ARKADAŞINA GÖNDER
Nostalji Testi | Ford Mondeo Ghia 2.0 TDCi Durashift 4K 2003
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

NOSTALJİ

Nostalji Testi | Ford Mondeo Ghia 2.0 TDCi Durashift 4K 2003

09.11.2016 Çarşamba
NOSTALJİ TESTİ | FORD MONDEO GHİA 2.0 TDCİ DURASHİFT 4K 2003

Makyajlı Mondeo’yla güvenlik, yol tutuş ve denge üzerinde mükemmel dinamikleri birarada sunan Ford, Mondeo’nun TDCi versiyonuyla bu listeye ekonomi ve yüksek tork kapasitesini de ekliyor.

Yeni Mondeo'yla orta sınıfta yepyeni bir sayfa açan Ford, yeni dönemde geliştirdiği TDCi motor teknolojisiyle dizel modellerdeki pazar payını artırmayı hedefliyor. Geçtiğimiz haftalarda birkez daha makyaj görerek daha alımlı, daha donanımlı ve daha güvenli yolculuklar sağlayan Mondeo, TDCi kodlu 2.0 litrelik common-rail turbodizel motorla artık çok mantıklı bir seçenek olmayı başarıyor. 130 HP'lik TDCi motor dışında 2.0 lt 145 HP'lik bir de benzinli motor seçeneği sunan Mondeo, bu haftaki OTOHABER test sayfalarına 2.0 TDCi Durashift 5 Tronic otomatik şanzımanlı versiyonuyla konuk oldu. Test otomobilimiz olan Mondeo 2.0 TDCi'ın Durashift otomatik şanzımanlı ve zengin donanımlı Ghia modelinin 4 kapılı versiyonunun anahtar teslim fiyatı 67 milyar 340 milyon TL. 48 milyar 962 milyon TL'den başlayan yeni Mondeo'lar arasında 59 milyar 892 milyon TL'lik baz fiyata sahip Ghia, eklenen opsiyon listesi nedeniyle farklı fiyatlara sahip. Bu opsiyonlar arasında; Durashift 5 tronic şanzıman (3 milyar 792 milyon TL), elektrikli açılır tavan (1 milyar 402 milyon TL), ESP + TCS (1 milyar 600 milyon TL), deri döşeme (2 milyar 500 milyon TL) ve 653 milyon TL'lik metalik boya geliyor. Tasarım ve iç mekan Ford Mondeo TDCi, dış görünümü itibariyle benzinli modellerle aynı özelliklere sahip. Makyajlı Mondeo'ya "Yeni Mondeo" denmesini sağlayan karoser özellikleri aslında sınırlı. Mondeo; ön tampon, trapezoid sis farları, otomatik yanan xenon farlar, krom ön ızgara, kapı kolları ve cam çerçeveleri, daha büyük ve alt aydınlatmalı yan aynalarla yeni Mondeo olmuş. Tabii yeni alüminyum alaşım jantları da unutmamak gerekir. Geniş ve keskin farlar, zarif ön ızgara, güçlü sis farları, geniş kaput ve ön camla tam anlamıyla Ford'un "New Edge" dizayn anlayışını yansıtmaya devam ediyor. 1993 yılında Sierra'nın yerini aldıktan sonra 1996'da yenilenen karoser, aslında 2000 yılında tamamen baştan yaratılarak bu hale gelmişti. Geçtiğimiz haftalarda geçirdiği makyaj operasyonu sayesinde daha alımlı bir hale gelen Mondeo, şasi yapısı ve akıllı karoser tasarımıyla dikkat çekiyor. 4730 mm uzunluğundaki Mondeo'nun genişliği 1810, yüksekliğiyse 1460 mm. Otomobilin bagaj hacmiyse 500 litre. Çok fazla bir değişiklik yapılmamı ş olsa da Mondeo'nun konsolu bir hayli şık. Sony imzalı, çift katlı HI-FI müzik setlerini andıran radyo-CD çalar, aynı zamanda 6 CD çalabilme kapasitesiyle de iddialı. Elektrik kumandalı koltuklarda yükseklik ve bel ayarları da bulunuyor. Dört kollu direksiyon deri kaplı ve kollar alüminyum kaplamalı. Şık direksiyonun sol kısmında müzik sistemine kumanda eden ekstra bir kol bulunuyor. İç mekanda orta sınıf bir otomobilden beklenecek alanı ferah bir biçimde sunan otomobilin orta konsolunda klima, Sony müzik sistemi ve klasik analog Ford saati yer alıyor. Tüm Ford serisinde olduğu gibi Mondeo TDCi'da da elektrikli ayna kumandaları A sütununun bitim noktasında ve aynaların hemen iç tarafında. Arka oturma grubunda diz ve baş mesafesi ideal ölçülerde sunulan Mondeo TDCi, genel yapısıyla aydınlık ve geniş kabin tasarımı sayesinde her şeye rağmen ilk bakışta artı puan kazanıyor. Zarif A ve B sütun tasarımlarıysa bu çizgiyi destekliyor.

Donanım

Baz versiyonu "Trend" adıyla satışa sunulan Mondeo 2.0 TDCi'ın standart donanım listesinde şu ayrıntılar yer alıyor: Servo donanımlı yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon, sürücü koltuğu elektrikli yükseklik ayarı, ABS, sürücü ve yolcu havayastığı, yan havayastıkları, direksiyondan kumandalı müzik sistemi, klima, sis farları, gövde rengi tamponlar, gövde rengi ısıtmalı ve elektrik kumandalı yan aynalar, elektrikli kumandalı dört cam, immobilizer, uzaktan kumandalı merkezi kilit, ISOFIX, hafif alaşım 16 inç'lik jantlar, IPS Akıllı Güvenlik Sistemi, ön gergili emniyet kemerleri, kaza anında katlanabilir fren pedalı, kaza anında katlanabilir direksiyon kolonu, ABS, EBD, far yükseklik ayarı, halojen farlar. Ghia versiyonunda bunlara ek olarak; Xenon farlar, far yıkama sistemi, ısıtmalı ön cam ve silecek suyu, sekiz yönde ayarlanabilir elektrikli sürücü koltuğu, otomatik kararan iç dikiz aynası, hız sabitleyici, yol bilgisayarı, yağmur sensörü, otomatik yanan farlar, arka harita lambası, arka bardaklık ve 6'lı CD değiştirici yer alıyor.

Performans

Common-rail teknolojisine sahip turbodizel Duratorq motorlar, yüksek tork kapasiteleri ve tüm yeni nesil dizellerde olduğu gibi ekonomik özellikleriyle puan topluyor. Fakat TDCi motorların artı bir özelliği; vibrasyon ve gürültü oranlarının gerçek anlamda düşürülmüş olması. Sistem dahilinde motor bloğunun farklı noktalarında yer alan sensörler, vibrasyonlardan alınan feedback'ler (geri bildirim) yardımıyla vuruntu oranını düzenliyor. Ford'un Mondeo serisinde yer alan TDCi versiyonuysa 130 HP'lik turbodizel common-rail motora sahip. 1998 cc hacmindeki ünitede, sıralı dört silindir ve 18.2:1'lik sıkıştırma oranına bulunuyor. 2.0 litrelik TDCi motor, 3800 d/d'de 130 HP maksimum güç ve 1800 d/d'de 330 Nm tork üretiyor. 1800-3000 d/d arasında mükemmel bir karakter sunan motor, 2500-3000 d/d'den itibaren canlanıyor. Sade tasarlanmış olan otomatik vitesin görüntüsü değil, işlevselliği dikkat çekiyor. Yarı-otomatik kullanımda son derece hızlı tepki veren, özellikle vites düşürme komutuna atak bir karakterle sadık olan Durashift şanzıman ile yüksek tork kapasitesi biraraya gelince Mondeo TDCi 2.0, adeta sportif kullanıma uygun bir tasarım sunuyor. Her ne kadar sınıfında milenyumla beraber büyük ilerlemeler yaşansa da; Mondeo'nun yol tutuşu, bunun yanında genel anlamda sürüş dinamikleri halen rakiplerinin bir adım önünde. Pürüzsüz asfaltta yola adeta yapışan Mondeo'yu izinden uzaklaştırmak için gerçek anlamda çabalamak veya otomobili tanımakta zorluk çeken bir sürücü olmak gerekiyor. Önden çekişli otomobilin servo donanımlı direksiyonu tepkili ve hıza duyarlı. Çekiş sistemi, TCPlus'la elektronik olarak kontrol ediliyor ve ESP, dengeli sürüşü destekliyor. Mondeo TDCi, 2.0 Durashift şanzımanlı versiyonuyla tam otoma tik kullanımda 0-100 km/s hızlanmasını OTOHABER test verilerine göre 10.7 saniyede tamamlıyor. Otomobilin maksimum hızıysa standart kullanımda 210 km/s. Yüksek tork kapasitesine rağmen tüketim de makul seviyede tutulmuş. Bilinçli kullanımda Mondeo TDCi 2.0'ın tüketim oranları 100 km mesafede; karışık kullanımda ortalama 7.3 litre. 58.5 litrelik deposuyla Mondeo TDCi 2.0 lt'nin menzili, yumuşak pedal kullanımıyla yaklaşık 750-800 km. Fakat bu rakamın, yoğun şehir kullanımında 650 km'ye kadar düşeceği ortaya çıkıyor. Önde 300, arkadaysa 280 mm'lik disklerle kullanılan kuvvetli fren sistemi ABS ve EBD destekli.

Sürüş özellikleri

Mondeo TDCi'yla Ford, serinin genel sürüş karakterini kendi tasarımı çerçevesinde aynen sunuyor. Otomobilin sürüş özelliklerine damgasını vuran noktaların başında; başarılı ağırlık dengeleri ve mükemmel şasi tasarımının bir sonucu olan dinamizm ve güven geliyor. Genel anlamda ortaya çıkan konforlu sürüş, sarsıntısız bir kullanım sunuyor. Mondeo TDCi, özellikle rölantide son derece düşük bir gürültü seviyesine sahip. Otomobilin kalkıştan itibaren gürültüsü yükselmeye başlıyor, fakat rahatsız edici boyutlara ulaşmıyor. Yüksek tork kapasitesine sahip otomobilin eksilerinden biri; yüksek hızda rüzgar gürültüsünün karoser içine sızmaya başlaması. Artıların başında rahat direksiyon, ideal konumda yerleştirilmiş koltuk ve geniş görüş açısı yer alıyor. Manuel kullanımda, çoğu rakibinin aksine kolu öne iterek kademe küçülten şanzıman, bu özellikleriyle yarış otomobillerini andırıyor. Keskin dönüşler, yüksek hızda şerit değiştirme veya ani yavaşlamalar gibi ciddi görevlerle Mondeo adeta dalga geçiyor. Yüksek tork kapasitesi sayesinde kalkıştan itibaren birkaç saniye içinde atak karakterini ortaya koymaya başlayan Mondeo TDCi 2.0, dar alanda sahip olduğu başarılı geri görüş açısı ve konforlu manevra kabiliyetiyle de artı puan hanesini yükseltiyor.

Sonuç

Ford Mondeo, 2.0 litrelik dizel versiyonuyla bilinen dinamizmini farklı bir kulvara taşıyor. Mükemmel sürüş dinamikleri ve sportif kullanım özellikleriyle puan toplayan otomobile bir de yüksek tork kapasitesi ve sessiz, ekonomik motor tasarımı eklenince ortaya ideal çizgiye sahip olan mantıklı Mondeo TDCi çıkı- yor. Mondeo; gerçek anlamda her yönüyle dinamik ve ekonomik, aynı zamanda da dizel arenasında konforlu bir otomobil arayan; gereksiz ayrıntılara takılmayan sürücüler için son derece ideal bir seçenek. Marka saplantısı olan ve her değerlendirmede bir ekolü baz alanlar içinse; sadeliğiyle her dönemde olduğu gibi kendini anlatmakta zorluk çekebilecek bir otomobil.