ARKADAŞINA GÖNDER
Aracımla Yurt Dışına Nasıl Çıkarım?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

PİYASA

Aracımla Yurt Dışına Nasıl Çıkarım?

28.08.2012 Salı
ARACIMLA YURT DIŞINA NASIL ÇIKARIM?

Türk plakalı bir otomobille yurt dışına çıkmak ve rahatça seyahat edebilmek için gerekli belgeler hangileri diye soranlar için bilgi ve ipuçlarını araştırdık.

Yurt içinde rahatça hareket edebilmek için ehliyet, ruhsat ve sigorta belgeleri yeterli. Bu evrakların tam olması, olası bir polis kontrolüne karşı, gönülde ferahlama etkisi verir ki, yolculuğun tadı kaçmasın. Yurt içindeki yolculuklarda geçerli olan bu reçete, aslında yurt dışına yapılan seyahatlerde de pek farklı değil.

Türk plakalı aracıyla yurt dışına çıkmak isteyen bir sürücünün, öncelikle vizesi ve ehliyetiyle beraber ruhsat belgelerinin de tam olması gerekiyor. Bundan başka, bir de uluslararası trafik sigortası olmazsa olmaz! Sigorta işlemleri, Türkiye Motorlu Taşıtlar Bürosu'na üye olan herhangi bir acentede yapılabiliyor. Bu işi de halleden seyyahın, son olarak Türkiye ve Otomobil Kurumu (T.T.O.K.) bürolarına gitmesi şart. Diğer yandan sigorta, bu bürolarda da yaptırılabiliyor. Yurt dışına aracıyla çıkmak isteyen kişi, T.T.O.K.'dan, Gümrüklerden Geçiş Karnesi, Uluslararası Sürücü Ehliyeti ve ticari araçlar için Uluslararası Taşıt Belgesi'ni temin edebiliyor. Bu evrakları almak içinse ehliyet, ruhsat ve sigorta poliçesiyle müracaat etmek gerekiyor.

Sürücülerin Turing'den belgelerini teslim almaları bir saat bile sürmüyor. Belgelerin toplam maliyeti ise gidilecek kıta, araç türü ve karnedeki yaprak sayısına göre farklılık gösteriyor. Diğer yandan, üç yıl öncesine kadar bu belgeleri temin etmek zorunluydu. Şimdilerdeyse bu belgelerin ehemmiyeti, kıtalara göre farklılık gösteriyor. Örneğin Avrupa'ya çıkışlarda, uluslararası ehliyet şart koşulurken, gümrük geçiş karnesi konusunda sıkıntı çıkartılmıyor.

Asya tarafında ise durum tam tersi. Ancak karşılaşılabilecek herhangi bir sorunda, bu belgelerin oldukça faydası oluyor. Problem dahilinde olsun olmasın, yetkililer ve kurumlarla daha rahat iletişim kurulabiliyor. Çünkü bunlar evrensel nitelik taşıyor. Her ülkenin kendine ait bir Turing kulübü bulunuyor. Uluslararası antlaşmalar sonucu, bu belgelere sahip olan araç, herhangi bir ülkeye girdiği anda, o ülkenin Turing kulübünün de himayesi altına girmiş sayılıyor. Bu kulüpler, kendi topraklarına giren yabancı plakalı araçların çıkışını garanti ediyor. Kaza anında da kredi açabiliyor. Bu da, uluslararası bir garanti zincirini oluşturuyor. Dolayısıyla, bahsedilen belgelere sahip olan sürücü, yabancı ülkedeki yetkililer ve kuruluşlarla olan işlerini daha hızlı hallediyor.

Bununla birlikte belge çeşitliliği, genel olarak aynı olsa da, ülkeden ülkeye fark edebiliyor. Özellikle Asya ve Orta Doğu'daki bazı ülkelerde, çeşitli nedenlerden ötürü, aracın ülkeden çıkışı garanti edilemiyor. Dolayısıyla buradan oraya gidecek araçlardan nakit ya da mektup ile teminat isteniyor. Aracın geri gelmesi halinde, sürücüye parası iade ediliyor.Teminat istenen ülkeler ise Mısır, Hindistan, Pakistan ve Libya.

Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu'nun ülkenin çeşitli yerlerinde 20 adet bürosu bulunuyor. Bu bürolar, Ankara, Antalya, Gaziantep, İzmir, Mersin, Samsun ve Zonguldak ile Cilvegözü, Dereköy, Dilucu, Esendere, Gürbulak, Habur, Hamzabeyli, İpsala, Kapıkule, Sarp, Taşucu ve Öncüpınar sınır ve gümrük kapılarında yer alıyor. Yurt dışında da kafası rahat hareket etmek isteyenlerin bu bürolara uğraması gerekiyor. Bir de pasaportunu çabuk tüketenler… Bu belgeler sayesinde pasaport yaprakları daha az kullanılıyor.

kalan karakter 2000

KADİR KADİR

94 model skoda favoritle arabistana gidebilirmiyi arabam bakımlı saygılar

Aynı Görüşte misiniz?
evet1
hayır0
cevapla 01.09.2015 16:45
Aydın Aydın

Geçtiğimiz yaz TR plakalı hususi aracımla avrupa turuna çıktım. Maslaktaki Turing Otomobil Kurumundan 1 aylık Yeşil Sigorta yaptırıdım (85 euro civarıydı). Bir de uluslararası ehliyet çıkardım (450 TL civarı). Uluslararsı ehliyeti hiçbir gümrükte veya yolda sormadılar. Ancak yeşil sigortayı hemen hemen her gümrükte sordular. Uluslararası ehliyeti yunanistan da sorduklarını biliyorum. Gittiğim güzergahta yunanistan olmadığı için soran ülke de olmadı. Güzergahım giderken bulgaristan, sırbistan, macaristan, avusturya, almanya, fransa şeklindeydi. Dönüşte ise almanya, avusturya, slovenya, hırvatistan, sırbistan, bulgaristan şeklindeydi. Yeşil pasaportumuz vardı, vize sorunumuz olmadı. Benzinli golf tsi ile git gel 600 euro luk yakıt harcadım. Toplam 100 euro civarında da otoban yol parası ödedim. Son olarak: eğer kaskonuz varsa yurtdışını da kapsayacak şekilde genişletmenizi tavsiye ederim, 40-50 TL civarında bir ücretle hallediyorsunuz. İsteğe bağlı tabi.

Aynı Görüşte misiniz?
evet11
hayır1
cevapla 11.04.2015 19:16
Joker Ayhan Joker Ayhan

Benim sorum en düşük model kaç olabilir araçla çikabilmek . mesela almanyadan TR'ye gelmek 2006 model olmali daha düşük olursa izin verilmiyor. TR'den almanyaya kaç model olmali???

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 09.04.2015 00:52
Ali atak Ali atak

TR plakalı arabam var yurt dışına çıkmam icin ne gibi evrek lazım Aynı zamanda fıransada çalıştım ve emekliyim ve aynı zamanda cifte vatandaşım ehliyetim var pasaportum var ve vasta kendi üzerime Kayıtlı sigortasında yaptırıyorum daha fazla bir evrak varmı saygılar????

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır0
cevapla 30.03.2015 16:57
aydinucar aydinucar

Minibus aracimla yurt disina
cikabilirmiyim

Aynı Görüşte misiniz?
evet10
hayır2
cevapla 28.11.2014 15:40

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.