ARKADAŞINA GÖNDER
Ehliyette Yeni Düzenleme Kapıda
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

PİYASA

Ehliyette Yeni Düzenleme Kapıda

30.10.2014 Perşembe
EHLİYETTE YENİ DÜZENLEME KAPIDA

Tıpkı Avrupa’da olduğu gibi süreli ehliyet sistemi ve otomatik şanzımana sahip araç kullananlara farklı ehliyet verilmesine ilişkin yasa teklifi meclise sunuldu. Eğer yasa geçerse 9 çeşit ehliyet sınıfı 17’ye çıkacak.

Bundan 2 yıl önce hazırlanan ve otomatik şanzımanlı araç kullananlara ayrı bir ehliyet verilmesine ilişkin teklif o dönem dönemin Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan'a takılmıştı. İki yıl sonra aynı yasa revize edilmiş haliyle tekrar gündeme geldi. Yeni yasaya göre; otomatik şanzımanlı araç kullananlara ayrı ehliyet verilecek. 1997 yılı öncesi ilkokul mezunlarına ehliyet hakkı kazandırılacak. Ayrıca ehliyetler A1, A2, A, B1, B, BE, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, DE, M, F, G ve K sınıfından oluşacak. Yasanın en önemli maddesi ise A1, A2, A, B1, B, BE, F ve G sınıfı sürücü belgelerinin 10 yıl, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D ve DE sınıfı ehliyetler 5 yıl geçerli olacak.

Ehliyet Kursları Konferansta

Antalya'da ehliyet kursları yöneticilerine yasayla ilgili bir toplantı düzenleniyor. Ehliyet kurslarının genel tavrı ise bu taslak konusunda olumlu seyrediyor. Görüştüğümüz kurs yetkililerinin bazıları konuyla ilgili; "Ehliyetlerimiz Avrupa standartlarında olmadığı için yurt dışına çıkanlar araç kullanımlarında sıkıntı yaşıyor. Bazı araçları kullanamıyorlar. Ayrıca 5 ve 10 yılda bir muayene olması, daha önce ehliyetini almış ve bir kaza sonucu yasal olarak araç kullanamayacak durumda olan bir insanın daha önce ehliyetini aldığı için araç kullanabiliyor." diyor.

Sınıfların Çoğaltılması Ne Kadar Doğru?

İleri Sürücülük Teknikleri Uzmanı Ethem Genim'in yorumları şöyle " Sınıfların çoğaltılması ne kadar doğru? Ehliyeti alan kişiler, bu işin ehli olduğu sürece sınıfların çoğaltılmasının bir anlamı yok. Motosiklet ehliyetli için ise bence belirli bir yaşa göre güç sınırı koyulmalı. Örneğin; 17 yaşındaki bir genç 250 cc'den daha güçlü bir motora binmemeli… Burada yaşın pek bir önemi yok. 20 yaşındaki bir motosiklet sürücüsü ilk kez motor alırken 1000 cc tercih ediyor ve ne yazık ki hayatını kaybediyor. Stajyer konusuna geldiğimizde ise bence stajyer sürücü işi Avrupa'da çok iyi yapılıyor. Türkiye'de de bu standartta yapılırsa oldukça başarılı olur. Buna rağmen, stajyer sürücülere eşlik edecek yardımcı sürücü de iyi bir eğitim almış olmalı… Tıpkı Avrupa'da olduğu gibi. Ehliyetlerin geçici olması ise bana göre devletin maddi odaklı bir ürünü... Ehliyet kurslarında 250 TL verip ehliyet alınıyor. Olayın en önemli tarafı ehliyet kurslarını kapatmak. İşin sonunda her kapı para ödemeye çıkacak. Böyle bir yasanın alt yapısının da en az yasa kadar iyi planlanması gerekiyor.

Süreli Ehliyet Faydalı

Yasanın içeriğini tam olarak bilmemekle birlikte, günümüzde hayatı boyunca hiç manuel şanzımanlı araç kullanmayanların var olduğu düşünüldüğünde ehliyet sınavlarının daha ideal olacağını söyleyebiliriz. Bence taslağın en önemli noktası, süresiz ehliyetten kurtulmak olacak. Avrupa'da otomobil kullanıp da polis ile herhangi bir temas kuran sürücülerin "bu ehliyet ne zaman bitiyor" sorusuna verdikleri cevabın "bitmiyor" olması durumun özeti niteliğinde. Bu sayede 5-10 yıl içerisinde olası bir sağlık problemi veya başka bir nedenden ötürü araç kullanmayacak duruma gelen sürücülerin de trafikte tehlike yaratma riski azalacak.

Volkan Demirkuşak

kalan karakter 2000

islam karaca islam karaca

ehliyete yeni yasa çıkartıyorsunuzda 25 yaşında ehliyet alan gözü görüyor peki 30 yaşındada ya gözü görmüyorsa düşündünüzmü bunu

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 18.04.2015 22:35
kadir kadir

Süper olur valla! Her 5 yılda bir yeni harçlar, şoförler derneği haraçları ,ehliyet kurslarına da bir kemik atarlar. En kazığından çipli ehliyetler! Ne güzel değil mi? Sağlık raporlarına alınan ücretleri de unutmamak lazım.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 31.10.2014 16:19
çetin çetin

iyi niyetli bi çalışma değil sadece daha fazala para almak istiyorular.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 31.10.2014 13:16
şenay eser şenay eser

para lazım

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 30.10.2014 17:35

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.