ARKADAŞINA GÖNDER
Nostalji Test Volkswagen Touareg V10 TDI
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

NOSTALJİ

Nostalji Test Volkswagen Touareg V10 TDI

15.12.2016 Perşembe
NOSTALJİ TEST VOLKSWAGEN TOUAREG V10 TDI

Geçirdiği makyaj operasyonuyla yeni yüzüne kavuşan ve teknolojik özelliklerini geliştiren Touareg’in 750 Nm’lik torka ulaşan en güçlü dizel seçeneği adeta bükülmesi zor çelik bir bilek gibi.

Volkswagen, SUV temsilcisi Touareg'i 2300 parçalık yenilenmenin söz konusu olduğu kapsamlı bir makyaj operasyonuna tabi tuttu. Dışarıdan bakıldığında sadece yeni tasarımlı farlar, ön tampon, ızgara ve stoplarla kendini gösteren bu operasyon en fazla teknolojik özellikler üzerinde etkili oldu. Makyajla birlikte ABS Plus fren sistemine kavuşan ve Elektronik Stabilite Programı yeniden geliştirilen otomobilin tüm motor seçeneklerinde "Takla Algılama Sensörü" ve elektronik kontrollü havalı amortisörler artık standart olarak sunuluyor.

Geçtiğimiz haftalarda makyajlı Touareg'in 174 HP gücünde 2.5 litrelik TDI motora sahip R5 versiyonunun testini yayımlamıştık. Konforu, donanım seviyesi ve kalitesiyle beğenimizi kazanan otomobil performans konusundaysa bizi pek etkileyememişti. Ancak bu sefer farklı bir durum söz konusu. Çünkü V10 TDI logolu Touareg'in en büyük iddiası performans yönünde. Otomobilin motor kaputunun altında makyaj öncesinde de seçenekler arasında yer alan 5.0 litrelik bir V10 bulunuyor. 313 HP güç üreterek 750 Nm maksimum torka ulaşan turbo dizel ünitenin son zamanlarda şöhretini arttırdığıysa kesin. Bunun sebebi Touareg V10 TDI'ın Londra Dunsfold Havaalanı'nda 155 tonluk bir Boeing 747 yolcu uçağını çekmiş olması. Ancak sanırım kimse 750 Nm'lik torku uçakları yerinden kıpırdatmak amacıyla kullanmayacaktır. Bu yüzden biz asfalt üzerinde elde ettiğimiz performans verileri üzerinde yoğunlaşalım. Yaptığımız ölçümler 2.6 ton ağırlığındaki Touareg V10 TDI'ın, 0'dan 100 km/s hızlanmasını 7.8 sn'de tamamladığını gösteriyor. Ara hızlanma ve maksimum hız konusunda da görevini başarıyla yerine getiren V10'un devir arttıkça fazlalaşan tok ve güçlü homurtuları sürücüyü adeta gaz pedalına daha fazla basmaya teşvik ediyor. Touareg V10 TDI makul sayılabilecek bir yakıt tüketimi sunuyor. Elde ettiğimiz 13.8 lt/100 km'lik tüketim, ayağınızın altındaki performansa ve yüksek silindir hacmine oranla oldukça düşük.

Touareg'in güçlü V10'u tıpkı R5 versiyonundaki gibi tiptronik özellikli 6 kademeli otomatik şanzımanla kontrol ediliyor. Son dişli oranı R5'e göre biraz daha uzun tutulan şanzıman yumuşak ve hızlı vites geçişleriyle hem performansa hem de konfora destek oluyor. Touareg, başarılı bir süspansiyon sistemine sahip. Yükseklik ve sertlik ayarı sunan havalı süspansiyonlar, "Sport", "Auto" ve "Comfort" seçeneklerine sahip. Standart olarak sunulmaya başlanan bu sistem, otomobile etkili bir yol tutuş ve konfor sağlıyor. Ayrıca yükseklik ayarı sayesinde arazi kullanımında da 4MOTION dört tekerlekten çekiş sistemine destek oluyor. Normal şartlarda 215 mm'lik gövde yüksekliğiyle yol alan Touareg'i offroad kullanımına yönelik olarak 300 mm'ye kadar yükseltmek mümkün. Ayrıca yükleme işlemlerini kolaylaştırmak için yükseklik 160 mm'ye kadar alçaltılabiliyor. V10'un 750 Nm'lik torku yol kullanımında olduğu gibi arazi şartlarındaki mobilite üzerinde de oldukça etkili. Yürüyen aksam ve çekiş sistemi yüksek güce eşlik etmekte başarılı. Konforlu direksiyon sisteminin tepkileriyse biraz gecikiyor. Bu da ani hareketlerde bir miktar tedirginlik yaratabiliyor.