ARKADAŞINA GÖNDER
İşte İstanbul'daki Hız Koridorları
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

PİYASA

İşte İstanbul'daki Hız Koridorları

19.08.2013 Pazartesi
İŞTE İSTANBUL'DAKİ HIZ KORİDORLARI

Yaklaşık 6 yıl önce ( 2007) ilk olarak kırmızı ışık ve emniyet şeridi ihlallerini azaltmak için devreye sokulan Elektronik Denetleme Sistemleri (EDS), özellikle İstanbul’da uyanık sürücülerin korkulu rüyası haline geldi.

sistemine fazlasıyla alıştık. EDS'nin ardından "Hız Koridoru" da hayatımıza girdi. Son olarak hız koridoru sistemi İstanbul'da Ataköy sahilyolu, Bağdat Caddesi, Sarıyer Çayırbaşı, Kağıthane ve Dolmabahçe tünellerinde faaliyete geçirildi. E-5 üzerinde de denetimlerine devam eden sistem, iki nokta arasındaki hız ortalamasını ölçerek, hız limitlerine uymayan sürücülere ceza uygulanmasını sağlıyor. Sistem ortalama hızı ölçtüğü için, ı görünce hız kesme yöntemi de işe yaramıyor. Sistem, maksimum hız limiti 70 km olacak şekilde değişik hızlarda kontrol sağlıyor. Belirtilen hız limitlerini ne kadar geçerse sürücünün cezası o oranda artıyor. Hız limiti 50 km verildiğinde; 55-65 km/s arası 154 TL, 65 km/s'yi geçerse 319 TL, hız limiti 70 km/s olarak belirtildiğinde ise 78-91 km/s arası 154 TL, 91 km/s'yi geçerse 319 TL ceza kesiliyor. EDS sisteminin İstanbul'da devreye sokulduğu 2007 senesinde, kırmızı ışık ve emniyet şeridi ihlali yapan 70.306 kişiye ceza kesildi, yine aynı senede ceza kesilen sürücülerden 5.342.464 TL tahsil edildi. 2009 senesinde 362.614 sürücüye ceza kesilirken, hız ihlali cezalarının eklendiği 2010 senesinde 418.298 sürücü ceza. Son olarak 2011 yılında da park ihlallerini yakalayan denetleme sistemi devreye sokuldu. Şu an İstanbul'da, 120 kırmızı ışık, 22 emniyet şeridi, 15 tramvay yolunda, 13 hız koridoru, 4 park yasağı, 2 ters yön ve 23 adet şerit ihlali kamerası olmak üzere toplam 184 noktada faal olarak elektronik denetim yapılıyor. Gelecek günlerde de 116 adet daha sistemin devreye sokulması planlanıyor.
Peki bu kadar yatırım yapılan bu sistemler trafik kazalarını önlemede ne kadar etkili? Bu sorunun cevabını size rakamları vererek vermeye çalışacağız. İstanbul'da 2010 senesinin sonunda 195 adet ölümlü kaza meydana geldi, 2011 yılı sonunda bu rakam yüzde 9 azalarak 177 kişiye adete düştü. Kazalardan yaralı olarak kurtulan sayısı yine aynı yıllar arasında yüzde 21 artış gösterirken, sadece maddi hasarla atlatılan kazalarda da yüzde 8 gibi bir artış söz konusu.
EDS sisteminin yararları ya da zararları tartışılmaya devam ediyor. Özellikle hız koridoru sisteminin, hız limitlerini çok düşük bulan sürücüler bu düşük hızların kazalara daha fazla davetiye çıkardığını savunuyorlar. Sistem tartışılmaya devam ederken, yetkililer bu denetimleri daha da sıklaştırmakta kararlı gözüküyor.
Yazı: Özerk Ihlamur

EMNİYET ŞERİDİ İHLALLERİ
Emniyet şeridi ülkemizde ne yazık ki hala trafikten kaçma şeridi olarak algılanmaya devam ediyor. Emniyet şeridinin gereksiz kullanımı trafik açısından da tehlikeli durumlar yaratabiliyor. İstanbul'da ilk kurulan Elektronik Denetleme Sistemleri'nden biri olan Emniyet şeridi ihlalini denetleyen kameralar, şerid ihlalini ciddi oranda azaltmışa benziyor. 2010 yılında 146.546 adet ceza kesilirken, 2012 senesinde bu adet ,95.928 cezaya kadar düştü.

KIRMIZI IŞIK İHLALİ
Medyaya da yansıyan bir çok kazanın sebebi olan kırmızı ışık ihlali, bir çok insanın hayatını kaybetmesine sebep olmaya devam ediyor. İstanbul'da bu ihlalleri azaltmak en fazla denetleme sistemi kırmızı ışık ihlallerini önlemek için kullanılıyor. 120 adet kırmızı ışık ihlal kamerasıyla, bu oldukça tehlikeli kural ihlalinin önüne geçilmeye çalışılıyor.


İstanbul trafiğini keşmekeş içine sokan, sıklıkla yapılan bir diğer ihlal de yasak park ihlali. Bu sorunu engellemek için 2011 senesinde devreye sokulan EDS'ler hala çok yetersiz. İstanbul'da toplam 4 adet olan bu sistem, şu ana kadar 3.408 adet ceza kesti. Klasik yöntemimiz olan araç çekme ise, trafiği açan mı yoksa daha da kilitleyen bir uygulama mı, tartışmaya açık!


Hız limitini yüzde 10 aştığınızda 154 TL ceza ödemeniz gerekirken, bir sonraki aşamadaki ceza 319 TL.


Sistem, sadece ceza kesilmesi için değil aynı zamanda trafik yoğunluğunun daha önceden tespit edilmesi için de kullanılıyor.


E-5'te, her 800 metrede bir bulunan denetim sistemi sayesinde oluşturulan koridorlarda, hız limitini aştığınız her bir bölümden ayrı ayrı ceza kesilmesi işin ciddiyetini arttırıyor.


Kesilen trafik cezaları, Maliye Bakanlığı tarafından Çocuk Esirgeme Kurumu başta olmak üzere çeşitli hayır kurumlarına bağışlanıyor.

kalan karakter 2000

Gürkan Gürkan

Trafikte kazalara sebeb olanlar makas atanlar, kin güderek takip edip öne kıranlar, hızlı gidilmesi gereken yerde yavaş giderek engel olanlar, çılgın kamyon şoförleri. Peki bu söylediklerim hızlı mı gidiyor, yoksa tehlikeli araç mı kullanıyor? Bu aletlere bu kadar para yatıracağınıza seyir polislerini arttırın. Dünyanın hiçbir yerinde ortalama hız üzerinden ceza falan kesilmez. Bu anlayış daha çok kaza getirir. Kaliteli bir araç sahibiyim ve uzun yolda 120km hızla seyir ederken 15-20 dk sonra uyku bastırmaya başlıyor. Arabayı 140-150 limitlerinde kullandığımda ise seyir boyunca gayet uyanık vaziyette oluyorum. Acaba ben 120 ile giderken mi "hata" yaparak kaza yapma ihtimaline sahibim, 150 ile giderken mi? Biraz akıl kullansa bu işi planlayanlar çözümü bulurlar. Adamlar Almanya'da seyir polisi işinin dizisini bile yapmışlar, bir de Türk şoför filmin ana kahramanı...

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır2
cevapla 04.11.2013 02:52
erhan erhan

3 şerit varsa 70/ 90/ 120 olmalıydı trafik rahatlardı .70 le gidilen yol her zaman tıkanır .hangi koca kafanın eseri bu arkadaş bi mühendisin yapacağına inanmıyorum.yol var gidiş yok mantığı.bence yola para harcamayın gerekli değil demekki.elalem aya gidiyor biz topkapı ya beylik düzüne aynı zamanda gidiyoruz nerdeyse .dünyada bir ilk olsa gerek .yazık yazık milletin yaşadığı işkenceye yapılan o masraflara .verdiğimiz vergilerle ceza kesme makinasını da bizden tahsil ediyorlar.trafik rahatladımı. YAKINDA daha ne uygulamalar gelir ALLAH bilir .sizde bu kafa bizdede bu enayilik varken daha çok çekeriz biz.

Aynı Görüşte misiniz?
evet13
hayır2
cevapla 21.08.2013 13:45
erhan erhan

siz hiç 3 şerit ve arıza şeridi olan bir yolda dünyada gördünüzmü ki her şerit hızı 70 olan maşallah trafik sayelerinde dahada kötü hale geldi .bu kazaları azaltmak için değil milleti soymak ve trafik eziyeti yaşatmak için bilinçli hazırlanıp sunulan ve mecburen yedirilen bi uygulamadır Şiddetle KINIYORUM .Çok biliyorlar ama trafik hızlandırılması gerekirken aksine yavaşlatma için can atıyorlar .yol yaptık ama üstünde gezmek seyretmek yasak diyorsunuz .yapılan yolları avm yapın olsun bitsin.arkandan sağından solundan gelenler zaten müsade etmiyorlar 70 le gidilmesine insa n kendini aptal zannediyor herkes 90 la 110 giderken yeter milleti soymayı bırakın yoksa millet sizi bırakacak .altında paspas yapacak.insalara enayi gözüyle bakıyorsunuz..türk şöförler dünyada isim yapmıştır .araç sigortaları için hiç tık yok. vatandaşın menfatine bi yasa çıkarın da şaşıralım ya.....

Aynı Görüşte misiniz?
evet6
hayır2
cevapla 21.08.2013 13:31
isimsiz isimsiz

Berlin sehr ici otobani 3 1 serit hiz limiti 80... hemen hemen her avrupa ülkesinde ayni.
TRde avrupa standartlarini uyguluyor...

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır4
cevapla 26.08.2013 21:16
Hasan Ali Hasan Ali

Arkadaşlar saçma olan olay 1990 model aracın hız sınırı ile 2013 model aracın hız sınırı aynı olmamalı Şahin'de otobanda 120 mercedes e350 de 120 saçmalık valla....

Aynı Görüşte misiniz?
evet4
hayır9
cevapla 20.08.2013 11:47
MASK MASK

Çok kişinin canını yakan bu uygulama gündüz öesai saatlerindeki koşuşturmacada değil, akşam 22'den sabah 5'e kadar ki zamanda uygulanmalıdır..

Aynı Görüşte misiniz?
evet13
hayır2
cevapla 19.08.2013 17:52

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BİZE ULAŞIN