ARKADAŞINA GÖNDER
Nostalji Testi | Subaru Outback 3.0 R 2003
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

NOSTALJİ

Nostalji Testi | Subaru Outback 3.0 R 2003

09.11.2016 Çarşamba
NOSTALJİ TESTİ | SUBARU OUTBACK 3.0 R 2003

Japonya’da yılın otomobili seçilen Subaru Legacy’nin station karoserli versiyonu Outback; güçlü motoru, malzeme kalitesi, zengin donanımı ve konforuyla zengin Subaru fanatiklerine sesleniyor. Çünkü Outback, Subaru’nun en pahalı modeli.

Yarış parkurlarında edindiği tecrübeleri yollara aktaran ve bu sayede birçok kesimin fanatiği olduğu firmalardan biridir Subaru. Özellikle Impreza modeliyle büyük başarılara imza atan markanın üst orta sınıf temsilcisiyse Legacy. Impreza gibi sürekli dört tekerlekten çekişli olarak çalışan Legacy ve station karoserli versiyonu olan Outback, 2004 model yılı için tamamen yenilendi. 1989 yılında doğan bu otomobil, yeni modeliyle Japonya'da yılın otomobili seçildi. 2.5 lt 165 HP ve 3.0 lt 245 HP'lik iki motor seçeneğiyle sunulan Outback'te testini gerçekleştirdiğimiz 3.0 R versiyonu sadece Sportshift olarak adlandırılan 5 kademeli akıllı otomatik şanzımanla ve standart bir donanım paketiyle satılıyor. Baytur A.fi.'nin sunduğu Outback, 7 milyon 415 bin 746 Japon Yen'lik etiketiyle Subaru fiyat listesindeki en pahalı model. Yaklaşık 100 milyar TL'lik Outback'e sahip olabilmek için buna ek olarak 830 milyon TL'lik ek ücreti de ödemek gerekiyor.

Tasarım ve iç mekan

Gövdesi ile çamurluk, tampon ve marşpiyelerinin oluşturduğu yapı arasında farklı renklerde üretilen Outback'in yeni modelindeyse bu çift renkli oluşuma rastlanmıyor. Uzunluğu 4680'den 4730 mm'ye çıkan Outback'in aynı zamanda genişliği ve yüksekli- ği de 25'er mm artmış. Bu sayede daha iri ve oturaklı bir görünüme kavuşan Outback, 20 mm artan dingil mesafesiyle iç mekanda da iddialı. Otomobilde en çok dikkat çeken kısımlar, kuşkusuz çok açılı mercek farlar. Bunların yanında zarafet ve sportişiği birarada sunan ve gövde rengiyle başlayıp mat plastikle sonlanan tampon da, yuvarlak iri sis farlarıyla Subaru felsefesini yansıtıyor. Genel yapı itibariyle yerden yüksek konumlandırılan Outback, maceraperest yapısıyla 200 mm'lik engelleri bile aşabilecek şekilde tasarlanmış. Bu anlayışı destekleyen başka noktalarsa, otomobilin çevresini saran bakalit parçalar. Arazide ve dar yerlerde, sağa sola sürtme nedeniyle otomobilin çizilmemesi için tasarlanan bu parçalar aynı zamanda otomobilin kaslı görünümünü de oluşturuyor. 17 inç'lik sportif jantlar la da desteklenen bu görüntü, arkaya doğru gidildikçe daha da hareket kazanıyor. Otomobilin yanına sarkan üçgen stop farlar, bagaj üstü spoyler, sağ ve soldan çıkan geniş egzoz ağızları ve bagaj kapağında konumlandırılmış geri vites lambaları, Outback'in arkasını oluşturan unsurlar. Bunun yanında tavanda konumlandırılmış raylar ve geniş sunroof, kullanılabilirlik ve keyfi artıracak öğeler olarak dikkat çekiyor.

İçeriye bakıldığında en çok dikkati çeken, kuşkusuz malzeme ve işçilikteki kendini aşmış kalite. Kokpitte birçok farklı malzeme kullanılmış. Koyu renkli tasarlanmış konsolun yarısından altı otomobilin döşemeleri gibi krem renkte. Orta konsolsa, siyak renkli sportif bir maun ve alüminyum kaplamalardan oluşuyor. Otomobilin burası gerçekten çok hoş. Alüminyum zeminde yer alan elektronik klima ve radyo-CD çaların da aynı malzemeden üretilmiş olması, çok mantıklı bir tasarım hamlesi olarak alkışlarımızı hak etti. Otomobilin alkışlanacak birkaç özelliği daha bulunuyor. Bunlar arasında; Momo imzalı spor direksiyon simidi ve marjinal açılır tavan başrolü oynuyor. Elektrikli olarak açılabilen cam tavan iki parçadan oluşuyor. Butona ilk basışta ön kısmı yükselen tavanı n, basılmaya devam edildikçe arka bölmesi de arkaya kaymaya başlıyor ve tamamen açıldığında birçok otomobilden çok daha geniş bir sunroof'a ulaşılmış oluyor.

Arka yolcuların da çok rahat edebilecekleri Outback'te çok kaliteli bir halıyla kaplanmış 459 litrelik geniş bir bagaj sunuluyor. Koltukların yatırılmasıyla 1628 lt gibi geniş bir taşıma alanına kavuşabilen Outback, bu yönüyle de kullanışlı olduğunu bir kez daha kanıtlamış oluyor.

Donanım

Subaru Outback 3.0 R'ın yüklü donanımında; ABS, ESP, aktif gergili ön emniyet kemerleri, sürücü, yolcu, yan ve perde havayastıkları, ISOFIX, immobilizer, uzaktan kumandalı merkezi kilit, otomatik klima, elektrikli ve ısıtmalı aynalar, elektrikli dört cam, yol bilgisayarı, deri kaplı Momo direksiyon simidi, direksiyondan kumandalı radyo-CD çalar, elektrikli ve ısıtmalı sürücü ve yolcu koltuğu, 17 inç'lik alaşım jant, tavan spoyleri, ön ve arka sis farları, deri döşeme, ön ve arka kol dayama, bardaklıklar, ışıklı makyaj aynaları ve hız sabitleyici yer alıyor.

Performans

Subaru Outback'in top modelinde kullanılan tam 3000 cc hacmindeki, üstten çift egzantrikli, 24 supaplı boxer motor 6600 d/d'de 245 HP güç ve 4200 d/d'de 297 Nm tork üretiyor. Ön-arka diferansiyel güç aktarımı tüm Subaru'larda olduğu gibi bu modelde de yüzde 50-50 oranında dağıtılmış. Otomobilin gücünü sürekli dört tekerleğe aktarması sonucu biraz da olsa performansı etkilenen bu motorla, Outback'in 0-100 km/s hızlanması 8.5 sn olarak belirtiliyor. 1545 kg ağırlığındaki 3.0 R'ın maksimum hızıysa 224 km/s. Bizim ölçümlerimize göre; Outback 3.0 R'ın 0- 100 km/s hızlanması 8.7 sn ve maksimum hızı 230 km/s. Outback; oranları iyi ayarlanmış 5 kademeli ve "Sportshift" olarak adlandırılan otomatik şanzıman sayesinde, gayet başarılı bir performans sergiliyor. Dört tekerlekten çekişin bir dezavantajı olarak yakıt tüketimi gösterilebilir. Katalog verilerine göre 100 km'de ortalama 9.8 lt yakıt tüketen 3000 cc'lik Outback, bizimle olduğu süre boyunca, söz verdiğinden çok daha fazla tüketti. Bize 12.2 lt/100 km gibi bir ortalama yakıt tüketim değeri sunabilen Subaru, 64 litrelik iri yakıt deposuna rağmen hesaplarımıza göre, bir depoyla ancak 525 km yol kat edebilecek gibi görünüyor.

Sürüş özellikleri

Özellikle otomatik şanzımana sahip olması sayesinde olumsuz bir düşünceyle oturduğumuz Outback, sürücüsünü memnun edebilecek bir performans sergiliyor. Bu şanzıman, şimdiye kadar kullanmış olduğumuz aynı yapıdaki diğer şanzımanlardan farklı birkaç özellik sunuyor. Normal olarak sıralanmış vites kolu, D konumuna getirildiğinde şehiriçinde sıradan bir otomatik şanzıman rolüne bürünüyor. 5 kademeli şanzıman, kolun sola doğru çekilmesiyle "sport" moduna geçiyor. Bu ibare, gösterge panelinde de kendini gösteriyor. Daha yüksek devirde ve hassas olarak çalışmaya başlayan şanzıman, hızlı ve sarsıntısız vites değişimleriyle de birçok otomatik şanzımanı geride bırakacak bir karakter sergiliyor. Eğer daha da ileri gidilmek istenirse, vites kolunun yukarı ve aşağı çekilmesiyle manuel konuma geçilebiliyor. Bu durumda, gösterge panelinde hangi viteste olduğunuzu belirten bir rakam beliriyor. Bunun hemen yanında da yukarı ve aşağıyı gösteren iki adet ok işareti beliriyor. Bu oklar, şanzımanın büyütülebileceği ya da küçültülebileceğini gösteriyor. Subaru'ya özgü boxer sesi, Impreza'daki kadar olmasa da bu otomobilde de kendini belli ediyor. AWD (Dört tekerlekten çekiş sistemi) birçok yerde büyük bir avantaj sağlıyor. Özellikle virajlarda, otomobilin de verdiği güvenle, sürücü koltuğuna kim oturursa otursun daha da hızlanacağından eminiz. Çok aşırı zorlandığında kontrollü bir şekilde önden kayma eğilimi gösteren Outback'i, ESP sistemi devre dışı bırakılsa bile, asfaltta kaydırmak pek mümkün değil.

Sonuç

Subaru Outback, dört tekerlekten çekiş düşkünlerini ilgilendirecek bir otomobil. Yere çok yakın olmamasını bir avantaj olarak kabul edebileceğimiz Outback; geniş iç hacmi, konforu, kabarık donanım listesi, deri döşemeleri, kaliteli malzeme ve işçiliğiyle Subaru markasını aşabilecek düzeyde. Tabii bunun yanında otomobilin aşırı yakıt tüketimi ve dolgun etiket fiyatını da unutmamak gerek. Kısacası, Outback parası olan ve yaşı ilerlemiş Subaru fanatiklerine uygun bir otomobil.