ARKADAŞINA GÖNDER
Tofaş Egea, İtalya ve Türkiye Arasında Krize Neden Oldu
İsim Soyisim
E-Posta
Alıcı E-Posta
Mesaj
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
www.otohaber.com.tr

PİYASA

Tofaş Egea, İtalya ve Türkiye Arasında Krize Neden Oldu

07.12.2015 Pazartesi
TOFAŞ EGEA, İTALYA VE TÜRKİYE ARASINDA KRİZE NEDEN OLDU

Tofaş'ın Bursa'da ürettiği Egea, İtalya ve Türkiye arasında krize neden oldu. İki ülke daha fazla otomobil alabilmek için kıran kırana bir mücadeleye başladı.

Toplam 520 milyon dolar yatırımla Bursa'da üretimine başlanan yeni sedan modeli Egea, İtalya ve Türkiye arasında krize neden oldu. İlk olarak Türkiye'de satışa sunulan Egea'nın İtalya'daki satış tarihinin normalden 3 ay erkene çekilmesi krizi tetikledi. Egea'nın Türkiye'de beklentinin üzerinde ilgi görmesi ise tuz biber oldu. Artan talep üzerine üretim planları altüst olan Tofaş, siparişleri karşılamakta zorlandı. İşte bu durum Fiat'ın İtalya ile Türkiye ofisleri arasında kriz çıkardı. İtalyan ve Türk yöneticiler daha fazla otomobil alabilmek için kıran kırana bir mücadeleye başladı. Tofaş CEO'su Cengiz Eroldu, Egea'nın İtalya ile Türkiye arasında tatlı bir rekabete yol açtığını söyledi. Talebi karşılamak için fabrikada üretimi artırmaya çalıştıklarını ifade eden Eroldu, "Bugün fabrikadaki en büyük derdimiz üretim. Şu an Tofaş'ın Bursa'da ürettiği Egea'yı kim alacak mücadelesi veriyoruz. Bir yandan biz iç pazara daha çok araç vermeye çalışırken, İtalya da Bursa'da banttan çıkan aracı bir an önce ithal edip, kendi ülkesinde satışa sunmak istiyor. Tatlı bir rekabet süreci içindeyiz. Adeta Bursa'daki üretimi kapma yarışı var" şeklinde konuştu.

İTALYA İLE KAPIŞTI

Normalde Egea'nın 2016 Şubat'ında İtalya'da yola çıkmasının planlandığını söyleyen Eroldu, İtalyan bayilerinin otomobili beğenmesi nedeniyle satış tarihinin öne çekildiğini anlattı. Eroldu, Egea'nın 5 Aralık'tan itibaren İtalya'da satılmaya başlayacağını kaydetti. Daha önce 2015'te ihracat planlamadıklarını söyleyen Eroldu, şöyle devam etti: "Ancak talep sebebiyle, Egea'yı Tipo ismi ile İtalya, İspanya, Sırbistan ve Belçika'ya ihraç edeceğiz. Bu yıl sıfır olarak planladığımız ihracat, önce 2 bin şimdi ise 4 bin adede çıktı. 2016 için ise ihracat hedefimiz HB ve SW modelleri ile birlikte 100 bin adet."

HER 100 ARAÇTAN 20'SİNİ ÜRETİYOR

Türkiye'de 3'üncü çeyrek itibarıyla otomotiv üretimi bir önceki yıla göre yüzde 16.5, ihracatı ise yüzde 8 artış gösterdi. Tofaş'ın üretimi ise yüzde 25.9 artışla 196 bin adeoe çıktı. Tofaş, Türkiye'deki toplam üretimin yüzde 20'sini gerçekleştirdi. Otomotiv ihracatının yüzde 18'ini gerçekleştiren Tofaş'ın ihracatı yüzde 20 artarak 126 bin adede yükseldi. Tofaş'ın perakende satışları da yüzde 33.8 artarak 74 bin 578 adet oldu. Tofaş pazardan yüzde 11.2 pay aldı.

2 BİN KİŞİYE EK İSTİHDAM

Tofaş, Egea ailesinin ilk modeli sedanın ardından hatchback ve stationwagon versiyonlarını da üretmeye hazırlanıyor. Yeni modellerle birlikte 2016'nın ikinci çeyreğinde 3 vardiyaya geçecek olan Tofaş, 2 bin kişiye de ek istihdam sağlayacak.

Ufuk SANDIK / Sabah

kalan karakter 2000

mert yılmaz mert yılmaz

Yalanın biri bin para 1 incisi egea türkiyede beklen ilginin çok ama çok altında kaldı nedeni ise fiyatı 2 incisi italyanlar bu araca binmek için saldırmıyacaklardır çünki srac sadece birckola kutusu

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 15.12.2015 12:30
tokay ceritoğlu tokay ceritoğlu

önce ihracaata verilsin,memleketin dövize ihtiyacı olur.

Aynı Görüşte misiniz?
evet5
hayır0
cevapla 09.12.2015 14:54
tokay ceritoğlu tokay ceritoğlu

madem ki tr de ege dışarda tipo,hepsini yurt dışına versinler alan düşünsün,ege adıyla neden gitmiyor,acaba yurt dışı diye farklı daha iyi üretim mi yapılıyor?insanın aklını karıştırıyorlar,malına ülkene güveniyorsan yazarsın ege yi aslan gibi satarsın,isim cisim değiştirmeye ne gerek var?

Aynı Görüşte misiniz?
evet2
hayır4
cevapla 08.12.2015 11:39
Mehmet Mehmet

Bu isimler tamamen marka stratejileri ile alakalı. Tipo ismi italya da sevilen ve tutulan bir modelse bu isimle gönderilebilir. Kalite farkına bir şey diyemem olacağını zannetmem ama Fransa üretimi megane 3 ler orta havalandırma kapatılabilirken, Türkiye üretimlerinde kapatılamıyor.

Aynı Görüşte misiniz?
evet0
hayır0
cevapla 17.12.2015 12:01

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan OTOHABER veya otohaber.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.