahat ve başarılı olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Yumuşak karakterli 150 HP gücündeki 2.0 litrelik motor, manuel vites değiştirme imkanı sunmayan basit kullanıma sahip otomatik şanzımanla birlikte sürücüsüne çabuk ve net tepkiler verebiliyor. 4 kademeye sahip bu şanzıman çoğu zeminde otomobili başarılı olarak ilerletebiliyor. Çok zorlanılan arazi şartlarında vizkoz kavramalı merkezi diferansiyele biraz daha yük binebiliyor. Bu durumdaysa vites kolunu en altta bulunan L konumuna getirmek gerekiyor. Bunun yanında elektronik denge kontrol sistemleri de otomobilin kontrolünü kolaylaştırıyor ve daha güvenli hale getiriyor. TRC sistemi, otomobilin tekerleklerinin patinaja düşmesi halinde, bunu engelleyerek kaymamasını sağlıyor. VSC'yse otomobilin lastiklerinin birinin daha fazla dönmesi halinde, otomobilin kaydığını hissediyor ve gücü bu tekerlekten diğerine aktararak tüm tekerleklerdeki dönme hızını sabitliyor. Böylece otomobil savrulmuyor. LSD, yani sınırlı kaymalı diferansiyel, otomobilin hızlanmasını iyileştirmenin yanı sıra gücün ön ve arka akslara yüzde 50:50 oranında aktarılmasına yardımcı olarak, otomobilin dengesini artırıyor. RAV4'ün 5.3 metrelik dönüş yarıçapıysa, arazide kıvraklığın yanı sıra şehiriçindede kullanıcıya büyük kolaylık sağlayan bir ayrıntı. RAV4'ün süspansiyon sisteminin biraz sert olarak tasarlanmı ş olması asfaltta büyük avantaj sağlarken, arazi şartlarında konforu az da olsa azaltıyor. Asfaltta, performanslı kullanımda bir arazi taşıtına göre bir hayli başarılı olan RAV4, hızlı girilen sert virajlarda ilk tepkisini önden veriyor. Elektronik sistemlerin devreye girmesiyle güvenlikten ödün vermeden rayına dönebilen araç, göstermiş olduğu istekli hızlanmasıyla kullanıcısını her yönden tatmin edebiliyor.

Sonuç

Toyota RAV4, modernize edilmiş görüntüsü ve donanımı artırılmış iç mekanıyla, zaten performanslı olan motoru ve sürüş keyfini bir kat daha artırmış. Güvenlik sistemlerinin de zenginleştirildiği araç, bu sayede segmentteki liderliğini, rakipleri karşısında daha da ilerletecek gibi görünüyor.