ARKADAŞINA GÖNDER
Renault Hatadan Dönüyor mu?
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

PİYASA

Renault Hatadan Dönüyor mu?

22.09.2014 Pazartesi
RENAULT HATADAN DÖNÜYOR MU?

Volkan Demirkuşak'ın bu haftaki köşe yazısı.

Türkiye'de üretilen ve satılan Fluence Z.E.'nin kısa süren öyküsünün ardından elektrikli sempatik Twizy ülkeye adımını attı. Özellikle yurtdışına çok çıkanların fazlasıyla gördüğü o minik, şehirli ve elektrikli otomobiller Türkiye'ye geliyordu. İngiltere'de 6.895 Sterlin, Fransa'da 8-9.000 Euro bandında satılan Twizy, Türkiye'ye "pili içinde" 14.400 Euro gibi oldukça yüksek bir fiyata geldi. Yaklaşık 40.000 TL'ye bir heyecanı satın almak yerine A veya B Segmenti ( Clio Joy 1.2 37.650 TL) bir otomobili almak risk almayı sevmeyenler açısından avantajlı gözüktü. Belki şu anda Twizy bu fiyatla dahi Türkiye'deki tüm hedeflerini yakalamış olabilir fakat, pilsiz fiyatla 9-10.000 bandında satılacak bir otomobilden koskoca Renault ne tür bir zarar edebilirdi ki? Araç başına birkaç bin Euro'luk sübvanse belki de sokaklarda şu andakinden çok daha fazla Twizy'nin görülmesine ve dolayısıyla marka kimliğinin, kazanılmayan birkaç bin Euro yerine kat kat değerlenmesi söz konusu olabilirdi. Bana sorarsanız (bu görüşüme katılan Renault yöneticileri tanıyorum) Nişantaşı'nda gezen, Porsche, Ferrari, Lamborghini yerine bir Twizy bu dönemde çok daha fazla ilgi çekerdi. Belki de Twizy ile bambaşka bir imaj yakalanacaktı.

Peki bu konuda Renault ne diyor? Twizy'nin aksine pilsiz bir şekilde normal bir fiyatla Türkiye'ye gelen ve markanın belki de gerçek anlamda en iddialı elektrikli otomobili Zoe'nin lansmanında markanın genel müdürü İbrahim Aybar'a "Twizy'deki fiyat hata mıydı?" diye sordum. Yanıtı; "hayır bu fiyat Fransa'dan alınan bir kararın sonucudur" oldu. Bence yine de Twizy için şans var. Renault'dan bir cevap gelirse de seve seve yayınlarım.

Filo Çok Zahmetli

Türkiye'ye yeni gelen otomobillerden bir diğeri de C4 Cactus. Sanki bir konsepti kullanıyormuşum hissini yaşadım. En son bu hissi Range Rover Evoque'da hissetmiştim. Sokakta bakanların, soranların haddi hesabı yok. Hem iç hem de dış tasarımı da Citroen'in o unutmaya başladığı radikalliğinin tekrar canlandığını gösteriyor. Zaten markaya farklılığını katan da buydu. Lansman sırasında sohbet etme imkanı bulduğum Citroen Genel Müdürü Bahattin Tatoğlu, ilk 8 ayda sattıkları yaklaşık 11.400 araç kadarını son 4 ayda satacaklarını söyledi. Bunda C1 ve C4 Cactus'ün de katkısı olacak. Filo kısmında biraz frene bastıklarını söyleyen Tatoğlu, "filo çok zahmetli, filodaki oranları çok yüksekte tuttuğunuz zaman bireysel müşterinin fikrini olumsuz etkileyebilirsiniz" dedi.

DS Bayileri Olacak

PSA Grubu'nun marka stratejisinin en üst halkasında yer alacak olan DS Avrupa'nın ardından Türkiye'de de marka olarak hizmet etmeye hazırlanıyor. Yine Bayraktar Grubu bünyesinde yapılanmasına başlanan DS'in Citroen ve Peugeot'un üstüne konumlandırılmasıyla marka büyüyecek. PSA Grubu'nun en büyük bayisi olarak yola devam ettiklerini ifade eden Bahattin Tatoğlu," rakamlar çok yüksek olmayacak olsa da DS kendi başına özgün bir marka olacak" dedi.

kalan karakter 2000

Elefuen Elefuen

Elektrikli araç için altyapıdan bahsedilmiş. Altyapıyı güçlendirmek için şehir içi için adam evinde iş yerinde de doldurur. Önemli olan şehirler arası. Bunun içinde en uygun olan yerler OTOGAR ve Otoban üzerindeki dinlenme tesislerinde hızlı şarj alanlarının bulunmasıdır.

Aynı Görüşte misiniz?
evet3
hayır0
cevapla 07.11.2014 00:18
NY NY

Onların görevi bu ülkede Dacia'yı öne çıkarmak. Ben hükümetin yerinde olsam hemen bu fabrikayı işletenlerin işine son vererek, yerlerine dizayndan, üretim ve satış kademelerine kadar Dacia personeli alırım. Ya da bu personeli değiştirmesi koşulu ile fabrikayı kamulaştırıp, kiraya veririm. Neden mi? Bir Dacia dizaynına bakın. Bir de şehirlerarası yollarda, Dacia'ların bizde üretilenlere nasıl nal toplattıklarını görün. Bu iki sebep bile bu söylenenlere kafi gerekçe olur.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır1
cevapla 20.10.2014 13:13
ibrahim ibrahim

Reno tam anlamıyla mirasını yiyor artık sonu yakındır bir kaç yıla kalmaz bu gidişle.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır4
cevapla 09.10.2014 23:19
gürbüz gürbüz

2014 fulans e bile iki tane bağaj amartisörü koyamamışlar.6 mm telle bağaj bağlantılarını birbirine bağlamışlar. YAZIKLAR OLSUN verilen 74.000 TL YE.......

Aynı Görüşte misiniz?
evet12
hayır4
cevapla 08.10.2014 21:56
Kadir Kadir

Bagaj amortisörü yok diyen Gürbüz , Opel astra da da yok..!!!
Bu tamamen o sene de çıkan otomobillerin tasarımları ile ilgili . Tamamen ticaret..

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır0
cevapla 16.10.2014 22:46
ibrahim ibrahim

lineanın kaslısı. gerçi fluans kurban olsun lineaya. linea bile 2 gömlek iyidir fluanstan

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır5
cevapla 09.10.2014 23:55
İbrahim İbrahim

Renault araç çeşitliliğini iyice azalttı, avrupada satılan renaultlar ve farklı motor versiyonları neden getirilmiyor anlamış değiliz.

Aynı Görüşte misiniz?
evet17
hayır0
cevapla 27.09.2014 18:23

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.