ARKADAŞINA GÖNDER
Nostalji Test Saab 9-3 Aero Sport Sedan 2.8 TS
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

NOSTALJİ

Nostalji Test Saab 9-3 Aero Sport Sedan 2.8 TS

18.11.2016 Cuma
NOSTALJİ TEST SAAB 9-3 AERO SPORT SEDAN 2.8 TS

Geçmişin havacılık, günümüzün otomotiv firması Saab, 9-3 Sport Sedan modelinin 250 HP gücünde V6 motora sahip Aero versiyonunda asfalt üzerinde uçarcasına yol alma imkanı tanıyor.

Kalkışa hazır olun! Saab'ın Aero adındaki en sportif donanım seviyesi için hazırladığı kitapçıkta yer alan bu sözler, İsveçli üreticinin havacılık geçmişine bir gönderme niteliği taşıyor. 1937 yılında uçak, 1947'de de otomobil üretmeye başlayan Saab, havacılık alanındaki tecrübelerini yeni nesil modellerine de yansıttığını her fırsatta dile getiriyor. Ancak hiçbir söylem, bunu bagaj kapağında Aero ibaresi bulunan güçlü Saab modelleri kadar iyi ortaya koyamıyor. 9-3 Sport Sedan'da 250 HP gücünde bir motora eşlik eden Aero donanımı; adından da anlaşılabileceği gibi aerodinamik bir bodykit, sportif şasi, büyük jantlar ve standart modellerden farklılık yaratan iç mekan uygulamalarıyla 60.154 Euro'luk baz fiyat etiketine sahip en hırçın 9-3'e hayat veriyor.

Aero paketiyle birlikte tampon altı spoyleri, yan marşpiyeler ve bagaj spoylerinden oluşan sade ve şık bir bodykit'e kavuşan Saab 9-3'ün sportif görünümü, güçlü bir motor ve sportif yürüyen aksamla desteklenmiş. Otomobilin amortisörleri darbe emmede biraz yetersiz kalsa da, konfor seviyesini çok fazla azaltmıyor. Ayrıca konu yol tutuş becerisi olduğunda da görevini eksiksiz yerine getiriyor. Yüksek hızlardaki stabil yapısıyla güven veren otomobilin viraj limitleri de oldukça yüksek. Buna bir de yönlendirme hassasiyeti başarılı direksiyon sistemi eklenince, 9-3 Aero bol virajlı yolların usta ismi haline geliyor. Ancak otomobildeki asıl keyif verici unsur motor kaputunun altında yatıyor. Ateşli Saab'ın Opel Vectra OPC ile paylaştığı 2.8 litrelik turbo V6 motoru 250 HP güç üreterek 1800-4500 d/d aralığında 350 Nm'lik maksimum torka ulaşıyor. Dengeli tork dağılımı sayesinde gücünü tüm devirlerde hissettiren ünite, test aracımızda 6 kademeli otomatik şanzımanla kontrol ediliyor. Yumuşak vites geçişleriyle otomobilin konforlu yönüne destek olan bu şanzıman, direksiyon üzerindeki kulakçıklar yardımıyla manuel olarak da kontrol edilebiliyor. Ancak butonlar kullanıldığında şanzımanın biraz geç tepki verdiği görülüyor. Otomatik moddayken D konumunda yaptığımız ölçümlerde 0-100 km/s hızlanmasını 7.21 sn'de tamamlayan Saab 9-3 Aero'nun ara hızlanma performansı da otomobilin düşündüğümüzden daha ateşli olduğunun bir kanıtı. Saab 9-3 Aero'nun egzozlarından keyif verici V6 hırıltıları yayılıyor. Dışarıdan otomobilin gücü hakkında fazlaca fikir veren bu hırıltılar, iç mekandaysa sadece üst devirlerde duyuluyor. Performans ve üst devirlerdeki kışkırtıcı tınılar için yüksek yakıt tüketimini kabullenmek gerekiyor. Saab 9-3'ün iç mekanındaki her şey sürücü düşünülerek tasarlanmış gibi. Kabin ergonomisi, gösterge paneli ve sürücü koltuğu, kendinizi pistteki bir uçağın kuleden kalkış izni isteyen kaptan pilotu gibi hissetmenizi sağlıyor. Hız saati dışındaki göstergeleri karartarak gece sürüşlerinde dikkatinizin dağılmasını engelleyen "Night Panel" özelliği de bu hissi güçlendiriyor.