ARKADAŞINA GÖNDER
Nostalji Testi | Opel Signum 2.2 Active Select Cosmo 2003
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

NOSTALJİ

Nostalji Testi | Opel Signum 2.2 Active Select Cosmo 2003

09.11.2016 Çarşamba
NOSTALJİ TESTİ | OPEL SİGNUM 2.2 ACTİVE SELECT COSMO

Opel yetkilileri tarafından yeni bir sınıf yarattığı belirtilen Signum, FlexSpace hareketli koltuk sisteminin sağladığı fonksiyonelliğinin yanı sıra değişik karoseriyle, kendine rakip bulamayacak bir segmentte sahiplerini bekliyor.

Birçok otomobil firması farklı ihtiyaçlara yönelik, yeni segmentler oluşturabilecek otomobiller üretmeye başladı. İşte bu firmalardan biri de Opel. Opel, Meriva'yla başlattığı çok yönlü otomobiller serisini bir üst sınıfa taşıyarak Signum'u gözler önüne serdi. Signum; FlexSpace hareketli koltuk sisteminin sunulduğu, 5 kapılı iri bir hatchback. İlk kez 2003 Cenevre Otomobil Otomobil Fuarı'nda gün ışığına çıkan Signum, Opel'in gelecekte ürün gamının yüzde 40'ını oluşturacak konsept yapısının en yeni temsilcisi olarak pazardaki yerini aldı. 2004 yılı için toplam 85 bin adet Signum üretilmesi planlanıyor ki, bu rakam Opel'in Rüsselsheim tesislerinin kapasitesinin üçte birini oluşturuyor.

Opel Signum'un motor bölmesini üç yepyeni Ecotec ünite dolduruyor: 2.0 lt 175 HP Turbo, 2.2 lt 155 HP direkt enjeksiyonlu benzinli ve 3.0 lt 177 HP'lik common-rail turbodizel. Signum'da ayrıca bu motorlara ek olarak 1.8 lt 122 HP ve 3.2 lt 211 HP'lik iki seçenek daha bulunuyor. Fiyatları 52 milyar 493 milyon TL'den başlayan Signum ailesinin test ettiğimiz 2.2 litrelik versiyonunun fiyatıysa 84 milyar 809 milyon TL.

Tasarım ve iç mekan

Opel Signum, üçüncü nesil Vectra'nın özellikleri ve teknolojisi üzerine kurulmuş bir otomobil olmasına rağmen, Opel yetkilileri onun için "Vectra Signum" denilmesine çok karşılar. Burun kısmı Vectra'yla neredeyse aynı olan Signum'daki farklılıklar, A sütununun tavanla birleştiği bölgede başlıyor. Tavan rayları bagaja doğru ilerlerken, arka kapının ve C sütununun Vectra'dan tamamen farklı olduğu kolaylıkla anlaşılıyor. 4636 mm'lik toplam boyu, Signum'u Vectra'dan 40 mm daha uzun kılıyor. Dış boyutta çok aşırı fark bulunmamasına rağmen dingil mesafesindeki uzunluk farkı tam 130 mm. Bu da otomobilin iç hacminde ve diz mesafesinde büyük artışlara yol açıyor.

Signum'un içi, özellikle da konsol yapısı Vectra'dan alınmış. İç mekanda; gösterge tablosundan çok, ortada yer alan iri LCD ekran dikkat çekiyor. Bu ekranda otomobille ilgili tüm özellik ve bilgiler, anlık ve ortalama olarak yer alıyor. Signum'un kendine has karakterini yansıtan en büyük özelliklerse arka kısımda. Meriva'da kullanılan FlexSpace hareketli koltuk sistemi, Signum'da da mevcut. Arka koltuk sırasının orta kısmında çıkıntılı olarak duran minder, bir kol yardımıyla kendi ekseninde 180 derece dönerek katlanıyor; bardaklık ve eşya gözlerinin yer aldığı bir yapıya dönüşebiliyor. Ayrıca sırt minderi de indirilerek kol dayama haline gelebiliyor. Bu minderin arkasında kalan bölümse açılarak, bagaja yönelen bir kapı görevini görebiliyor. Ayrıca koltuk arkalıklarının, 30 derecelik açıya sahip bir diklik ayarı da bulunuyor ve koltuklar öne doğru 130 mm kaydırılabiliyor. Bunun yanında Signum'da arka yolcular için koltuk ısıtma sistemi de bulunuyor.

Signum'un bagaj yapısı hatchback otomobilleri andırıyor. Yani bagaj ve yolcu alanı tek bir hacimde toplanmış. Bagajı hayat kabininden ayıran tek engel, rulo biçimimde açılan arka pandizot. Signum'un 365 litrelik bagaj hacmi, koltuklar yatırıldığında maksimum 1410 litreye kadar ulaşabiliyor.

Donanım

Yüksek donanım paketiyle sunulan ve bu sayede ailenin en pahalı üyelerinden biri olan Signum 2.2 Cosmo'nun standart donanı m paketinde; ABS, ETC, ESP, immobilizer, sürücü, yolcu, yan ve perde hava yastıkları, EPS, derinlik ve yükseklik ayarlı deri direksiyon simidi, direksiyon kumandalı radyo-CD-kasetçalar, 4'lü CD çalar, FlexSpace hareketli koltuk sistemi, çok fonksiyonlu seyahat asistanı, dijital bilgi ekranı, elektrikli ön ve arka camlar, elektrikli katlanabilir ve ısıtmalı dış aynalar, hız sabitleme sistemi, elektronik klima, ön ve arka kol dayama, koyulaştırılmış arka camlar, okuma lambası, ısı yalıtımlı ön cam, ışığa duyarlı iç ayna, elektrikli, hafızalı ve ısıtmalı ön koltuklar, ısıtmalı arka koltuklar, aktif gergili emniyet kemerleri, arka cam sileceği, xenon farlar, 17 inç'lik alaşım jantlar, sis farları, uzaktan kumandalı merkezi kilit, yağmur sensörü, park sensörü, yol bilgisayarı ve elektrikli açılır tavan sunuluyor.

Performans

Opel'in Vectra modelinden tanıdığımız 2.2 litrelik 4 silindirli motor da diğer Opel modelleri gibi Ecotec sistemini kullanıyor. Daha önce Vectra 2.2 GTS'te test etme olanağı bulduğumuz bu motor, Signum'un Vectra'ya göre daha yüksek bir ağırlığa sahip olmasının da etkisiyle, Signum'da daha düşük bir performans sergileyebiliyor. Üstten çift egzantrikli ve silindir başına 4 supaplı 2198 cc'lik motorun maksimum gücü 5600 d/d'de 155 HP. Bu motorun daha iddialı olan tork değeriyse 3800 d/d'de 220 Nm olarak belirtiliyor. Fabrika verilerine göre 0'dan 100 km/s'ye Activematic şanzımanla 11.0 saniyede ulaşılabilen Signum, maksimum 206 km/s'ye çıkabiliyor. Testlerimiz sırasında bu değerlerden daha başarılı rakamlar elde edebildik. Bu değerlerden en çok etkilendiğimizse 225 km/s'ye kadar ulaşabilen maksimum hız oldu. Bunun yanında Signum'un en iyi 0- 100 km/s hızlanmasını 10.8 saniye olarak belirledik.

Signum, 2.2 lt hacminde bir motora ve ağır karosere rağmen, Ecotec teknolojisi sayesinde yakıt konusunda da sahibini üzmüyor. 100 km'de ortalama 9.1 lt'lik yakıt tüketim değerine sahip olan Signum 2.2, bizimle olduğu süre boyunca ortalama 9.8 lt/100 km tüketti. 60 lt'lik yakıt deposuna sahip Signum'un ortalama menziliyse 612 km.

Sürüş özellikleri

Signum'un içine oturduğunuzda yabancılık hissetmiyorsunuz. Yeni nesil Opel'lerin tipik konsol özelliklerinin sunulduğu Signum'da Vectra'ya has bir oturma pozisyonu bulunuyor. Bu sayede rahat ve geniş bir görüş açısına sahip olunabiliyor. Yüksek tavan yapısı sayesinde baş mesafesiyle ilgili de hiçbir problem yaşanmıyor. Signum'un modern ve fonksiyonel iç kabinindeki her butonun yeri özenle seçilmiş. Kullanan kişinin boyutları ne olursa olsun, tüm butonlara rahatlıkla ve sırtını koltuktan ayırmadan ulaşabiliyor. Oturma pozisyonu da bir hayli başarılı. Elektrikli ve hafızalı sürücü ve yolcu koltuğu ile derinlik ve yükseklik ayarının bir arada sunulduğu direksiyon simidi, derin tasarlanmış kokpitle uyumlu bir yapı sergiliyor ve ergonomi konusunda hiçbir problem yaşatmıyor. Signum, hem direksiyon tepkileri hem motor tepkisi hem de süspansiyon olarak bir hayli başarılı. Konforlu olmasına rağmen, performanslı kullanıma da her zaman hazır bir otomobil olan Signum, 2.2 litrelik motoruyla, aslında çok etkili performans değerleri sunamasa da kullanıcının isteğine çok çabuk cevap verebilen 5 kademeli Active Select şanzımanının da yardımıyla sportif hisleri canlandırmayı başarıyor. Gaz pedalının başarılı tepkileriyle, o anda bulunan vitesi anında 2, hatta 3 kademe aşağı çekebilen bu şanzımanı manuel olarak da kullanabilmek mümkün. Bunun yanında, özellikle direksiyonun yoldan alıp sürücüsüne ilettiği his ve sürücüsünün ona göre yaptığı direksiyon hareketlerine anında ve olumlu olarak cevap vermesi, Signum'u daha da çok sevmemizi sağladı. Tabii otomobilin cevaplarının olumlu olmasının nedeni sadece direksiyon değil. Aynı zamanda süspansiyon da bir hayli başarılı. Signum; tatlı-sert süspansiyon sistemi ve 225/45 ZR17 boyutlarındaki sportif lastikler sayesinde virajlarda zevkli ve güvenli. Aynı virajlarda gitgide hızlanarak yaptığımız denemeler sonucu, ilk cevabını önden veren Signum'un arkasını kaydırabilmek biraz zor gibi gözüküyor. Zaten böyle bir girişimde bulunulsa bile zamanında devreye giren ESP sistemi otomobili derhal rayına sokarak güvenliği sağlıyor.

Sonuç

Meriva'nın büyüğü olarak adlandırabileceğimiz Vectra bazlı Opel Signum; fonksiyonel koltuk yapısı, dinamik kullanım özellikleri ve ekonomi ile performansı bir arada sunan motoruyla, bize göre başarılı bir otomobil. Fakat tüketici, bu segment konusunda çok iddialı olan Opel'le aynı fikirde olacak mı, bilinmez.