ARKADAŞINA GÖNDER
Nostalji Test Opel Meriva 1.7 CDTi Enjoy
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

NOSTALJİ

Nostalji Test Opel Meriva 1.7 CDTi Enjoy

10.11.2016 Perşembe
NOSTALJİ TEST OPEL MERİVA 1.7 CDTİ ENJOY

“Yüzde yüz Meriva, yüzde yüz esneklik” reklam sloganıyla dikkatleri üzerine çeken Opel Meriva ailesinin şu an için tek dizel motora sahip üyesi olan 1.7 CDTi bu haftaki test sayfalarımıza konuk oldu.

Opel'in MPV segmentinde, Zafira'dan sonraki ikinci modeli olan Meriva, ilk kez 2002 Paris Otomobil Fuarı'nda günışığına çıkmıştı. Bu yeni tek hacimli araç, Almanya ve Brezilya'da bulunan Ar-Ge merkezlerinin ortaklığında geliştirildi. Opel'in bağlı bulunduğu General Motors, Meriva'yı ABD'de Chevrolet markası altında farklı motor seçenekleri ve donanım paketleriyle sunuyor. Opel Meriva ‹spanya'da üretilirken Chevrolet Meriva, Brezilya'daki fabrikanı n bantlarından çıkıyor. Opel Meriva, Avrupa'da 1.6 lt 87 HP, 1.6 lt 16V 101 HP, 1.8 lt 125 HP ve 1.7 lt 75/100 HP (dizel) olmak üzere beş farklı motor seçeneğiyle satılıyor. Türkiye'de ise bu motorlardan sadece üçüne (1.6 lt 100 HP, 1.8 lt 125 HP ve 1.7 lt 100 HP CDTi) sahip olunabiliyor. Meriva ailesinde, üç farklı donanım ve üç ayrı motor seçeneğ i kombinasyonlarından oluşan birçok farklı kardeş bulunuyor. Bu ailenin OTOHABER'e bu hafta konuk olan üyesiyse Opel Meriva 1.7 CDTi Enjoy. Sadece Enjoy donanım paketiyle sunulan bu versiyonda ayrıca otomatik şanzıman seçeneği de yer almıyor. 28 milyar 180 milyon TL'den başlayan Meriva'lar arasında 39 milyar TL'lik fiyatıyla en pahalı modellerden biri olan test aracımızı incelemeye başlayalım.

Tasarım ve İç Mekan

Kaputun önünde, havalandırma ızgarasında yer alan iri Opel logosu, uzunlamasına yerleştirilmiş farları ve bu farlara benzeyen sis lambaları bulunuyor. Tüm bu özellikler sayesinde nereden, ne kadar mesafeden bakarsanız bakı n onun bir Opel olduğunu kolaylıkla anlarsınız. Meriva, her ne kadar Corsa bazlı bir otomobil olarak görülse de aslında apayrı bir platform üzerine geliştirilmiş bir model. Ağabeyi Zafira'yı pek andırmıyor. Opel Meriva'nın 2630 mm'lik dingil mesafesi Astra'nı nkinden 16 mm uzun. Buna karşılık ağabeyi Zafira'nın 2703 mm'lik dingil mesafesinden 73 mm daha kısa. 4042 mm uzunlu- ğundaki Meriva, Zafira'dan 275 mm kısa. 1624 mm'lik yükseklikle Zafira'nın 56 mm altında kalı- yor. Bu sırada Meriva'nın, 0.32 Cd'lik rüzgar direnç katsayısının Zafira'dan (0.33 Cd) daha iyi olduğ unu belirtmekte de yarar var. Opel, bu yeni minivanıyla, daha piyasaya çıkmadan Kasım 2002'de ingiliz Araç Mühendisleri Enstitüsü tarafından MPV Tasarı m Ödülü'nü kazandı.

Meriva'nın yandan görünümü ise bir yumurtayı andırıyor. Kısa ve aşağıya doğru uzanan kaput ile ön camın eğimi hemen hemen aynı derecede. Yine bombeli olarak ilerleyen tavan, dik inen arka cam ve bagaj kapağıyla sona eren bir yapı sergiliyor. Otomobilin A sütunu ve aynanın yer aldığı direk arasında üçgen bir cam bulunuyor. Bu cam, manevralarda görüşün engellenmesini ortadan kaldırıyor.

Meriva'nın en büyük avantajı ysa kapılar açıldığında ortaya çıkıyor. Dış görünüm itibarıyla çok daha geniş bir iç hacme sahip olan Meriva, özellikle yüksek tavan yapısı ile çok ferah. Meriva yolcuları, hem önde hem de arkada, yüksek bir oturma pozisyonuna sahip olmasının yanında fazlasıyla baş mesafesine sahipler. Meriva'da ŞexSpace adı verilen bir sistem bulunuyor. Bu sistem sayesinde otomobilin içinde çeşitli kullanım kombinasyonları oluşturulabiliyor. Bu sistem kapsamı nda; arka koltuklar sağa, sola, öne ve arkaya doğru kaydırılarak daha konforlu ve geniş oturma seçenekleri sunuluyor. 5 kişilik kullanım biçiminde arka koltuklar öne ve arkaya 130 mm kaydı rılabilirken, sırtları ayrı ayrı yatırılabiliyor. Bu otomobilin, arka ortada yer alan küçük minderinin yatırılmasıyla Meriva, 4 kişilik moduna geçmiş oluyor. Ortada yer alan bu minder, kol dayama, 5 litrelik bir cep ve bardaklık görevi de görebiliyor. ‹stenildiğinde seyahat asistanı olarak da adlandırılan bu kol dayama aparatı, yerinden çıkarılarak çanta gibi de taşınabiliyor.

Bu otomobilde, arkada oturan yolculara önem verildiği, ŞexSpace'in yanında, Twin Audio sistemi ve arka havalandırmadan daha iyi anlaşılıyor. Twin Audio sistemi, otomobilin orijinal ekipmanında sunulan kulaklıklar sayesinde, arkadaki yolculara istedikleri volümde, kabinden ayrı müzik dinleme imkanı sunabiliyor. Ön koltukların arasında, arkaya doğru konumlandırılmış iklimlendirme sistemi de arkadaki yolcuları otomobilin diğer kısımları ndan ayrı bir dünyaya taşıyor.

Otomobilin 350 litrelik bagaj hacmi, tüm koltuklar yatırıldığında 2000 litreye kadar çıkabiliyor. Ayrıca bagajın tabanındaki bölmenin kaldırılmasıyla, altından dört ayrı bölümden oluşan ufak bir bagaj daha çıkıyor.

Donanım

Enjoy adında tek donanım paketiyle satılan Meriva 1.7 CDTi'da; sürücü, yolcu ve yan havayastıkları, ABS, immobilizer, EPS (Elektrohidrolik direksiyon), ŞexSpace, yükseklik ayarlı direksiyon simidi, bagaj halısı altında ek bölme, bagajda 12V elektrik soketi, CDR 2005 Direksiyon kumandalı radyo-CD çalar, çok fonksiyonlu seyahat asistanı, dijital bilgi ekranı, elektrikli ön ve arka camlar, elektrikli ve ısıtmalı dış aynalar, klima, ön ve arka kol dayama, okuma lambası, yolcu koltuğu altında çekmece, ön koltuk arkası servis masası ve file cepler, Twin Audio, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, aktif gergili emniyet kemerleri, arka cam sileceği, gözlük saklama yeri, alaşım jantlar, sis farları ve uzaktan kumandalı merkezi kilit sunuluyor.

Performans

Meriva'da kullanılan 100 HP'lik 1.7 lt hacmindeki direkt enjeksiyonlu common-rail dizel motor, Opel'in motor gamına yeni eklenmiş olarak görünse de aslında Corsa'da da kullanılan 75 HP'lik motordan geliştirilmiş. Hacim ve sıkıştırma oranları açısından 75 HP'lik versiyondan farkı olmayan bu motor, gücünü artı rılmış turbo basıncı, intercooler ve elektronik kontrol ünitesinden alıyor. 1686 cc hacmindeki üstten çift egzantrikli commonrail motor 16 supaplı. Diğer Opel modellerindeki gibi Ecotec sisteminin kullanıldığı Meriva'nın, motor kaputu açıldığında ortaya çıkan manzara diğer Opel'lerden biraz daha farklı. Yerden yüksekliğ i bir hayli derin tasarlanmış motor yuvası sayesinde, ailenin büyük hacimli motorlarından biri olmasına rağmen aşağıda kalıyor. Ecotec motor, 100 HP'lik gücünü 4400 d/d'de üretebilirken, 2300 d/d'de sunduğu 240 Nm'lik tork değeriyle 1380 kg'lik Meriva'yı başarılı bir şekilde hızlandı- rabiliyor. Otomobilin maksimum hızı, fabrika verilerine göre 178 km/s olarak belirtiliyor. 0-100 km/s hızlanması da katalogda 13.4 sn. Bizimle olduğu sürece kadranında en fazla 185 km/s'yi görebildiğimiz Meriva, en başarılı 0-100 km/s hızlanmasınıysa 13.1 saniyede gerçekleştirebildi. Fabrika ortalama değerlerinde 100 km'de 5.3 lt motorin tüketen Meriva, bizimle 400 km'yi geçen yolculuğu süresince ortalama 6.8 lt/100 km yakıt tüketti. Meriva, 53 lt'lik yakıt deposu sayesinde, hesapları mıza göre 779 km boyunca yakıt istasyonuna uğramaya gerek duymuyor. Bu değer, şehirdı şı yolculuklarında 1000 km sınırlarını zorlayabilir.

Sürüş Özellikleri

Yeni nesil Opel'lerin tipik konsol özelliklerinin sunulduğu Meriva'da kendine has bir yüksek oturma pozisyonu bulunuyor. Bu sayede otomobilin her köşesine daha da rahat hakim olabiliyorsunuz. Yüksek tavan yapı sı sayesinde baş mesafesiyle de ilgili hiçbir problem yaşanmıyor. Sade, fakat fonksiyonel iç kabindeki her butonun yeri itina ile seçilmiş. Kullananın boyu ve ebatları ne olursa olsun, tüm butonlara rahatlıkla ulaşabilmek mümkün. Oturma pozisyonu da bir hayli başarılı. Yükseklik ayarlı sürücü koltuğu ve direksiyon, derin tasarlanmış kokpitle uyumlu bir yapı sergiliyor ve ergonomi konusunda hiçbir problem yaşatmı yor. Otomobilin A sütunu ile dış ayna arasında, görüşü artırmak amacıyla üçgen bir cam yerleştirilmiş. Fakat buna rağmen, A sütunu dönüşlerde az da olsa görüşü perdeliyor. Özellikle de sola dönüşlerde.

Meriva, hem direksiyon, hem motor tepkisi hem de süspansiyon olarak oldukça başarılı. Konforlu bir kullanıma sahip olması na rağmen, sert süspansiyonuyla performanslı kullanıma da her zaman hazır olan bir otomobil. Özellikle direksiyonun yoldan alıp sürücüsüne ilettiği his ve sürücüsünün ona göre yaptığı direksiyon hareketlerine anında ve olumlu olarak cevap vermesi, Meriva'yı daha da çok sevmemize neden oldu. Tabii otomobilin cevaplarının olumlu olmasının nedeni sadece direksiyon değil. Aynı zamanda süspansiyonu da bir hayli başarılı. Tatlı sert süspansiyon sayesinde, Meriva virajlarda zevkli ve güvenli. Aynı virajlarda gitgide hızlanarak yaptığımız denemeler sonucu, ilk cevabı nı önden kayarak veren Meriva'nı n arkasını kaydırabilmek ise pek mümkün değil.

Motor ve şanzıman performansı konusunda da motorin yakı yor olmasına rağmen hiç de fena olmayan CDTi, kararlı şanzıman geçişleri ve alt devirlerden itibaren sunduğu yüksek tork ile beğenimizi kazanmayı başardı.

Sonuç

Zafira'nın küçüğü olarak adlandı rabileceğimiz Opel Meriva, fonksiyonel koltuk yapısı, dinamik kullanım özellikleri ve şirin görünümüyle bize göre başarılı bir otomobil. Meriva'nın dizel versiyonuysa, sunduğu ekonomik yakıt tüketimiyle mantıklı gibi görünüyor. Fakat bu versiyonda ekstra donanım sunulmaması ve 39 milyar TL'lik etiket fiyatı, ona yaklaşanlara geri adım attırabilir.