ARKADAŞINA GÖNDER
Nostalji Test Land Rover Range Rover Sport TDV8 HSE
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

NOSTALJİ

Nostalji Test Land Rover Range Rover Sport TDV8 HSE

16.12.2016 Cuma
NOSTALJİ TEST LAND ROVER RANGE ROVER SPORT TDV8 HSE

Sportif görünümü destekleyen güçlü bir benzinli motor seçeneğine sahip olan Range Rover Sport’un 6 silindirli dizel versiyonu da daha çok ekonomik karakteriyle ön plana çıkıyor. Otomobilin yeni V8 turbo dizeliyse tüketim-performans denkleminde arabuluculuk görevini üstleniyor.

Land Rover'ın ülkemizde bu denli ön plana çıkmasında Discovery modeli baz alınarak geliştirilen Range Rover Sport'un büyük bir payı bulunuyor. Lüks caddeleri güzelleştiren, dikkat çekici tasarımı sayesinde gelir düzeyi yüksek kesim arasında adeta bir moda akımı yaratan bu otomobil, geçtiğimiz günlerde yeni bir dizel motor seçeneğine daha kavuştu. Caddelerin bu en şık Land Rover'ı, 272 HP güç üreten V8 silindirli yeni dizeliyle birbirine oldukça ters iki beklentiyi karşılamaya çalışıyor: Performans ve düşük yakıt tüketimi!

Range Rover Sport'un en ekonomik motor seçeneği olan TDV6'nın performans konusundaki zayıflığını taşımayan bu yeni ünite, 3630 cc'lik silindir hacmine sahip. Çift turbo sayesinde 640 Nm gibi yüksek bir maksimum torka ulaşabilen turbo dizel V8, tıpkı otomobilin diğer motor seçenekleri gibi yumuşak vites geçişlerine sahip 6 kademeli otomatik şanzımanla kontrol ediliyor. Range Rover Sport TDV8, derinden gelen ve düşük devirlerde iç mekana oldukça az yansıyan dizel gürültüsünün yanı sıra güçlü bir V8 homurtusuna da sahip. Ancak bu keyif verici sesi duymak için cansız alt devirleri geride bırakmanız gerekiyor. V8, 640 Nm'lik maksimum torkuna 2250 d/d'de ulaşıyor. Bu da 2745 kg'lik kütleyle birleşince, alt devirlerin heyecansız geçmesine sebep oluyor. Ancak maksimum tork devrine yaklaşırken başlayan ivmelenme, sürücünün kan basıncı üzerinde oldukça etkili. Test ölçümlerimize göre 0-100 km/s hızlanmasını 9.09 sn'de tamamlayan otomobil, gücünü özellikle ara hızlanmalarda ortaya koyuyor. Bu sırada yol bilgisayarındaki tüketim rakamı da hiçbir zaman benzinli bir V8 kadar yüksek olmuyor. Biz, ortalama bir kullanımla 100 km'de 12.5 litrelik bir tüketim elde ettik. Bu rakam hacim, ağırlık ve otomatik şanzıman üçlüsü göz önüne alındığında gayet makul.

Range Rover Sport, sert dokulu malzemelere rağmen üst düzey kalite hissi yaşatan bir iç mekana sahip. Ancak bu onun bir patron otomobili olduğu anlamına gelmiyor. Arka koltuktaki sarsıntı düzeyini arttıran sert süspansiyonlar sürücü koltuğunu kesinlikle daha çekici hale getiriyor. Pek çok rakibinden daha iyi yol tutuş özellikleri gösteren Range Rover Sport'un direksiyon sistemi ve Brembo imzalı frenleri de övgüyü hak ediyor. Arazi kabiliyeti mi? Farklı zemin koşullarına uygun ayarlar içeren Terrain Response, Hill Descent Control ve süspansiyon yükseklik ayarı gibi özelliklere sahip olsa da, bizce o şehir sokaklarına daha çok yakışıyor. Ancak V8'in arazi yeteneğini arttırdığı da kesin.