ARKADAŞINA GÖNDER
Nostalji Test Land Rover Range Rover TDV8 Vogue
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

NOSTALJİ

Nostalji Test Land Rover Range Rover TDV8 Vogue

18.11.2016 Cuma
NOSTALJİ TEST LAND ROVER RANGE ROVER TDV8 VOGUE

Kalite, konfor, lüks ve ihtişamı hem yolda hem de arazi şartlarında zorlanmadan sunabilen Range Rover, V8 silindirli yeni turbo dizel motor seçeneği sayesinde artık daha iddialı. Pahalı bir otomobilde yakıt ekonomisi yapma imkanı tanıyan Range Rover TDV8, ayrıca performansıyla da göz dolduruyor.

Range Rover modellerinin ülkemizde bu kadar çok tercih edilmesinin sebebi ne? Bir trend mi, moda akımı mı, yoksa gerçekten çok iyi bir otomobil mi Range Rover? İnsanlar onu görünce neden büyüleniyor? Yüksek fiyatına rağmen bu devasa arazi aracı neden bu kadar çok satılıyor? Pek çok soru işaretiyle başladık Range Rover testimize. Cevaplar mı? Söz hakkı kendisine geçtiğinde Range gereken cevapları zorlanmadan verebiliyor.

Her ne kadar bir Land Rover modeli olsa da, Range Rover hala pek çok insan tarafından ayrı bir marka olarak algılanıyor. Markayı aşan model tanımlamasının net bir karşılığı olan otomobilin görüntüsü üzerinde bizce pek bir yorum yapmaya gerek yok. Köşeli hatlarına ve büyük cam yüzeylerine rağmen çekici bir görünüm sunan otomobilin kapılarının ardındaysa pek çok yanıt gizli. Range Rover'ın köşeli hatlarının devam ettiği görülen geniş ve ferah iç mekandaki malzeme kalitesi ve işçilik övgüye değer. Güçlü bir tasarıma sahip olan ön konsol, cafcaflı görüntüsüyle adeta büyülüyor. Ancak bu bölümde o kadar çok kumanda var ki, insanın adeta kafası karışıyor. Direksiyon simidinde yer alan ve orta konsolla daha az haşır neşir olmanızı sağlayan kumandalarsa oldukça kullanışlı. Ön konsolun üst bölümündeki dokunmatik ekrandan da otomobille ilgili pek çok ayarı yapmak mümkün.

Range Rover hem sürücü hem de yolcular için çok rahat bir yolculuk vaat ediyor. Geçtiğimiz hafta testini yayımladığımız Range Rover Sport'tan daha yumuşak amortisörlere sahip olan otomobilde zemin bozuklukları minimum seviyede hissediliyor. Ancak konforlu yürüyen aksam gövdenin virajlarda fazla yatmasına sebep olarak ilk başlarda biraz tereddüt yaşamanıza sebep oluyor. Alışma süreci sonrasındaysa onun 2.7 tonluk ağırlığına rağmen aslında iyi bir yol tutuşa sahip olduğunu anlayabiliyorsunuz. Ancak yine de Range Rover Sport'un daha kıvrak olduğu söylenebilir. Yüksek hızlarda güven vermeyi başaran otomobilde sürüş sırasındaki tek sıkıntı kısıtlı arka görüş oluyor. Neyse ki geri görüş kamerası ve park sensörleri, Range Rover'ın yeni TDV8 motor seçeneğinde standart donanım olarak sunuluyor. Range Rover ile yeni sunulmaya başlanan TDV8 motor 272 HP güç üreterek 640 Nm maksimum torka ulaşıyor. 2.7 tonluk kütleyi hareket ettirmekte zorlanmayan ünite, otomobilin başarılı esneklik sürelerine imza atmasını sağlarken en büyük puanı düşük tüketimiyle alıyor. Range Rover'ın 6 kademeli otomatik şanzımanını kontrol eden vites kolunun hemen gerisinde bir kumanda grubu bulunuyor. Otomobili farklı yol şartlarına hazırlayan Terrain Response özelliğine, havalı süspansiyonun yüksekliğine ve eğim iniş kontrolüne etki eden bu kumandalar, şehir beyefendisinin asfalt dışında da etkili bir performans sergilemesini sağlıyor. Range Rover pek çok olumlu niteliğe sahip. Bu nitelikler onun neden bu kadar çok tercih edildiğini anlatmaya yetiyordur.