ARKADAŞINA GÖNDER
Üretimi Durduruldu
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

PİYASA

Üretimi Durduruldu

28.01.2014 Salı
ÜRETİMİ DURDURULDU

Elektrikli otomobillere 4 milyar euro yatırım yapacağını açıklayan Renault, Türkiye’de üretilen ilk elektrikli otomobili Fluence Z.E.’nin üretimini durdurmaya karar verdi.

Vatan Gazetesi'nden Mete Tansu'nun haberine göre , 'nun yeni stratejisi doğrultusunda 2010 yılında Oyak Renault'nun Bursa tesisindeki bantlardan inmeye başlayan Fluence Z.E.'nin üretimi 2013'ün sonunda sessiz sedasız sona erdi.Türkiye'de üretilen ilk elektrikli aracın macerası 3 yıl sürdü. Renault'nun bu kararı almasında elektrikli araçlara beklenen talebin gelmemesi etkiliydi.Oyak Renult'ya en büyük sipariş İsrail'den gelmişti.Oyak Renault, İsrailli şirket Better Place'yle yaptığı anlaşmaya bağlı olarak İsrail ve Danimarka'ya 5 yılda 100 bin adet elektrikli Fluence ihraç edecekti. Ancak tahminler tutmadı, Avrupa ülkelerinden elektrikli Fluence'a istenilen sayıda sipariş gelmedi.

Türkiye'de 215 adet satıldı

Türk halkının 2012 yılının ortasında tanıştığı ve '10 liralık elektrikle Ankara'ya gitmeyi' planladığı Fluence Z.E.'den bugüne kadar 215 adet satıldı Bunda, elektrikli araçlar için altyapı sorununun çözülememesi yani yeterince şarj istasyonunun kurulamaması en büyük sıkıntı oldu.

kalan karakter 2000

Tolga 1.6 D Tolga 1.6 D

Arabaya dünyanın parasını vermekle kalmayıp bide sahip olduğunu sandığın arabaya Astronomik kira ödenirse olacağı budur

Aynı Görüşte misiniz?
evet15
hayır1
cevapla 29.01.2014 22:51
metin metin

Bu toplumda ev kültürü yok insanlar apartmanlarda yaşıyor. Şarj istasyonu değil doğru düzgün park yeri bulunmuyor. İnsanca yaşanabilir mekanlar olmadı mı bu tür özel araçlara alt yapı çıkarmak çok daha zor..

Aynı Görüşte misiniz?
evet9
hayır0
cevapla 29.01.2014 18:20
tokay ceritoğlu tokay ceritoğlu

yanlış hesap bağdattan dönmüş,siz lokomotifi yola çıkarın istim arkadan gelir mantığı burada tutmaz,türkiye sadece çayyolu,etiler,kordonboyu değil,alt yapı yok,şarj istasyonları kaç adet,maliyet nedir belli değil,elbette tökezleyecekti,ama mademki ihracaat yapılıyordu ,dışa dönük üretim devam ederdi,belki onlarda alt yapı sorunlarını çözemediler,yazık olmuş üretim ve ihracaat kaybına.

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır0
cevapla 29.01.2014 15:48
oto sever oto sever

yazık oldu gerçekten. türkiye gibi petrol ithalatçısı olan bir ülke için çok iyi bir fırsattı.

Aynı Görüşte misiniz?
evet7
hayır7
cevapla 28.01.2014 19:59
orhan orhan

ev kirasi öder gibi batarya kirasi istelerse ustelik auro olarak tabiki satmaz.arabayi aliyosun sana bataryayi vermiyo yilda kac kilometre yapiyosan o kilometre uzerinden Renault ile sözleşme yapıyorsun her ay kira oduyorsun ve heryil sözleşme yenileniyo yani muhtac kaliyorsun adamlara o kadar para verip

Aynı Görüşte misiniz?
evet20
hayır1
cevapla 28.01.2014 18:35

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.