ARKADAŞINA GÖNDER
1.6 Litre Olmadan Olmuyor
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

PİYASA

1.6 Litre Olmadan Olmuyor

26.06.2013 Çarşamba
1.6 LİTRE OLMADAN OLMUYOR

Belki bir Avrupalı tüketici için çok şey ifade etmiyor fakat, Türkiye’de 1.6 lt ve altındaki hacimdeki motorlar için adeta akan sular duruyor. Yeni motorlar, siparişler, bekleme sıraları hep bu 1.6 lt motor ve yüksek ÖTV diliminden sıyrılmak için.

Bundan çok değil 10-15 yıl öncesini düşünün. almak isteyen tüketiciler ki genellikle erkek egemen bir kitleydi, daha çok keyifli sürüş, güçlü ve uzun ömürlü motor gibi kriterlerle tercihlerini yapıyordu. Tabii her şeyde olduğu gibi devir ve teknoloji çok hızlı değişti. Bir dönem dijital göstergeler, 4 cam otomatikler, 5 vitesi bagaj kapağına yazacak kadar gururla taşıyan otomobiller gitti. Yerine yakıtı adeta koklayan, internete giren, bir değil çift debriyaja sahip otomobiller geldi. Caddelerde en az erkek kullanıcılar kadar kadınları da görmek otomobil sahip olmanın erkek tekelinden çoktan çıktığına işaret. Zaten satın alma konusunda kadınların erkeklerden çok daha etkin olduğu kabul edilen bir gerçek
Gelelim yakıtı koklayan otomobillere. Türkiye'nin malum vergi sistemiyle 1.6 lt otomobiller parlamaya devam ediyor. Çünkü satın alırken en düşük ÖTV dilimine denk gelen 1.6 lt ve altındaki motor hacmi otomobiller. Örnek vermek gerekirse 2007 yılının Temmuz ayında 1.6 lt ve altı otomobillerin toplam pazardaki payı yüzde 78'iken, bu oran 2008 Temmuz'da yüzde 80'e çıktı. O dönemde 1.6 lt ve altına alınan ÖTV vergisi yüzde 37 iken, 1.6-2.0 lt arasına da yüzde 60 alınıyordu. Yine 2007 yılında 1.600-2.000 cc arasında satılan otomobillerin payı yüzde 18'di. Aradan geçen birkaç yılın ardından ÖTV sistemindeki değişimle birlikte 1.600cc ve altı motor hacimli otomobiller için yüzde 40'a yükselen vergi adete 1.6 lt'lik motorları "tekel" haline getirdi. 2012 yılında 1600cc altındaki otomobil satışlarında yüzde 2,9 azalış olurken, 1600-2000cc aralığında motor hacmine sahip otomobil satışlarında yüzde 31,6 düşüş ve ve 2000cc üstü otomobillerde de yüzde 51,3 daralma vardı. Yani Türk tüketicisi 1.6'ya bir nevi mahkum oldu. Tarih 2012'in Aralık ayını gösterdiğinde 1.6 lt ve altındaki motor hacmine sahip otomobillerin satışı yüzde 92.6 ile işin yönünü gösteriyordu. Yani markalara adeta "1.6 lt satın yoksa otomobil satmak hayal" uyarısıydı bu. 2.0 lt ve üzerinde yani yüzde 130 vergi ile otomobil sahibi olanların sayısı da 2011'deki (11.054) rakamın yarısına (5.385) geriledi. Yani Türkiye'de 2012 yılında Amerikalılar için su motoru kıvamındaki 2.0 lt ve üzeri otomobillerin toplama oranı yüzde 1'e kadar geriledi.

Markalar Ne Yaptı?
Tabii ki otomotiv sektörü de müşteri beklentilerini ve sektörün yönelimini hızlıca kavradı. Öncelikle ana markalara yoğun baskıyla 1.6 lt ve altı motor üretin çağrısında bulunuldu. Bazı markalarsa 1999 cc ile SUV pazarından olmamak için bu yönde çağrıda bulundular. 2.2 lt'lik dizelleri ancak bayi sahipleri ve devlet erkanı kullanır oldu. Bu nedenle markalar 2.0 lt ve altına dünden razı geldiler. 1.6 ve üzerindeyse durum iyice dramatik oldu. Mesela Nissan Juke DIG-T modeli 18 cc'lik hacim farkından yüksek ÖTV'ye takılırken, Kia'nın Optima'sı 1.7 dizel ile fiyat listelerini süslüyordu. 1.8 lt motorlar ise artık mazide kaldı. Türkiye'de iyi satış yapan markalara uygun motor seçenekleri sunan ana merkezler Türkiye'ye yolladıkları 1.6 motorlu otomobil satışlarını görünce bu işin ciddiyeti arttı. VW gibi şanslı bir marka da başarılı ürün-motor gamıyla Türkiye'nin zirvesine oturdu. BMW 1.6 lt'yi önce 1 Serisi'nde kullanırken, 3 Serisi işi taçlandırdı. BMW X1'e bile 1.6 lt koydu. Orta ve üst sınıfta 2.0 lt'lik dizellerle iyi satış rakamları yakaladı. Audi sedan karoserde bu hacimde motor bulamamanın sıkıntısını çekerken gözler A3 Sedan'a çevrildi. Mercedes-Benz de bu ayrımı erken fark eden markaların başındaydı ve C Serisi Sedan ile kendi rekorunu kırdı. Ardından A, B, C Coupe gibi versiyonlarla satışlarını yükselten marka yeni E Serisi'ne de 1.6 lt turbo benzinli ünite koyarak adeta rakiplerine gözdağı verdi. Bir dönemin güçlü markalarından Mazda'nın son yıllarda Türkiye'de satış yapamamasının en büyük nedeni yeni modellerindeki 1.6 lt motor eksikliği. Bakalım ülkemizdeki bu 1.6 oyununda kimler kazanacak kimler kaybedecek?
Volkan Demirkuşak

Özellikle C Serisi Sedan ile rakiplerine oranla elini güçlendiren Stuttgartlı üretici Mercedes-Benz, E Serisi'ni de 1.6 ile donatarak rakiplerine iyice gözdağı verirken,eskiden bu yana 1.6 lt'lik motoru bünyesinde barındıran BMW, 1 Serisi'nin ardından 3 Serisi'nde de turbo destekli motorla satışlarını arttırdı. BMW'nin son 1.6 hamlesi X1 olurken, Audi'de A1 ve A3 haricinde 1.6 lt motorun olmaması işleri zorlaştırırken A3 Sedan ile Alman marka Türkiye'deki satışlarını katlamayı ve pazar payını arttırmayı hedefliyor.

kalan karakter 2000

AHMET ÖNDER AHMET ÖNDER

MERHABALAR OTOHABERİN SIKI TAKİPÇİLERİNDENİM. ÖNCELİKLE KALİTELİ YAYININIZ DOĞRU BİLGİLER VE CİDDİ ARAŞTIRMALAR İÇİN TEŞEKKÜRLER. DERGİNİZİN 25, SAYISINDA 1,6 E SERİSİNDE ŞOK FİYAT YAZDINIZ AÇIKÇASI TAM ANLAYAMADIM. AMA YORUMUMU SÖYLEYİM GERÇEKTEN ŞOK ÇÜNKÜ SİZDE SANIRIM BEKLENENİN ÇOK ÜSTÜNDE BULMUŞ OLMALISINIZ. HAFIZAM BENİ YANILTMIYORSA ALMANYADA VERGİ OLARAK % 23 KDV VAR 2 LİTRE MOTORLU OTOMATİK 42,000 € LARDA SATILIYOR BİZ 1,6 LİTREYİ AYNI FİYATA ELE ALALIM YÜZDE 23 DÜŞELİM 32 BİN € : TÜRKİYEYE GELDİ ORTALAMA 13,000 € ÖTV ETTİ 43 %18 KDV 50BİN € LARDA BU DA BOL BOL HESAPLA BU DA MAKSİMUM 125 LERDE Kİ BU MOTORU E SERİSİNE KOYARKEN BİRAZ DAHA GÜÇLENDİRİP ÜZERİNE ÇALIŞMALARINI BEKLERDİM. 2 LİTRE İLE ARALARINDAKİ FARK 30 BİM TL 55 HP DAHA GÜÇLÜ BU FARK DEĞER E HANİ VERGİ AVANTAJIMIZ. MALESEF TÜRKİYE PREMİUM SINIZ İTHALATÇI FİRMALARI BMW DE AUDİ DE BÜTÜN PREMİUMLAR SADECE BELLİ BİR ZÜMREYE HİTAP ETME PEŞİNDELER. DİŞ HEKİMİ AHMET SAYGILAR..

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır1
cevapla 04.07.2013 11:45
Erzurumlu Karekin Erzurumlu Karekin

1.6 motor her zaman Anadolu insanı için öncelikli tercih olmuştur.yüksek vergi ödemekten kurtulmak vede daha güçlü motor olması sebebi ile.Fakat motor teknolojisi ve gelişmiş motorların yüksek güç üretimi arttıkça 1.6 motor artık 2.0 motor seviyesinde görülüyor insanımız tarafından ,birde üstüne 1.1,1.2,1.3 gibi yüksek performanslı küçük motorlar artık ideal vede hesaplı motor cc leri olarak yerlerini aldı.yani kısacası 1.6 artık küçük motor değil bugün toplumun çoğu standart vede ideal olan 1.4 motoru biniyor vede 1.6 arabam olsun diye can atıyor.eskiden düşük kalitesiz böğüren motorlar vede ucuz benzin ve mazot zamanlarında 1.6 en düşük motor olduğu için 2.0,2.5,3.0 ve üzeri motorlar istenilirdi.ama halen daha bazı sevdiğim vede hürmet ettiğim markalar gereksiz yüksek hacimli motorlar üretiyor "örnek Mercedes E350" haksızmıyım.

Aynı Görüşte misiniz?
evet19
hayır2
cevapla 27.06.2013 14:20
volkan volkan

bmw dahi X5 için artık 2,0 lt lik bi motorla ülkemize gelecek

Aynı Görüşte misiniz?
evet9
hayır4
cevapla 26.06.2013 22:57

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN