ARKADAŞINA GÖNDER
Nostalji Test | Opel Vectra 2.0 T Elegance
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

NOSTALJİ

Nostalji Test | Opel Vectra 2.0 T Elegance

10.11.2016 Perşembe
NOSTALJİ TEST OPEL VECTRA 2.0 T ELEGANCE

Özel Tüketim Vergisi’nin oranlarına yapılan zam, özellikle 2.0 lt üzerindeki araçların satış fiyatlarını önemli oranda artırdı. Bu hacmin altında kalanlarsa şimdilik avantajlı. ÖTV artışı sonrasında; 2.2 lt 147 HP’lik Vectra’nın fiyatı 62 milyar 50 milyon TL’den 71 milyar 420 milyon TL’ye çıkarken, yeni satılmaya başlanan 175 HP’lik turbo motorlu Vectra versiyonu, 62 milyar 820 milyon TL’lik fiyatıyla ÖTV zammından galip çıkmayı başardı.

Üçüncü nesliyle resmen çağ atlayan Opel Vectra, 1.6 litreden 3.2 litreye kadar çeşitli motor seçenekleriyle, her kesimden insanın ihtiyacını karşılayabiliyor. ilk kez 2002 yılında tanıtılan Vectra, sunduğ u geniş iç hacmi, kaliteli işçilik ve malzemesi, donanım ve güvenlik özelliklerinin yanı sıra sunduğu performanslı motorlarla da adından söz ettiriyor. 1.6 lt 100 HP, 1.8 lt 122 HP, 2.2 lt 147 HP, 3.2 lt 211 HP'lik benzinli modellerin yanı sıra bir de 2.0 lt 100 HP'lik turbodizel motor seçeneğinin yer aldığı Vectra ailesine yeni katılan 175 HP'lik 2.0 lt hacmindeki turbo versiyonsa performans özellikleriyle aileyi zenginleştirmeyi başardı. 2.0 lt'nin altında kaldığından ÖTV zammından az etkilenerek mantıklı bir seçenek haline gelen 2.0 T, Türkiye'de sadece "Elegance" donanım paketi altında sedan karoserde ve 6 ileri manuel şanzımanla sunuluyor. Bu otomobilin anahtar teslim fiyatıysa aynı donanımla satılan 2.2 litrelik versiyondan yaklaşık 9 milyar TL daha ucuz. Opel Vectra 2.0 T Elegance'a sahip olmak için ödenmesi gereken miktar 62 milyar 820 milyon TL.

Tasarım ve İç mekan

Kendinden emin, güçlü ve akıcı çizgilerin oluşturduğu üçüncü nesil Vectra, eski modellere ve rakiplerine oranla kaliteli ve karizmatik bir karakter sergiliyor. Orta sınıfta yer alan Vectra, sanki bir üst sınıfın üyesiymiş izlenimini veriyor. Üç kademeli xenon farları, krom havalandırma ızgarası, iri jantları, kalın lastikleri ve iri kaputuyla her açıdan kaliteli görünen Vectra'nın 2.0 T versiyonunu diğerlerinden ayırmak için yapılması gereken, bagaj kapağının üstündeki krom çıtanın sağ kısmına bakmak. Burada yer alan logodan, otomobilin 175 HP'lik 2.0 T olduğu anlaşılabiliyor. Otomobil, iç mekanda da kardeşleriyle ortak özelliklere sahip. Ortasında iri bir bilgi ekranının yer aldığı düz hatlara sahip ferah kokpit, deri döşemelerle birlikte bu otomobilde de yerini almış. Bu ekranda yer alan bilgileri kontrol etmek veya değiştirebilmek için silecek kolunu ve orta konsoldaki butonları kullanmak gerekiyor. Fakat hem küçük fontları hem de kullanım zorluğu, bu işlemleri gerçekleştirebilmek için otomobilin durdurulması nı gerektiriyor. Hareket halindeyken denendiği taktirde, dikkati dağıtması nedeniyle trafikte sorun yaşayabilirsiniz. Vectra'yla ilgili bir başka alışılması gereken noktaysa sinyal kolu. Sabit kalmayan ve tek dokunuşla çalı- şan sinyal ve silecek koluna alış-mak bir hayli zaman alıyor. Diğer fonksiyonların kullanılmasındaysa sorun yaşanmıyor. Isıtmalı deri koltukların elektrikli ve hafızalı olması da orta sınıfta avantaj sunan bir özellik. Direksiyon simidinin yükseklik ve derinlik ayarlı olması, Vectra 'nın diğer olumlu özelliklerinden biri. Arka yolcular için geniş bir alan sunan Vectra 'da standart olarak bulunan arka cam perdeleri, güneş ışınlarının içeriyi etkilememesini sağladığı gibi, otomobilin içinin görünmemesini de sağlıyor. Bunun yanında orta konsoldaki perde butonu, elektrikli arka cam perdesini açıp kapatabiliyor.

Opel Vectra, sınıfına göre yüksek sayılabilecek 500 lt'lik bir bagaj hacmine sahip. Fakat bu hacmi görebilmek için otomobilin kapı kilitlerinin açık olması yetmiyor. Bagaja ulaşabilmek için sağ kapı içinde yer alan bagaj kilit butonuna ya da anahtardaki düğmeye basmak gerekiyor. Bu butona basıldığında arka plakalıklardaki ışıkların yanması ve yeri aydınlatmasıysa hoş bir ayrıntı. Koltuklar yatırıldığında bagaj hacmi 1050 lt 'ye kadar genişleyebiliyor.

Donanım

Elegance donanım paketiyle sunulan Vectra 2.0 T'de; ABS, ETC, ESP, immobilizer, sürücü, yolcu, yan ve perde havayastıkları, EPS, deri döşeme, derinlik ve yükseklik ayarlı deri direksiyon simidi, direksiyondan kumandalı radyo-CD-kaset çalar, 4'lü CD çalar, dijital bilgi ekranı, elektrikli ön ve arka camlar, elektrikli katlanabilir ve ısıtmalı dış aynalar, xenon farlar, far yıkama sistemi, elektronik klima, ön ve arka kol dayama, okuma lambası, aktif koltuk kafalıkları, hız sabitleme sistemi, elektrikli arka cam perdesi, arka cam perdeleri, gözlük kabı, lastik basınç göstergesi, alaşım jant, ışığa duyarlı iç ayna, elektrikli, hafızalı ve ısıtmalı ön koltuklar, aktif gergili emniyet kemerleri, sis farları, uzaktan kumandalı merkezi kilit, yağmur sensörü, park sensörü, yol bilgisayarı ve elektrikli açılır tavan sunuluyor.

Peformans

Opel'in Astra Coupe'de kullandığı 2.0 litrelik turbo beslemeli motor, biraz daha evcilleştirilmiş bir biçimde Vectra'nın kaputunun altını dolduruyor. Turbo basıncının 0.7 bar'la sınırlandırıldığı Vectra'da kullanılan 1998 cc'lik motor yatay olarak konumlandırılmış. 4 silindirli, 16 supaplı ve üstten çift egzantrikli motor, 175 HP'lik maksimum gücünü 5500 d/d'de üretirken, 265 Nm'lik torkunuysa 2500 d/d'den itibaren sunabiliyor. 6 ileri şanzımanla yere güç aktarımını sağlayan bu motor, bu sayede 1395 kg'lik Vectra'yı 0'dan 100 km/s'ye 9.1 saniyede çıkarabiliyor. Otomobilin maksimum hızıysa 230 km/s olarak veriliyor. Bizimle geçirdiği süre boyunca uygulanan testler doğrultusunda farklı sayılabilecek performans değerleri yakalayan Vectra, iptal edilemeyen antipatinaj sistemi nedeniyle 0-100 km/s hızlanma değerini 9.3 sn olarak bize iletebilirken, otomobilin kadranında görebildiğimiz maksimum hız 220 km/s olarak test kayıtlarımıza geçti. 61 litrelik bir yakıt deposuna sahip olan otomobilin ortalama yakıt tüketim değeri olarak 8.9 lt/100 km belirtilmiş. Fakat Vectra'da bu değere yaklaşmak, kontrollü gazın kullanılabildiği uzun yolculuklar haricinde biraz zor. Vectra bizimle geçirdiği 300 km'yi aşan yolculuğu süresince ortalama yakıt değeri olarak 10.3 lt/100 km sunabildi. Bu değer doğrultusunda otomobilin ulaşabileceği maksimum menzil 592 km olarak görülüyor.

Sürüş Özellikleri

Rahat ve geniş bir görüş açısına sahip olan Vectra'da yüksek tavan yapısı sayesinde baş mesafesiyle ilgili hiçbir problem yaşanmıyor. Vectra'nın modern ve fonksiyonel iç mekanındaki her butonun yeri özenle seçilmiş. Sadece sinyal ve silecek kolları ve bilgi ekranı biraz alışkanlık gerektirebilir. Bir hayli başarılı olan oturma pozisyonunu yaratan en etkili elemanlarsa; elektrikli koltuk ayarları ve derinlik-yükseklik ayarlı direksiyon simidi. Vectra, hem direksiyon tepkileri hem motor performansı hem de süspansiyon sistemi açısından başarı lı. Ama ailenin genel özelliği sayılabilecek; konforlu bir kullanı- ma sahip olmasına rağmen, performanslı kullanıma da her zaman hazır bir otomobil olan Vectralar arasında, turbonun da performans kattığı 2.0 T versiyonun daha sportif olmasını beklerdik. Özellikle konfor ağırlıklı tasarlanmı ş süspansiyon sistemi, keskin dönüşlerde otomobilin kafasının tutulmasını zorlaştırırken Vectra, hızlı ve uzun virajlarda çapraz salınım yaparak içindekileri tedirgin edebiliyor. Aslında bundan tedirgin olmaya da pek gerek yok. Çünkü otomobilde kullanılan elektronik sürüş destek sistemleri, Vectra'nın burnunu ve arkasını, her koşulda kontrol etmeyi başarıyor. Tabi otomobilin tepkilerini tam olarak anlayabilmek için bu sistemleri devreden çıkarabilmeyi isterdik. Sanırız Turbo'ya sahip olan birçok insan da bunu isteyecektir. Vectra'nın direksiyonu neredeyse spor otomobiller kadar tepkili. Fakat tekerleklerdeki hissin direkt olarak sürücüye iletildiği bu sistem, bozuk yollarda direksiyon simidinin fazla titremesine yol açabiliyor.

Otomobilde kullanılan 6 ileri manuel şanzıman, motorun alt devirden itibaren yakaladığı ivmelenme isteğini sürdürebilmesini sağlıyor. Gaz pedalına tam basıldığında, 2000 d/d civarında etkisini göstermeye başlayan turbonun tepkisi geç elde edilebiliyor. Turbo otomobillerde genellikle rastlanabilen ve "Turbo Lack" olarak adlandırılabilen bu gecikme, Vectra'da biraz daha fazla hissediliyor. Bunun yanında, ilk kalkışlarda tekerleklerin patinaja kalkmasını engelleyen Traction Control sistemi, otomobilin hızlanma isteğini azaltıyor. Bu sistem devre dışı bırakılabilse, Vectra'yla çok daha başarılı 0-100 km/s hızlanma değerleri elde edilebileceği kesin.

Sonuç

Türkiye'de oldukça başarılı bir ün salmış ve yıllardır tercih edilen Vectra ailesinin en yeni üyesi 2.0 T; güçlü motoru, zengin donanımı ve geniş iç hacmiyle beğeni toplamaya devam edecek. Bunun yanında 2.0 lt'nin altında olan motor hacmi sayesinde ÖTV artışından az etkilenen bu model, bu sayede, muadili sayılabilecek 2.2 lt 147 HP'lik versiyondan yaklaşık 9 milyar TL daha ucuz. Vectra; yakıt tüketimi dışında, konfor, performans, donanı m, güvenlik, kullanışlılık ve fiyat doğrultusunda otomobilini değiştirmek isteyen aileler için iyi bir seçenek.