ARKADAŞINA GÖNDER
Nostalji Uzun Dönem Testi Peugeot 307 1.6 HDi 110 HP Premium - 60 bin km raporu
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

NOSTALJİ

Nostalji Uzun Dönem Testi Peugeot 307 1.6 HDi 110 HP Premium - 60 bin km raporu

17.11.2016 Perşembe
NOSTALJİ UZUN DÖNEM TESTİ PEUGEOT 307 1.6 HDİ 110 HP PREMİUM - 60 BİN KM RAPORU

100.000 km’lik yolculuğuna 2005 yılının sonlarına doğru başlayan Peugeot 307 1.6 HDi, geçtiğimiz haftalarda üçüncü periyodu da geride bıraktı. Şu ana kadar ciddi bir problem yaşatmayan uzun dönem test otomobilimiz, periyodik bakımın ardından yeniden yollarda.

Mevsim normallerinin oldukça üzerinde sıcaklıklarla karşılaştığımız kış aylarını geride bıraktık. Türkiye, özellikle İstanbul ve çevresinde adeta baharı anımsatan bir kış mevsimi geçirdi. Ancak bu durumun uzun dönem testlerimizi etkilemediğini belirtelim. Bize uzun yolculuklarımızda 100.000 km boyunca eşlik edecek olan Peugeot 307 ve Ford Focus test araçlarımız, Türkiye'nin farklı yörelerini ziyaret ederken kış şartlarını da birebir yaşama imkanı buldular. Bu otomobillerden Peugeot 307, kış aylarıyla birlikte 60.000'inci kilometresini de geride bırakarak yolculuğunun üçüncü periyodunu sonlandırdı. Marmara'dan Akdeniz bölgesine, İç Anadolu'dan ve Karadeniz yörelerine yaptığımız gezilerde bizi hiç yarı yolda bırakmayan Peugeot 307 1.6 HDi, en büyük sınavınıysa en fazla zaman geçirdiği İstanbul yollarında verdi. Çözümü yetkili servislerde bulunan ufak tefek problemler dışında ciddi bir arızayla karşılaşmadığımız otomobil, genel olarak sorunsuz bir karakter sergilese de şikayetçi olduğumuz yanları da olmadı değil. Ancak biz yine de önceliği 307'nin bizi mutlu eden yönlerine verelim. Mesela 1.6 litrelik turbo dizel HDI motor gibi.

Peugeot 307'nin düşük yakıt tüketimiyle başarılı performansı bir arada sunan 110 HP gücündeki turbo dizel motoru PSA ve Ford grubunda pek çok farklı modelde karşımıza çıkıyor. Diğer uzun dönem test aracımız Ford Focus 1.6 TDCi'da da görev yapan ünite, verimli karakteriyle Peugeot'nun en beğenilen yönleri sıralamasında birinci sıraya oturuyor. 1750 d/d'de 240 Nm gibi oldukça yüksek bir maksimum tork verisi sunan bu ünite, ayrıca overboost fonksiyonu sayesinde 3'üncü, 4'üncü ve 5'inci viteslerde tam yükte çalışırken 260 Nm'lik torka ulaşabiliyor. 307'yi hem yakıt ekonomisi hem de performansta iyi noktalara taşıyan bu değerlerin ardındaysa Garrett GT 15 Turbo ve ikinci nesil common-rail enjeksiyon sistemi bulunuyor. Yüksek torku sayesinde herhangi bir çekiş sıkıntısı yaşatmayan motor, alt devirlerdeki cansızlığını üzerinden attığı anda Peugeot'ya etkili bir ivme kazandırıyor. Doğru vites seçildiğinde dik rampalarda da sıkıntı yaratmayan otomobilin sakin kullanımlardaki tüketim değerleri de oldukça iç açıcı. Ayrıca yüksek torka ulaşabilen motorlara sahip otomobillerde yaşanan baskı-balata aşınması gibi bir sorunla 60.000 km'yi geride bırakan test aracımızda henüz karşılaşmamamız da olumlu. Peugeot 307 rahat, ancak pek de keyif veremeyen sürüş özellikleri sergiliyor.