ARKADAŞINA GÖNDER
Nostalji Testi | Hyundai Coupe 2.7 V6 2003
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

NOSTALJİ

Nostalji Testi | Hyundai Coupe 2.7 V6 2003

09.11.2016 Çarşamba
NOSTALJİ TESTİ | HYUNDAİ COUPE 2.7 V6 2003

Yıllardır etkileyici dış görünümünden başka bir performans sunamayan Hyundai Coupe, güçlü motoru ve sportif şanzımanıyla bu kez bir spor otomobil olmayı başarmış.

İlk kez 1996 yılında piyasaya sürülen Hyundai Coupe 1999 yılında makyajlanmı ştı. Yeni Hyundai Coupe, ilk olarak 2001 yılında Frankfurt Otomobil Fuarı'nda tanıtılarak tüketicinin karşısına çıktı. Eski modeline göre daha sade ve akıcı hatlara sahip olan yeni Coupe, Türkiye'ye sadece 1.6 16V (105 HP) motorla ithal ediliyordu. Daha sonra FX Coupe adı da verilen 2.7 lt'lik V6 seçeneğiyle satışa sunuldu. 2003 yılının başlarında satılmaya başlanan 167 HP'lik FX Coupe'nin testini gecikmeli de olsa gerçekleştirdik. Coupe V6'nın anahtar teslim satış fiyatı 48 bin 699 Amerikan Doları + 712 milyon TL..

Tasarım ve iç mekan

Daha düz ve sade bir tasarı m anlayışına sahip olan Hyundai Coupe'nin hatlarına keskinlik de dahil olmuş. Yeni far tasarımı; iki optik yuvarlak far ve turuncu sinyali desensiz, tek bir far camının altında toplanarak oluşturulmuş. Sportif görünümlü ön tamponda hava ızgaraları ve tampon köşelerindeki küçük spoylerler çarpıcı manzaralar oluşturuyor. Yan kısımdaysa, ön çamurluktaki dik hava ızgaralarının varlığı dikkat çekiyor. Ferrari ve birçok spor otomobilde bulunan bu köpek balığı solungacına benzeyen hava ızgarası, motorun hararetini dışarıya atmaya yarıyor. Dış dikiz aynası, köşeli ve sert çizgili tasarımıyla dikkat çekiyor. Yarış otomobillerini andıran yakıt deposu otomobile ayrı bir hava katıyor. Arka bölümde de modern tasarımın devam ettiği görülüyor. Bagaj kapağının üstünde kullanılan şık spoyler 1.6 lt'lik versiyonda da bulunuyor. Bu versiyondan 17 inç'lik alaşım jantları ve sağlı sollu egzoz çıkışlarıyla ayrılan V6'nın stop grubu şekil ve tasarı m olarak başarılı.

İç mekanı tamamen yenilenerek ergonomik ve modern bir havaya büründürülen güncel Coupe; üç kollu sportif direksiyon simidi, metal pedallar, deri kaplı spor koltuklar, orta konsolda yer alan göstergeler ve vites topuzunun üstünde yer alan 6 kademeli logoyla dikkatleri çekiyor. Göstergeler sportif tasarımı dışa vuracak şekilde tasarlanmış. Orta konsol ve bazı bölgelerde dinamikliği desteklemek ve monoton havayı ortadan kaldırabilmek için gri renkli kaplama malzemesi kullanılmış.

Ön koltuklar bir yarış otomobili koltuğu hissini uyandırıyor. Arka koltuksa eğimli bagaj kapağı camı yüzünden kısıtlanıyor. Daha önce 362 lt olan bagaj hacmi 420 lt'ye ulaşmış. Arka koltuk simetrik olarak katlanıyor, bu sayede düz ve büyük bir bagaj elde ediliyor.

Donanım

Hyundai Coupe 2.7 V6, dolgun sayılabilecek bir standart donanım paketiyle sunuluyor. Bu paket içinde; sürücü, yolcu ve yan havayastıkları, ABS, TCS (savrulma ve patinaj önleme sistemi), immobilizer, yükseklik ayarlı ve aktif gergili ön emniyet kemerleri, darbe anında katlanan direksiyon mili, elektronik kontrollü klima, polen filtresi, radyo-CD çalar, altı hoparlörlü, subwoofer'lı ve amplifikatörlü Infinity ses sistemi, yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon, hız sabitleyici, deri döşeme, deri kaplı direksiyon ve vites topuzu, kol dayama, elektrikli camlar, uzaktan kumandalı merkezi kilit, alarm, elektrikli sunroof, elektrokrom iç ayna, elektrikli ve ısıtmalı dış aynalar, stop lambalı arka spoyler, ön ve arka sis farları, 17 inç'lik alaşım jantlar, bel ve yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, bagaj filesi, multimetre (tork, yakıt tüketim ve voltaj göstergeleri), yol bilgisayarı ve bardaklıklar yer alıyor.

Performans

Coupe'nin en güçlü versiyonunda 2656 cc'lik 24 supaplı ve 60 derece açıyla konumlandırılmış bir V6 yer alıyor. Çok noktadan enjeksiyonlu ve üstten çift egzantrikli bu motor 6000 d/d'de maksimum 167 HP güç üretiyor. 2.7 lt hacmindeki bir motora göre çok da kayda değer bir rakam sunamayan bu motor, 4000 d/d'de 245 Nm'lik yüksek tork değeri sayesinde daha etkileyici. 6 ileri kısa oranlı manuel şanzımanla sunulan V6'da bunun yanında hiç de sportif olmayan 4 kademeli bir otomatik şanzıman seçeneği de yer alıyor.

Fabrika verilerine göre 8.2 sn olarak belirtilmiş olsa da, yaptığımız testlerde otomobilin 0-100 km/s hızlanma değerini 7.9 sn olarak belirledik. Her kademede istekli bir karakter sunan şanzıman, bu değeri yakalamakta çok yardımcı oldu. Bunun yanında kullanım açısından da bu şanzımanı çok zevkli ve başarılı bulduğumuzu belirtmek isteriz. Coupe'nin fabrika verilerine göre 220 km/s olan maksimum hızıysa bize göre 230 km/s. Coupe, başarılı şanzıman oranlarını ara hızlanmalarda da bize gösterdi. Motorla uyum içinde sıralanmış şanzıman, otomobili 4. viteste 60'dan 100 km/s hıza 7.2 saniyede çıkartabiliyor. 5. viteste 80-120 km/s esneklik değeriniyse 7.6 saniye olarak belirledik. Motor gücü çok etkileyici olmamasına rağmen Hyundai, performans işinin şanzımanla da halledileceğini gösteriyor. Bu özellik, ona yakıt tüketimi konusunda da yardımcı oluyor. Ortalama 10.4 lt/100 km yakıt tüketen V6'nın bize sunduğu reel değerse 10.8 lt/100 km. Bu doğrultuda 55 lt'lik bir yakı t deposuna sahip olan otomobilin maksimum menzili 509 km gözüküyor.

Sürüş özellikleri

Hyundai V6, diğer coupe karoserli otomobillerde de olduğu gibi kasvetli bir iç mekan sunuyor. Bu durum sportif otomobil kullanmayı sevenler ve orta boylular için sorun olmuyor. Fakat uzun boylu kişiler, koltuk en alt konumdayken bile başlarını tavana çarpabiliyorlar. Yan camları n yüksekliği kısa olduğu için otomobilin içinde görüş sorunu oluşuyor. Ön ve arkada da görüş sorunu mevcut. Kokpitin yüksek, ön camınsa dar oluşu yokuş yukarı çıkarken yolu tam olarak görmenizi engelliyor.

Coupe'de oldukça sert bir süspansiyon sistemi kullanılmış. Bu da otomobilin yol tutuş kabiliyetini olumlu yönde artırmış. Konfor konusunda, beklendiği gibi çok başarılı sayılamayacak bir yapı sunan süspansiyon, 17 inç'lik jantlar ve düşük profilli lastiklerle, yoldaki en ufak çıkıntıyı bile kabine yansıtıyor. Ancak bu tür bir otomobilde bu durum çok fazla göze batmıyor. Direksiyon sistemi sportif keyfi çok da fazla yansıtacak hassasiyete sahip değil.

Direksiyon simidi üç kollu olmasına rağmen çapı biraz geniş tutulmuş. Direksiyon simidi üstündeki korna butonu simidin merkezinde kaldığı için sorun yaratabiliyor.

Gösterge panelindeki yol bilgisayarı ekranı tüm güncel Hyundai'lerde olduğu gibi pek kullanışlı değil. Farklı bir bilgiye ulaşmak için elinizi direksiyon simidinin arasından geçirerek kadranda bulunan butona basmanız gerekiyor ki bu güvenli sürüş açısından pek mantıklı bir hareket sayılmaz.

Coupe, 167 HP'nin hakkını fazlasıyla veren bir karakter sergiliyor. Kısa yollu vites kolu sportif havayı sürücüsüne aktaran en önemli ayrıntılardan biri. iyi hızlanan, fakat çok iyi duramayan Coupe, yolda kontrollü ve dengeli bir karakter sunmasıyla beğenimizi kazanmayı başardı. Virajlara gelince; uzun dingil mesafesi, düz yolda stabiliteyi artırsa da kombine virajlarda bir dezavantaj haline dönüşebiliyor. Kayma konusunda ilk cevabını önden veren Hyundai Coupe, zorladıkça rayına oturmuyor. Gaz tepkileriyle dizginlenebilen otomobil, TCS sistemi açıkken çok daha kontrollü ve güvenli.

Sonuç

Uzun zamandır yollarda olan ama hiç hızlı görmeye alışmadığımız Hyundai Coupe, V6 versiyonuyla artık bu iddiaları çürütecek gibi görünüyor. Fakat yine de bu sahneyi çok göreceğimizi zannetmiyoruz. 50 bin Amerikan Doları' na yakın yüksek etiket fiyatı, bu tahminimizin en büyük kanıtı.