ARKADAŞINA GÖNDER
Elektrikli Otomobilde Ekspertiz Sıkıntısı
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

PİYASA

Elektrikli Otomobilde Ekspertiz Sıkıntısı

07.06.2012 Perşembe
ELEKTRİKLİ OTOMOBİLDE EKSPERTİZ SIKINTISI

6 liralık elektrikle tam şarj olup, 185 km yol alabilen elektrikli bir araç, tüketimiyle cepleri rahatlatsa da, ekspertiz ve diğer ücretlerle kullanıcısını sıkıyor.

Yaklaşık 1,5 ay önce 'un satışa sunduğu elektrik motorlu Fluence'in satışının yapılabilmesi alıcının ev ve işyerinin şarj kutusunun (Wallbox) montajına uygun olabilmesine bağlı. Satış yapan firma eksperinin şarj kutusunun yeri konusunda olumsuz raporu durumunda satış yapılamadığı gibi vatandaş ücretini de ödemekle hükümlü oluyor.

VATANDAŞ HER TÜRLÜ ÖDÜYOR
Yaklaşık 6 TL elektrik kullanılarak bataryası dolan ve bu bataryayla ortalama 185 kilometre yol gitme avantajıyla Renault tarafından satışa sunulan elektrik motorlu Fluence vatandaşlardan yoğun ilgi görüyor. Özellikle yakıt tüketimini dikkate alan taksicilerin ilgilendiği elektrikli otoyu satın almak sanıldığı kadar kolay değil.

64.900 TL değerindeki aracı almaya karar veren bir vatandaş öncelikle bayiyle ön sözleşme imzalıyor. Bu sözleşmenin gereği olarak firma eksperi, alıcının ev ya da iş yerinde incelemede bulunarak kuruluma uygun olup olmadığını rapor ediyor. Vatandaşın kurulum için bildirdiği yerlerin uygunluğu halinde taraflar arasında kesin alım sözleşmesi imzalanırken, olumsuz rapor durumunda satış yapılamadığı gibi, vatandaş ekspertiz ücretini de ödüyor.

YILDA 10.000 KM'YE, AYDA 85 EURO
Kesin alım sözleşmesinin ardından şarj kutusunun montajına 900 ila 2.300 TL ödeyen alıcının, bataryanın yıllık kullanımı konusunda da taahhütte bulunması gerekiyor. Yıllık 10, 20, 30 veya 40.000 kilometreden birini taahhüt eden alıcı, az kullandığında az ödüyor. Aracını teslim alan ve şarj kutusunu da ev veya iş yerine montaj ettiren elektrikli oto kullanıcısı, fosil yakıt kullanan araçlardan farklı olarak iki ayrı kasko yaptırmak zorunda. Hem araç için hem de batarya için ayrı ayrı kasko yaptıran alıcıya, bu işin faturası ise ortalama 3.000 TL'yi buluyor.

Otomobil için 64.900 TL, şarj kutusunun montajına 900 ila 2.300 TL, çift kaskoya ortalama 3.000 TL harcayan vatandaş, bataryanın kullanımı için yıllık 10.000 kilometre taahhüt etmesi halinde ise her ay 85 Euro ödeyecek.

6 SAATLİK ŞARJ SIKIYOR
Renault Mais Bayisi Neziroğlu Oto'nun Mağaza Satış Yöneticisi Okay Uğursal, satışa sunulduğu günden itibaren elektrikli otomobile büyük ilgi olduğunu, çok sayıda taksicinin mağazalarına gelerek kendilerinden bilgi aldığını söyledi. Bataryaların 6 saat gibi bir sürede dolmasının elektrikli otomobilin ucuz ulaşım ve çevreci özellikleri gibi avantajlarını biraz da olsa gölgelediğini ifade eden Uğursal, ''Büyük ilgi var ama 6 saati bulan şarj süresi nedeniyle vatandaşlar biraz temkinli yaklaşıyor. Kimse 6 saat şarj için beklemek istemiyor. Şarj istasyonları yaygınlaşır ve şarj süresi kısaltılırsa elektrikli otomobillerin cazibesi daha da artar'' dedi.

Şarj istasyonlarının yaygınlaşmasının ardından ev ya da iş yerlerine şarj kutusu montajına ihtiyaç duyulmayacağını ve eksper raporuna gerek kalmayacağını belirten Uğursal, mevcut durumda eksper raporunun araçların gerektiği gibi kullanımı için önemli olduğunu kaydetti.

AA

kalan karakter 2000

Hakan Hakan

Proton 6 saatlik şarj ile 1000 km gidiyor arkadaşlar. arabada kurşun asit akü var. ve kira bedeli falan istemiyorlar. satın alma maliyeti ise son derece uygun tavsiye ederim. elektrikli almak için az biraz daha bekleyin 2014 gibi bu sektör netleşecek

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 22.06.2013 19:32
Aydın Aydın

Size ne ki siz satmaya bakın ben nerede istersem şarj ederim.Batarya kirası da fiyasko siz satış fiyatını belirleyin ve arabayla beraber satın.Mal benim olmayacak mı ister kasko yaptırırım ister yaptırmam.İlk başta cazip gelmisti şimdi çin malı olanları inceliyorum.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 15.11.2012 03:51
ENES ENES

Herşeyi bi kenarı bırakın batarya için 10.000 kmye ayda 85 eurodan yılda 1020 euro ödedikten sonra bu arabanın ne anlamı var ki zaten o kadarlık mazotla tüm araçlar 10.000 km yapar

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 02.08.2012 14:15
exclusive exclusive

bu araba tam bir fiyasko alacak olan varmıdır merak ediyorum

Aynı Görüşte misiniz?
evet7
hayır0
cevapla 11.06.2012 15:07
bu araba bu araba

kac volt la sarj oluyo yaw adamlar espertız yolluyo uygun degılse vermjıyolarmı arabayı

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır0
cevapla 11.06.2012 13:50

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN