ARKADAŞINA GÖNDER
Ford'un Dizel Merkezi
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

PİYASA

Ford'un Dizel Merkezi

15.02.2013 Cuma
FORD'UN DİZEL MERKEZİ

Ford Otosan'ın Kocaeli fabrikası dizelle ilgili Ford'un tek merkezi haline geldi.

'un motor geliştirme çalışmaları, 'ın Gebze'deki Ar-Ge Merkezi'nde yapılıyor. Ford'un Kocaeli fabrikasının dizel üssü olmasıyla ilgili AA muhabirine yaptığı açıklamada Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, Ford Otosan'ın otomotiv sektöründeki geleceğini garanti altına almak için 2007 yılında ciddi bir operasyon yaparak Ar-Ge Merkezi açtığını hatırlattı. 240 genç mühendisin görev yaptığı Gebze'de ki TÜBİTAK MAM içindeki merkezde ve de Otosan'da toplamda 2 bin 400 civarında mühendis çalışıyor. Yenigün, Ford Otosan'nın dünyada dizelle ilgili tek merkez olmasının hem Ford Otosan'a hem de Türkiye'ye çok büyük faydasının olduğunu belirtti. Yenigün, " Önümüzdeki dönem projeleri de Ford Otosan ve Türkiye açısından büyük projeler. Bunu kullandığımız araçlara ya da yeni nesil araçlara yeni teknolojiler üretmek olduğu kadar, mevcut teknolojilerin de yeni nesillerini üretmek üzere yapıyoruz" diye konuştu. Yenigün, lüks lerde olan bir çok teknik özelliğin yeni üretilen ticari araçlarda da kullanıcılara sunmaya başladığını belirterek, "Bu türünde bir ilk. Aynı zamanda yeni çıkarttığımız Ford Tourneo, Transit Custom, bağımsız araç güvenlik kuruluşu Euro NCAP'ten en yüksek güvenlik not olan 5 yıldıza layık görülen sınıfındaki ilk araç oldu. Teknoloji ve güvenlikte mükemmel araçlar üretmek için, bir mükemmeliyet merkezi olan Ar-Ge'nizi kuvvetli tutmanız gerekiyor. Otosan da bu strateji çerçevesinde çalışmalarını sürdürüyor" dedi. Elektirikli otomobil hakkında da konuşan Yenigün, "Ford'un genel konsepti olarak elektirikli ve elektirikli hibrit otomobilimizi, son dönemde de 'plug-in hibrit' denilen hibrit ama aynı zamanda fişe de takılanabilen, şarj edilebilen bir araç olmak üzere 3 değişik konseptte aracımız var. Bu araçların sadece elektirikli olanlarının şu anda piyasada tutunmaları çok kısıtlı. Önümüzdeki 10 yıllık projeksiyonda da bu oranın yüzde 5-10 mertebesine çıkması planlanıyor. Bu bile fazlasıyla iyimser bir tahmin. Diğer teknoloji olan şarj edilebilir hibrit araçlarda ise ciddi bir gelişme var. Hem şehir içinde kendi akülerinden kullanarak elektrik motoruyla gidiyor, şehir dışında ise içten yanmalı motorlar devreye giriyor, aynı zamanda şarj edebiliyorsunuz. Bu teknolojilerin hepsi var, önümüzdeki dönemde daha çok bu noktada kuvvetleneceğini düşünüyorum." dedi.

kalan karakter 2000

piyasanın nabzı piyasanın nabzı

eski transitleri çok arayacağız. bu modeller iş yapmaz türkiyede, hiç piyasada görmedim zate. piyasayı wolsvagen ve mersedese kaptırdılar. karadenizde mercedese döndü. kalıpların hepsi çin malı olduğundan insanlarımız bu aracı almıyor. yansanayisini azaltığı için insanlar antıpatı bakıyor bu araca.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır3
cevapla 19.02.2013 11:37

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN