ARKADAŞINA GÖNDER
Nostalji Test Dacia Logan MCV 1.5 dCi Laureate 5 koltuk
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

NOSTALJİ

Nostalji Test Dacia Logan MCV 1.5 dCi Laureate 5 koltuk

15.12.2016 Perşembe
NOSTALJİ TEST DACİA LOGAN MCV 1.5 DCİ LAUREATE 5 KOLTUK

7 kişilik versiyonunda uygun fiyatlı bir MPV rolü oynayan Dacia Logan MCV’nin 5 kişilik versiyonuysa geniş yükleme alanıyla hafif ticari kimliğine bürünüyor. Sahibine daha az vergi ödeten otomobilin satış fiyatı da binek ruhsatlı ikizinden daha uygun.

Renault bünyesindeki Romen üretici Dacia, Logan MCV modeliyle uygun fiyatlı otomobil atağını sürdürüyor. Hafif ticari- MPV kırması bu son modeliyle küçük işletme sahiplerinin hem iş hem de aile kullanımında tercih edebilecekleri bir otomobil yaratan Dacia'nın en büyük kozuysa fiyat avantajı. Her ne kadar 7 koltuklu versiyonun satış fiyatı biraz yüksek olsa da 5 koltuklu seçenek oldukça uygun etiketlerle sunuluyor. Bunun en önemli sebebi 7 koltuklu Logan MCV'nin binek, bu otomobilden üçüncü koltuk sırası dışında herhangi bir farklılığı bulunmayan 5 kişilik versiyonunsa ticari araç sınıfında vergilendirilmesi! 1.6 litrelik benzinli versiyonunda 19.990 YTL'lik etiket bulunan 5 koltuklu Dacia Logan MCV'nin testini gerçekleştirdiğimiz 1.5 litrelik dCi motora sahip dizel seçeneğiyse 22.860 YTL'den başlayan etiketlerle sunuluyor. Laureate olarak adlandırılan üst donanım seviyesine ek olarak; ABS, yolcu havayastığı, radyo- CD çalar ve elektrikli arka camlar gibi opsiyonlara sahip test aracımızın fiyatıysa 28.710 YTL.

Yüksek tavanlı bir station wagon olan Logan MCV'nin ön bölümü sedan karoserle aynı çizgilere sahip. Arkadan şık bir görünüm sunan otomobilin dik tasarımlı stopları bizce albeniyi arttırıcı nitelikte. Renault Symbol ile aynı platformu paylaşan ve 2905 mm'lik uzun bir dingil mesafesine sahip olan Logan MCV'nin bugüne kadar üretilmiş en gösterişli Dacia olduğu kesin.

Otomobilin sert plastikle çevrelenen iç mekanı sedan versiyonla aynı görünümü sunuyor. Sadeliğin ön planda olduğu ön konsolunda Renault modellerinden tanıdık kumandalara rastlanan Logan MCV yüksek tavanı ve uzun dingil mesafesi sayesinde geniş bir iç mekan sunuyor. Diz ve baş mesafesi konusunda cömert davranan otomobilin bagajı da devasa boyutlarda. 700 litrelik hacim, arka koltuklar yatırıldığında 2350 litreye kadar ulaşabiliyor. 5 kişilik kullanımda dahi 1220 mm uzunluğundaki yüklere yer açan bagaja ulaşmak da asimetrik açılan çift parçalı arka kapılar sayesinde oldukça basit. Yani Logan MCV, müşteri kitlesinin en önemli beklentisini karşılayabilecek kapasitede bir otomobil. Ancak sürüş özellikleri ve performans konusunda ondan fazla bir beklenti içerisinde olmamak gerekiyor.

Otomobilin testini gerçekleştirdiğimiz dizel seçeneğinde görev yapan Renault imzalı 1.5 litrelik dCi motor 68 HP güç üreterek 160 Nm maksimum torka ulaşıyor. Performans anlamında pek iddialı olmayan ünite zayıflığını düşük tüketimiyle affettirmeyi başarıyor. Zaten müşteri kitlesinin asıl önem verdiği konu da bu olsa gerek. Genel olarak rahat bir kullanım sunan Logan MCV, yeterli bir süspansiyon konforuna sahip. Bozuk zeminlerde beklediğimizden daha az sarsıntı yaratan süspansiyonlar konu yol tutuş ve stabilite olduğundaysa biraz yetersiz kalıyor. Ayrıca elde ettiğimiz 43.8 metrelik fren mesafesi de onun tıpkı performans gibi bu konuda da pek iddialı olmadığını gösteriyor.