ARKADAŞINA GÖNDER
Son Nokta Mı Oluyor?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

PİYASA

Son Nokta Mı Oluyor?

19.12.2013 Perşembe
SON NOKTA MI OLUYOR?

Son dönemdeki zararını kara geçirmek için daha lüks modellere yönelme stratejisini uygulamaya gün saydığı iddia edilen Fiat Grubu’nda, kulislerde Punto’nun üretiminin sonlandırılması konuşulurken, küçük sınıfın gedikli modelinin takipçisi 500 uzantılı bir ada sahip olabilir.

Alfa Romeo, Lancia, Ferrari ve Maserati gibi markaların sahibi olan Grubu aynı zamanda Chrysler birleşmesiyle de son dönemlerde adından sıkça söz ettirmişti. Yakın gelecek için 9 milyar Euro'luk yeni bir yatırım planından söz edilen grubun odağındaysa halk lerinden lükse bir kayış söz konusu olabilir. Bu iddia Bloomberg'den çıktı.

Haberin en vurucusu noktası Punto (Punto, nokta anlamına geliyor) hakkında. Hayatına "Grande" ve "Evo" gibi uzantılarla devam eden ve son olarak sadece "Punto"da karar kılınan küçük sınıfın gedikli modelinin yerini alacak olan aracın adı 500'ün bir uzantısı olabilir deniliyor. 500 modeliyle karlı bir operasyona imza atan Fiat, nostaljik tasarımlı bu aracın 500C adındaki cabrio ve 500L adındaki MPV/Crossover senteziyle de yönünü yukarıya doğru çevirdi. Öte yandan Kuzey Amerika pazarına 500 ile yeniden giren Fiat, bu gelişimi 500X modeliyle de pekiştirecek. Öyle ki Fiat, 500X'in prototipini 500L lansmanında sergilemekten bile çekinmemişti. Bu bahsettiğimiz araçların platformu, Jeep'in yeni küçük/kompakt SUV'larında da kullanılacak.

Haberin devamında İtalyan tarzı lükse odaklanılacağı söyleniyor. Bu sebeple Alfa Romeo 4C'nin Spider versiyonuyla, üretimi adeta yılan hikayesine dönen potansiyel Amiral Gemisi sedan Giulia'dan da bahsediliyor. İtalya'da üretilip tüm dünyaya ihracatı gerçekleştirilecek olan bu iki model haricinde elbette Maserati Ghibli ve "Mızraklı Marka"nın Levante adını alacak olan SUV gibi araçlar da İtalya'da üretilecek. 500'ün üretimi maliyetlerin daha düşük olduğu Polonya'da devam edecek bu yeni 5 kapılı 500'ün de burada üretileceği tahmin ediliyor. Bir diğer fabrika ise Kragujevac/Sırbistan'da bulunuyor. Bu fabrikadaki ağırlık ise 500L'de.

Fiat için üretim yapan en büyük üretim tesislerinden biri olan Bursa'daki Tofaş fabrikasının da bu değişimde payı büyük olacak. Yeni bir sedan için çalışmaların sürdüğü Tofaş fabrikasında, hal-i hazırda Linea, Doblo ve Fiorino üretimi gerçekleşirken, Opel Combo, Citroen Nemo ve Peugeot Bipper de bizde üretiliyor. Bu araçlara yakın zamanda Ram yani daha bilindik adıyla akrabası Dodge da eklenecek.

Yazı: Birkan Demir Çalışkan


159 ve 166'nın yerine geliştirilen Giulia, markanın Amiral Gemisi olacak.


4C Spider'ın karbon-fiber karoseri, coupe kardeşinden farklı olacak.


Fiat 500X, küçük ve kompakt Jeep modellerine de evsahipliği yapacakken, 2014'te yıllarda olması planlanıyor.


Punto Tarihçesi

1993: Uno'nun yerine geldi.


1999'da ikinci nesil, 2003'te makyaj gördü.


2005 ise Grande zamanı idi.

kalan karakter 2000

can can

punto üretimden kalkarsa Fiat hayatının hatalarına bir yenisini daha eklemiş olur.bunu biz kullanıcılar bilirken neden CEO lar görmemekte ısrar ediyor çözebilmiş değilim.rakiplerine baktığımız zaman wv,opel,toyota gibi markaların aynı sınıfta ürettiği araçları makyajlayıp,yenileyip,güçlendirip piyasaya sürdüğünü görüyoruz.insanlar Fiat markasına işte bu yüzden güvenmiyor.yoksa her araçta problem olabilir ama Fiat ta olan yönetimsel hatalar.Türkiye ye giren ilk Avrupa araç üreticilerinden birisi ama pazara baktığında herkes Fiat alırken önünü görememekten şikayetçi.neyse uzatmaya gerek yok.Fiat,zamanında tempra,tipo gibi modellere yaptığını Punto ya da yapacak ve ben ve benim gibiler katiyen Fiat ın önünden dahi geçmeyeceğiz.bu da bir gerçek kimse 60 bin Tl 500L ye vermez kardeşim.A3 al,C180 al ne işin var Fiat la o saatten sonra

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır2
cevapla 16.01.2014 19:07
Fatih ÇULHA Fatih ÇULHA

Diğer Puntolar bir yana dursun Grande üretimden kalkarsa TR pazarı için FİAT adına kötü olur. Sınıfında en düşük rüzgar sürtünme oranlarına sahipken 75bg lik dizel motoruyla da ekonomi sunan araç hem küçük ailelere hemde genç bekar (kız erkek) arkadaşlara hitab eden bir araç. Peugeout un 208 atağından sonra araç makyaj yerine yeniliğe gitmeli. Özellikle multimedia ve yol sesi üzerine çalışmalar yapılmalı. Fiat 500 e gelince. Grande kullanıcılarının ihtiyaçlarına hitap edeceğini sanmıyorum. Grandesini kırmızı alan kız arabası , 5cm yay takan genç erkek arabası , fabrikasyon kullanan minik ailesi için kullanabiliyor. Ancak 500'den ancak kız arabası olur. 500 L ise ne kadar büyük hacimli gözükürse gözüksün iç hacim ve bagaj litre kapasitesine bakarsanız bence tercihiniz yine grande olur. Ayrıca sürtünme oranları daha fazla.

Aynı Görüşte misiniz?
evet9
hayır4
cevapla 19.12.2013 23:00

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.