ARKADAŞINA GÖNDER
Toyota Corolla 50 yaşında
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

NOSTALJİ

Toyota Corolla 50 yaşında

25.11.2016 Cuma
TOYOTA COROLLA 50 YAŞINDA

Sorunsuzluğu, sağlamlığı ve ekonomikliğiyle ünlenen Toyota Corolla, bugün 50'nci yılını kutlarken 150 ülkede 44 milyondan fazla satış adedine ulaşarak dünyanın en çok satılan modeli unvanını da elinde tutuyor.

Otomotiv endüstrisi, 50'li yılların sonlarına doğru hızlı büyümeye geçti. da 1950'lerin sonunda ihracatını artırmıştı. Japon marka, 1960'ların başında dünya genelinde pazarlamak üzere yeni bir model geliştirmeye kararı verdi.

Sağlam, kaliteli ve ekonomik bir aile olması planlan yeni araç idi. Japonya'nın Takaoka şehrinde kurulan üretim tesislerinde üretilen birinci nesil Corolla, Kasım 1966'da yollara çıktı. Geniş iç mekana sahip olan bu araçta 1,0 lt'lik 55 HP ve 1,1 litre 60 HP'lik, 4 silindirli, su soğutmalı ve karbüratörlü motorlar vardı. Corolla'da 4 ileri manuel ya da 2 ileri otomatik şanzıman görev yapıyodu. Corolla, başlangıçta 2 kapılı sedan olarak üretilmeye başlandı ama 4 kapılı sedan ile 2 kapılı station karoser seçenekleri de kısa süre sonra eklendi.

Birinci nesil Corolla, 1.270.000 adet üretildi ve ardından yerini Mayıs 1970'te ikinci nesline bıraktı. İkinci nesil Corolla, öncesine göre biraz daha uzun, geniş ve alçak bir modeldi. Özellikle iç mekanda hissedilir bir ferahlık sunan Corolla'da 73 HP gücünde 1,2 lt'lik ve 115 HP güç üreten 1,6 lt'lik benzinli motor seçenekleri vardı. İkinci nesil Corolla, ABD pazarında en çok satılan ithal otomobil oldu.

1974'te üretilmeye başlanan üçüncü nesil Corolla, öncesine göre daha uzun ve geniş bir karosere sahipti. Yeni motor seçenekleri sayesinde düşük yakıt tüketimiyle oldukça iddialıydı. Özellikle ABD'yi etkileyen petrol krizi, Corolla için bir avantaj oldu ve 4,6 milyonuncu araç üretim bantlarından indirildi. Toyota, dördüncü nesil Corolla'yı tasarlarken öncesine göre daha büyük yatırımlar yaptı. Bu aracın geliştirilmesi sırasında çeşitli konseptler hazırlayan Toyota, rüzgar tüneli testlerine tabi tuttuğu bu modelin çarpışma testlerini de yaptı. Köşeli bir tasarıma sahip olan dördüncü nesil Corolla, sedan ve station karoser seçenekleriyle 1979'da üretilmeye başlandı. Bu aracın 1,8 lt'lik benzinli motoru 75 HP güç üretirken 5 ileri manuel ya da 4 ileri otomatik şanzıman sunuluyordu. Corolla'nın dördüncü nesliyle birlikte toplan satışları 12.3 milyonu aştı. Corolla, artık Toyota için vazgeçilmez bir modeldi ve beşinci nesli çok farklı bir kimlikle karşımıza çıktı. 1983'te üretilmeye başlanan beşinci nesil Corolla, artık önden çekişliydi ve bu araçta station ve sedana ek olarak hatchback, liftback ve coupe gibi farklı karoser seçenekleri vardı. Corolla GT, GT-i (hatchback) ve 1.6 SR Coupe modelleri performans konusunda oldukça iddialıydı. Bu araçlarda görev yapan 1,6 lt'lik çift eksantrikli 4A-GE motor 130 HP güç üretiyordu. Bu modeller arasında sadece Corolla 1.6 SR Coupe arkadan itişliydi. Corolla versiyonlarında 69 HP gücünde 1,3 lt ve 84 HP gücünde 1,6 lt'lik benzinli motorlar yer alırken özellikle Avrupa pazarı için 1.8 lt hacminde 58 HP üreten dizel motor dikkat çekiyordu.

Corolla'nın toplam satış rakamı 17 milyona ulaştı. 1980'lerin ortalarında bilgisayar destekli tasarımların yaygınlaşması ve malzeme teknolojilerinin gelişmesi Toyota'nın da işini kolaylaştırdı. Bu sayede araç geliştirme süresi kısalırken maliyeti de azalıyordu.

Başarılı bir dönemin kaymağını yiyen altıncı nesil Corolla, 1987'de üretilmeye başladı ve 4,5 milyon adet üretildi. Bugün bile yollarda gördüğümüz bu model, önceki nesline göre biraz daha uzundu. Özellikle yeni 1,6 lt'lik 102 HP gücündeki üstten çift eksantrikli olan ve silindir başına 4 supap teknolojisine sahip 4A-F motor oldukça sağlam ve uzun ömürlüydü. Bu motor, sonraki iki nesil Corolla'da da görev yaptı.

Altıncı nesil Corolla, Toyota ile GM'in yaptığı anlaşma sonucu Geo'da da Prizm olarak üretilmeye başladı. Altıncı nesil Corolla, çok başarılıydı ama yedincisi daha da başarılıydı. 1991'te üretimine başlanan yedinci nesil Corolla, birinci nesil Lexus LS 400'ü de geliştiren Toyota baş mühendisi Dr. Akihiko Saito tarafından tasarlandı. Önceki nesle göre başta dingil mesafesi olmak üzere boyutları büyüyen Corolla'nın yuvarlak hatlara sahip tasarımı, özellikle iç mekanda kendisini hissettiriyordu. Ancak Japon para birimi olan Yen'in değer kazanması, bu aracın satış rakamlarının azalmasına neden olsa da Corolla, VW Bettle'ın 20 milyon adetlik üretim sayısını geçerek dünyanın en çok satılan modeli olma unvanını elde etti.

Corolla, Toyota ile Sabancı ortaklığı sonucu Sakarya'da kurulan üretim tesisinde önce sedan, sonra station karoserli olarak 1994'te üretim bantlarından inmeye başladı. Yedinci nesil Corolla, Toyota tarihinin başarılı modellerinden biriydi ancak 1995'de üretilmeye başlanan sekizinci nesil Corolla, öncesini biraz aratıyordu. Özellikle Avrupa'da yuvarlak farlı olarak satılan bu aracın tasarımı pek beğenilmedi. Bir de Japonya'da yaşanan ekonomik kriz otomotiv sektörüne yansıyınca kaliteden ödün vermek istemeyen Toyota, bu aracı iki yıl sonra makyajladı. Corolla'nın yeni çift yuvarlak farları, panjuru değiştirildi. Corolla'nın yeni değişken supap zamanlama sistemine (VVT-i) sahip motorları sayesinde de satış rakamlarını toparladı.

Sekizinci nesil , Türkiye'de "O varsa sorun yok" sloganıyla satılırken dünya genelinde 28 milyonluk üretim rakamlarına ulaştı.

2000 yılında üretilmeye başlanan dokuzuncu nesil Corolla'da zengin sayılabilecek motor yelpazesi vardı. Artan işçilik ve malzeme kalitesinin de etkisiyle önceki neslinin satış rakamlarını telafi etti. Onuncu nesil Corolla, 2007 yılında Paris Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı. Corolla, sedan karoserli olarak üretilirken Corolla HB, Avrupa pazarında Auris adıyla yoluna devam etmeye başladı. Haziran ayında makyajlı olarak karşımıza çıkan güncel Corolla, 2012'de yollara çıkmaya başladı.

Yazı: Baturhan Boyacılar