ARKADAŞINA GÖNDER
Nostalji Test Dacia Logan MCV 1.6 MPI Laureate
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

NOSTALJİ

Nostalji Test Dacia Logan MCV 1.6 MPI Laureate

17.11.2016 Perşembe
NOSTALJİ TEST DACİA LOGAN MCV 1.6 MPI LAUREATE

Romen üretici Dacia, Logan MCV modelini başlıktaki gibi adlandırıyor. Fakat Logan MCV’ye otomobil jargonunda MPV deniyor. Üstelik ucuz ve fiyatına göre oldukça verimli bir MPV.

El yapımı otomobillerin hep çok pahalı olduğu varsayılır. Konu Dacia marka otomobiller olduğunda bu varsayım geçerliliğini yitiriyor. Daha az makine ve daha çok işçiyle imal edilen Dacia'lar, minimum otomasyon kullanılarak işçi ücretlerinin düşük olduğu Romanya'da fiyatperformansa yönelik üretiliyor. Aslında ülkemizde üretilen Renault Symbol'ün Romanya'dan gelen kuzeni olan Logan Sedan, bu özelliğiyle de kendini ispatlamış bir otomobille aynı platformda yer almanın ayrıcalığına sahip. B segmentindeki sedanların en ucuzu olan ve yalnızca Türkiye'de değil Batı Avrupa dahil, satışa sunulduğu tüm pazarlarda beklenen satış rakamlarının çok üzerine çıkan Logan'ın başarısındaki son sayfayı Logan MCV (Multi Convivial Vehicle, Çok şenlikli otomobil) açıyor. Daha çok Logan'ın station versiyonu gibi görünen, fakat hem dingil mesafesi hem de yükseklik ve iç mekan genişliğindeki artılarıyla sedan versiyondan ayrılan Logan MCV, Doblo ve Transit Connect gibi ticari bazlı rakiplerinden daha uygun fiyata binek MPV konforu sunmayı hedefliyor. Üstelik bunu hem 5 hem de 7 kişilik versiyonlarıyla yapıyor.

İlk kez 2006'daki Cenevre Fuarı'nda görücüye çıkan Logan Steppe'in üretim versiyonu olan Logan MCV, cephedeki görünümüyle sedan öncüsünden farklı değil. Logan MCV, 2905 mm'lik, sınıfına göre çok uzun olan dingil mesafesi (sedan: 2630 mm), 4450 mm'lik uzunluğu (sedan: 4250 mm) ve 1640 mm'lik yüksekliğiyle (sedan: 1590 mm) Logan Sedan'dan farklılaşıyor. Logan MCV'ye özel stop tasarımı ise aracın genelinde olan ve özellikle iç mekanda daha çok fark edilen ucuzluk hissine aykırı gözüküyor. Asimetrik açılan arka kapılar ve bir kutununkini hatırlatan köşeli arka tasarım, Logan MCV'nin fonksiyonellik yönüne işaret ediyor. Aracın 200 litreyle 2350 litre arasında değişen bagaj hacmi 2, 4, 5, 6 ve 7 kişinin oturması için paylaştırılabiliyor. Yüksek tavanıyla büyük boyutlu bir SUV kadar geniş iç mekan sunabilen Logan MCV, 7 kişilik versiyonunda en arkadaki yolcuları dahi rahat ettirmek amacıyla tasarlanmış. En arka koltuklara geçiş ise biraz meşakkatli. İki kişinin oturmasına imkan verecek şekilde tasarlanmış en arka koltuklara geçmek için ortadaki koltukların tamamen yatırılması gerekiyor. Koltukların tümüyle yatırılması içinse iki kez katlanması gerekiyor. Bu durumda araca biniş ve araçtan çıkış da bir miktar zorlaşıyor. Fakat bu, Logan MCV'nin fiyat-performans oranına sahip bir otomobilde göz ardı edilemeyecek bir ayrıntı değil.

Aracın kokpiti sedan Logan'dan farklı gözükmüyor. Orta konsoldaki kumandaların, bir zamanlar ülkemizin en popüler Renault'su olan Broadway ile olan benzerliği dikkat çekici. Cam açma kapama düğmeleri ve kalın merkezi kilit düğmesi Logan'ın, Broadway'in orta konsoluyla olan benzerlikleri arasında. Aracın içerisindeki hava akımını düzenleyen kumanda elemanıysa orta konsolun en altına oldukça büyükçe yerleştirilmiş ve belki de iç mekandaki en özgün parça.

Dacia Logan MCV, ülkemize 1.6 litre 90 HP benzinli ve 1.5 litre 65 HP dizel olmak üzere iki farklı motor seçeneğiyle ithal ediliyor. Teste aldığımız 7 kişilik Logan MCV, Renault ürün gamındaki eski motorlardan sayılan 1.6 litrelik MPI kodlu üstten tek eksantrikli ve 8 supaplı güç elemanıyla geliyor. Görece eski bir motor olmasına rağmen maliyet göz önünde tutularak tasarlanmış olan Logan MCV ile iyi iş çıkaran 1.6 MPI motor, bir MPV sahibinin ihtiyacı kadar performans sunuyor. Yoğun trafik göz önünde tutulduğunda elde edilen 9.8 lt/100 km'lik ortalama yakıt tüketimiyse ekonomi yapmak kaygısıyla satın alınan bir otomobil için daha düşük olabilirmiş.

Logan MCV, sürüşte beklenenden daha iyi bir performans sergiliyor. Yüksek yapısı ve konforlu süspansiyonları nedeniyle yol tutuş performansı çok iyi olmayan Logan MCV, direksiyonuyla da bir bütçe otomobili olduğunun ipuçlarını veriyor. Fakat bunlar, Logan'ın kullanması zevksiz bir otomobil olduğu anlamına gelmiyor. Özellikle 8 supaplı eski tasarım motorunun etkisiyle seri kalkışlar yapabilen Logan MCV, daha sonraki devirlerde ilk canlılığını kaybediyor. Yine de söz konusu motor, 7 kişilik Logan MCV'nin ağırlığı olan 1270 kg ile gayet iyi baş ediyor. Logan MCV'nin sürüşteki en büyük dezavantajı otoyollardaki sollamalarda baş gösterecekmiş gibi gözüküyor. Yalnızca sollamalarda çıkılacak 130 km/s'nin üzerindeki hızlarda (140 km/s'den itibaren) Logan MCV, "gezme" olarak tabir edilen şekilde hareket ediyor. İç mekandaki ses seviyesi yine maliyet hesaplarına kurban gitmiş fakat rahatsız edici boyuta ulaşmıyor.

Logan MCV'de iki donanım seçeneği bulunuyor. Bunlar Ambiance ve Laureate. Teste aldığımız 1.6 litrelik Laureate donanımlı Logan MCV'de elektrikli ön camlar, uzaktan kumandalı merkezi kilit, daha kaliteli iç döşeme, 2'nci sıradaki koltuklarda 3 kafalık, tavan rayları, karoser renginde tamponlar, kromaj çıtalı ızgara çerçevesi, 1/2-1/2 şeklinde yatırılabilen 3'üncü koltuk sırası, yol bilgisayarı, sis farları, ön koltuk sırtlıklarında eşya gözleri, 15 inç alaşım jant ve tavan-koltuk altı eşya gözleri bulunuyor. Test aracımızda yer alan ekstra bedelle satın alınabilen donanımlar arasında ön yolcu havayastığı ve ABS'yi içeren güvenlik paketi (+1.750 YTL) ve metalik boya yer alıyor. Ambiance donanımlı Logan MCV ise tek kelimeyle "çıplak" bir otomobil.

2005 yılına kadar Renault'nun CEO'su olan Louis Schweitzer'in esin kaynağı, Rusya'da 6.000 Euro'dan satılan eski teknoloji Lada'lardı. Bu ülkeye gerçekleştirdiği bir ziyarette 6.000 Euro'luk otomobillerin çok iyi sattığını, 12.000 Euro'luk Renault'ların ise showroom'ların demirbaşı haline geldiğini gören Schweitzer, Logan için startı vermişti. Öyle gözüküyor ki, Schweitzer'in; düşük fiyata daha yeni teknolojili, daha güvenilir ve daha stilli bir otomobil üretme hedefi tutturulmuş. Bu hedefin son ayağını oluşturan Logan MCV ise vaat ettiklerini yapan bir otomobil. Arka cam sileceği dahi olmayan en ucuz 7 kişilik Logan MCV, 24.400 YTL'den alıcı bekliyor.