ARKADAŞINA GÖNDER
Nostalji Test | Chrysler Crossfire 3.2 V6 2003
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

NOSTALJİ

Nostalji Test | Chrysler Crossfire 3.2 V6 2003

11.11.2016 Cuma
NOSTALJİ TEST CHRYSLER CROSSFİRE 3.2 V6

Temelini oluşturan birçok parçası Mercedes imzalı olan Crossfire, Amerikan Chrysler markası altında, 66 bin 80 Euro’luk etiketle Türkiye’de de satışa sunuldu.

İlk kez 2001 Detroit Otomobil Fuarı'nda bir şov aracı olarak sergilenen ve burada çok büyük beğeni kazanan Crossfire'ın, bunun üzerine üretilmesine karar verildi. iki yıl gibi kısa bir sürede hazırlanan Crossfire, her ne kadar bir Amerikan otomobili olsa da Alman iskeletinden oluşuyor. Mercedes SLK ve CLK modellerinin üretildiği Almanya'daki Karmann fabrikasının bantlardan çıkan Chrsyler Crossfire; yürüyen aksamı, süspansiyonu, direksiyon sistemi, motoru ve şanzımanıyla aslında bir Mercedes. Crossfire'ın bu fabrikada yılda 20 bin adet üretilmesi bekleniyor. Sadece Mercedes'in sonu 320'yle biten modellerinde yer alan 3.2 lt 215 HP'lik motorun kullanıldığı Crossfire, 6 ileri manuel ve 5 kademeli AutoStick otomatik şanzımanla satılıyor. Chyrsler Crossfire'ın anahtar teslim satış fiyatı 66 bin 80 Euro. Bu otomobile sahip olmak için ayrıca 818 milyon TL'lik plaka masraflarını da ödemek gerekiyor.

Tasarım ve İç mekan

Crossfire, sadece otomobile ihtiyacı olan insanların alacağı tarz bir araç değil. Crossfire; MINI Cooper, Chrysler PT Cruiser ve VW Beetle gibi retro tasarımlı bir otomobil. Ancak bu otomobillerden farklı olarak Crossfire'ı n bir özelliği daha var. Otomobil, Dünya Savaşı öncesinde üretilen Fransız Bugatti, Talbot Logo ve Mercedes Gullwing gibi farklı marka eski otomobillerin tasarımlarını kullanıyor. Klasik otomobil tutkunları bunu zaten fark etmişlerdir. Bagajın şekli, çamurlukların hatları ve tavanın bombesi bu saydığımız klasik otomobilleri andırıyor. Buna "kopya" demek yanlış olur. O büyüleyici klasiklerin beğenilen çizgilerinin sentezlenerek kullanıldığı Crossfire, gerçekten çok etkileyici bir tasarıma sahip.

Crossfire, adını motor kaputundaki çizgilerden ve kalça yapısının şeklinden almış . Chrysler yetkilileri, artık Chrysler markasının karakterinin bundan sonra Crossfire 'dan esinlenerek devam edeceğini belirtiyorlar. Özellikle de burun yapısı. Geniş krom havalandırma ızgarası, çift haneli xenon mercekli farları ve sivri tampon yapısıyla bir hayli agresif bir bakı ş sergileyen otomobilin kaputunun üzerinde yer alan çizgi şeklindeki kabartılar ve ön çamurluklarındaki antifonksiyonel havalandırma kanalları marjinal görünümü destekliyor. Kapı dan çıkan sportif aynalar ve bombeli tavan yapısı da otomobilin yuvarlak hatlarının öne çıktığı esas parçalar. Tavan kısmı, arkaya doğru daralarak alçalıyor ve plakalığın üstünde sonlanı- yor. Mercedes Gullwing'in bagajını andıran bu yapı, üçgen tasarımlı iri stop farları ve tamponun orta kısmından çıkan çift çıkışlı köşeli egzoz uçlarıyla sona eriyor. Crossfire'ın en çok dikkat çeken kısmıysa arkada 19, önde de 18 inç'lik olarak kullanılan devasa jantları. Crossfire'ın bagaj kısmında, camının hemen altında yer alan kısım, 90 km/s'nin üzerinde elektrikli olarak açılıp spoyler haline gelebildiği gibi, istendiği takdirde orta konsoldaki bir buton yardımıyla da açılabiliyor.

Crossfire'in içinde Mercedes havası kendini daha çok belli ediyor. Kiremit ve siyah renklerden oluşan kokpitin görünümü biraz kaba. Mercedes SLK'yı andıran direksiyon simidinin sadece derinlik ayarı bulunuyor. Orta konsolsa, üzerinde bulunan tüm enstrüman ve butonlarla birlikte krom renkli olarak tasarlanmı ş. Burada sırasıyla; klima, radyo-CD çalar ve fonksiyon butonları bulunuyor. Butonları n birkaçının boya kalitesi sanki zamanla soyulabilecekmiş gibi. Mercedes SLK gibi alçak bir oturma pozisyonunun sunulduğu Crossfire'ın koltuklarıysa yeterince sportif. A sütununun görüşü perdelediği otomobilin içinde otururken arka boyutlarını da kestirmek biraz zor. Kol dayama olarak görev yapan ve gerektiğinde kapağın açılmasıyla bir göze dönüşen kısımsa, çok arkada kaldığından biraz kullanışsız kalıyor. Bunun hemen önünde yer alan açılabilir bardaklık da ilginç yapısıyla bizi şaşırttı. Crossfire 'da dikkatimizi çeken bir başka ayrıntıysa çok ince tasarlanmış güneş siperlikleri.

Crossfire 'ın bagajıysa hayli ilginç bir yapıya sahip. Koltukları n hemen arkasından başlayan bagaj bölmesine içeriden de ulaşabilmek mümkün. Bagaj kısmının üstünde herhangi bir örtü bulunmamasıysa şaşırtıcı ve tehlikeli. Bagaj hacmiyse 215 lt'yle sınırlandırılmış.

Donanım

Crossfire'ın standart donanı m paketinde; ABS, EBD, ESP, traction control, sürücü, yolcu ve yan havayastıkları, elektrikli camlar, yol bilgisayarı, uzaktan kumandalı merkezi kilit, radyo-CD çalar, kilitlenebilen soğutmalı torpido gözü, otomatik klima, immobilizer, hız sabitleyici, elektrikli ve ısıtmalı dış aynalar, derinlik ayarlı deri direksiyon simidi, yükseklik ayarlı ve elektrikli ön koltuklar, xenon farlar, alaşım jantlar, otomatik olarak açılabilen arka spoyler, bardaklık, lastik basınç monitörü, elektrokrom iç ayna, deri döşeme, programlanabilir entegre garaj kumandası ve alarm sunuluyor.

Performans

Chrysler Crossfire'da kullanılan 3.2 lt'lik 6 silindirli motoru, sonu 320'yle biten Mercedes modellerinden de tanıyoruz. 218 HP üreten bu motor, Chrysler amblemi altında 3 HP güçsüzleşerek 5700 d/d'de 215 HP sunacak biçimde tasarlanmış. Silindir başına iki emme ve bir egzoz olmak üzere üç supap teknolojisinin çift bujiyle birlikte kullanıldığı motorun maksimum tork değeriyse 3000 d/d'de 310 Nm. Hafif kilosu ve daha hassas bir gaz pedalı sayesinde, Mercedes modellerinde olduğundan çok daha performanslı hissedilen Crossfire'ı n fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanması 6.5 sn olarak belirtiliyor. Katalogdaki maksimum hız değeriyse 242 km/s. Testlerde elde ettiğimiz veriler doğrultusunda etkileyici bulduğumuz Crossfire'ın karnesindeyse 6.8 sn'lik bir 0-100 km/s hızlanma değeri bulunuyor. Crossfire'ın içinde görebildiğimiz maksimum hızsa 240 km/s.

Performans dolu değerlere imza atan Crossfire, görünüşüne zıt düşen, düşük sayılabilecek yakı t tüketimiyle de yüzümüzü astı rmamayı başardı. Üreticiye göre 100 km'de ortalama 10.1 lt yakıt tüketen Crossfire, bize göreyse 11.5 lt/100 km ortalama yakıt tüketiyor. 60 lt'lik yakıt deposuna sahip olan otomobil, 522 km'lik bir menzil sunabiliyor.

Sürüş Özellikleri

215 HP'lik güç, artık günümüzde çok sıradan bir değer. Silindir başına üç supapın sunulduğu motor, hoş sesi ve başarılı esneklik değerleriyle zevkli bir kullanım sunabiliyor. Aynı olmasına rağmen, bir Mercedes E 320'den daha sportif ve etkili bir karakter çizen motorun en çok beğendiğimiz noktasıysa, gücünü 215 HP'den çok daha fazla hissettiren seri gaz tepkisi oldu. Crossfire'ın şasi yapısı, bu gücü rahatlıkla kaldırabilecek nitelikte olmasına rağmen, özellikle yüksek hızlarda her an bir tarafa dalacakmış gibi hissettirmesi, sürücünün içeride kasılarak yorulmasına yol açabiliyor. Bunun en büyük nedeniyse kuşkusuz bedenine bir, hatta iki boy büyük gelmiş jantları ve kalın lastikleri. Önlerde 225/40 ZR18 ve arkalarda 255/35 ZR19 boyutlarında kullanılan lastikleri, Crossfire'ın asfalt zemininden çok etkilenmesine yol açıyor. Crossfire, süspansiyon ve şasi yapısı olarak, bir Mercedes SLK 320'den daha sert bir karakter sergiliyor. Crossfire, Mercedes SLK'yla aynı platformu kullanması na rağmen Chrysler, bu modelinde bazı güçlendirmeleri uygun görmüş. Ekstra bağlantı barları ve iskelet destek çubukları, Crossfire'ı belki de sınıfının en dayanıklı otomobillerinden biri yapıyor. Köşeleri ciddi bir spor otomobil edasıyla dönebilen Crossfire'ın tepkili gaz pedalı, bizi bu konuda biraz zorladı. Arkasını kaydırarak kullanırken, gaz dozlamasında adaptasyon sorunu oluşturan otomobil, ayağınızın gaz pedalı üstünde biraz titremesiyle bile yığılıp şahlanabiliyor. Bu nedenle bir anda yola oturabilen otomobil, sürücüsünün içeride savrulmasına yol açabiliyor. Crossfire, Porsche 911'dekine benzeyen ve 90 km/s hızdan sonra elektrikli olarak açılabilen bir spoyler sunuyor. Bu spoyleri bir buton yardımıyla sürekli açık tutabilmek de mümkün. Arkada biraz da olsa ses yapan bu spoylerin görüntüsüyse şık. Bunun yanında egzozdan çıkan o müthiş ses de, belli bir zamandan sonra sürücüsünü yormaya başlayabilir. Ayrıca bu ses yüzünden otoyoldaki diğer araçları duymakta da zorluk yaşanabilir. 5 kademeli AutoStick şanzıman, kullanıcısının stiline göre vites atarak, ister sportif ister sakin kullanım sunabiliyor. Manuel kullanımda çok seri davranamasa da, D modunda gayet problemsiz ve hızlı çalışan bu şanzımanın motorla uyumlu olduğunu söyleyebiliriz.

Sonuç

3.2 litrelik V6 motora sahip Chrysler Crossfire, Mercedes platformu ve teknolojisini kullanan başarılı bir otomobil. ‹ç mekandaki bazı eksiklikler, otomobilin çok kısa sürede geliştirilmiş olmasına bağlanabilir. Özellikle şık ve dikkat çeken dış tasarımıyla öne çıkan otomobil, farklı ve karizmatik olmak isteyen insanlara hitap edecek.